زیبایی

راهکار‌های عالی برای برطرف کردن چین و چروک روی پیشانی

این پست چقدر براتون مفید بود؟

خطوط اخم روی پیشانی مخصوص کسانی که سن و سال بالایی داشته باشند نیست، و با دل مشغولی و درگیری ذهنی که امروزه همه را درگیر خود کرده است دیگر حتی افراد جوان هم به این مشکل دچار می شوند. بهتر است بدانید که با روش های خانگی و همچنین طبیعی می توانید این چین و چروک های بوجود آمده بر روی پیشانی را از بین ببرید. در پایان این مطلب روغن های ضد چروک پوست طبیعی را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم.

شاید برای شما سخت باشد که بپذیرید خطوط اخم بدون اینکه احتیاج به مراجعه کردن به متخصص پوست، بشود ترمیم کرد. باید گفت این مشکل بدون دخالت پزشک امکان دارد فقط احتیاج به صبر و بردباری شما دارد. مطمئن باشید ضرر نمی کنید که هیچ حتی باعث شور و اشتیاق شما از بابت آخر کار هم می شود.

ترمیم خطوط اخم بدون نیاز به مراجعه به متخصص پوست و زیبایی یا جراح پلاستیک نیز ممکن است. خطوط روی پیشانی ممکن است در ابتدا غیرقابل تغییر به نظر برسند، اما شما می‌توانید با صبر و حوصله و صرف وقت آن‌ها را ناپدید کنید.

 انواع مختلف درمان های گیاهی برای رفع چین و چروک

پیشانی

روغن های ضد چروک پوست طبیعی نارگیل

می توانید چند قطره روغن نارگیل به پیشانی خود بمالید و چند دقیقه پیشانی را ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود. بهتر است این کار را هرشب قبل از خواب انجام دهید. روغن نارگیل باعث می شود پوست مرطوب و شاداب شود. روغن نارگیل رادیکال های آزاد را حذف کرده چون رادیکال های آزاد با تجمع کردن در پوست باعث می شود که طراوت پوست از بین رفته و پوست شروع به چروک شدن می کند.

روغن های ضد چروک پوست طبیعی بذر کتان

از روغن های ضد چروک پوست طبیعی میتوانیم به روغن بذر کتان اشاره کنیم. روغن بذر کتان دارای اسیدهای چرب امگا۳ و همچنین آنتی اکسیدان ها هستند.

شما می توانید با خوردن یک قاشق غذا خوری روغن بذر کتان در هر روز آن هم روزی دو تا چهار بار، خطوط پیشانی را کم کم محو کنید. با اینکار پوست شما نرم و لطیف نیز می شود، و لایه بیرونی پوست آبدار می شود.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای منبع غنی از ویتامین E است. باید گفت که معروف به ویتامین جوانی نیز است. برای استفاده از این محصول عالی می توانید دو قاشق غذا خوری ژل تازه آلوئه ورا به همراه سفیده تخم مرغ خوب هم بزنید سپس ترکیب بوجود آمده را بر روی پیشانی خود بمالیدو اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بر روی پیشانی بماند سپس با آب ولرم به خوبی بشویید این کار را بهتر است تداوم دهید تا تاثیراتش را نیز ببینید.

 

روغن های ضد چروک پوست طبیعی کرچک

روروغن های ضد چروک پوست طبیعی کرچک دارای حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای رفع چین و چروک پوست عالی و مناسب است.

شما به وسیله یک یا دو قطره روغن کرچک می توانید چین و چروک پیشانی خود را محو کنید. به این صورت که روغن کرچک را بر روی پیشانی خود بمالید و به صورت دورانی هر شب قبل خواب ماساژ دهید. اگر دوست داشته باشید می توانید در طی روز هم از روغن استفاده کنید، چون روغن کرچک بی رنگ می باشد.

مرکبات

یک راه حل دیگر برای از بین بردن چین و چروک پیشانی استفاده از یک تکه پنبه به همراه چند قطره آبلیموی تازه است. به این صورت که پنبه را به آبلیمو آغشته کرده سپس آن را به پیشانی خود بمالید. اگر دیدید پوست‌تان حساس است می توانید آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید و بعد به پیشانی خود بمالید. سپس اجازه دهید تا خشک شود و بعد آن را با آب بشویید.

پیشانی

یا می توانید پوست مرکباتی مثل لیموترش و پرتقال را پودر کرده بعد با کمی گلاب مخلوط کرده و آن را به صورت ماسک در آورید سپس به پیشانی خود بمالید. بهتر است روزی یک بار این کار را تکرار کنید.

مرکباتی مثل پرتقال و لیمو دارای ویتامین C و ویتامین E هستند که می تواند برای سلامتی پوست بسیار مهم و ضروری‌ باشد. مرکبات به راحتی می‌توانند نرمی و لطافت پوست شما را حفظ کنند.

ماساژ دادن

ماساژ دادن به صورت نرم و آرام می تواند بر روی پیشانی باعث افزایش جریان خون در بافت های صورت شده و حتی عضلات صورت را شل و آرام  کند.

برای ماساژ دادن پیشانیتان می توانید اول چند قطره روغن های ضد چروک پوست طبیعی زیتون را به پیشانی خود بمالید و سپس شروع به ماساژ دادن کنید. چین و چروک‌های پیشانی را به آرامی به سمت بالا و پایین به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. اگر این کار را روزی دو بار انجام دهید به مرور زمان مشکل چین و چروک از بین می رود.

 

روغن های ضد چروک پوست طبیعی جوجوبا

یک روش دیگر برای کم شدن و از بین رفتن چین و چروک پیشانی استفاده از روغن جوجوبا است به این روش که چند قطره از این روغن را به مدت یک تا دو دقیقه به وسیله نوک انگشتان‌ خود را روی پیشانی به سمت بالا و پایین شروع به ماساژ دادن کنید. سپس بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بر روی پیشانی شما بماند، و بعد با آب ولرم خوب بشویید.

بهتر است این روغن را هر روز به پیشانی خود بمالید و ماساژ دهید. اگر بتوانید قبل خواب انجام دهید خیلی موفق‌تر خواهید بود و دوره درمانتان کم تر می شود.

روغن جوجوبا در خود غنی از ویتامین E است و این ویژگی باعث می شود که چین و چروک ها محو شوند. روغن جوجوبا به جز داشتن ویتامین E در خود اِستر‌هایی نیز دارد، که می تواند دوره‌ی پیری پوست را هم کُند می‌کند.

استفاده کردن از وازلین

هر شب قبل از خواب به پیشانیتان وازلین بزنید. وازلین این خاصیت را دارد که پوست را هیدارته نگه دارد و در بوجود آمدن خطوط بعدی بر روی پیشانیتان را پیشگیری می کند. وازلین را می توان به راحتی با قیمت پایین خریداری کرد. شما می توانید به وسیله وازلین چین و چروک پیشانی خود را از بین ببرید.

رفع چین و چروک

شما برای استفاده کردن از وازلین بهتر است اول پیشانی خود را کمی مرطوب کنید و مقدار کمی وازلین را به وسیله انگشتان خود به پیشانی‌ خود بمالید و شروع به ماساژ دادن کنید تا به خوبی جذب پوست شود و احساس چسبندگی نداشته باشید. بهتر است برای تاثیر پذیری بیشتر شب ها قبل از خواب این عمل را انجام دهید.

فقط این نکته را حتما مراقب باشید که اگر پوستی حساس و مستعد جوش زدن و آکنه دارید هر گز از این مورد استفاده نکنید، چون باعث می شود جوش های بیشتر روی پوستتون بوجود آید.

عسل مانوکا

شما می توانید اول یک لیف را برداشته و درون آب گرم قرار دهید، سپس لیف را بچلانید و یک تا دو دقیقه بر روی پیشانی خود قرار دهید، با اینکار باعث می شوید منافذ پوست باز شود بعد از آن یک تا دو قاشق غذاخوری عسل مانوکا را با انگشتان خود بر روی پیشانی بمالید و حدود ۲۰دقیقه همانطور باقی بگذارید بماند، بعد با آب سرد به خوبی پیشانی را بشویید تا منافذ پوستی شما بسته شود.

روغن های ضد چروک پوست طبیعی بادام

شما می توانید به وسیله روغن های ضد چروک پوست طبیعی بادام شیرین چین و چروک پیشانی خود را از بین ببرید. چند قطره از روغن بادام را بر روی پیشانی‌ خود بمالید و حدود یک تا دو دقیقه ماساژ دهید. این کار را بهتر است هر شب قبل از خواب انجام داد. روغن بادام، باعث می شود پوست نرم و شاداب شود و خاصیت ملین آن، پوست را هم مرطوب نگه می‌دارد.

حفظ کردن رطوبت پوست باعث می شود که از تشکیل چین و چروک‌ها جلوگیری شود.

[ux_products auto_slide=”3000″ cat=”1040,52,1039″ products=”12″ orderby=”rand”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *