سبک زندگی

عوارض رنگ مو در بارداری

ادویه شاورما مرغ
این پست چقدر براتون مفید بود؟

رنگ مو برای خانم های باردار

استفاده کردن از رنگ مو و گذاشتن آن بر روی مو می‌تواند خطرات جدی و جبران ناپذیری برای جنین شما داشته باشد. اگر علاقه به انواع رنگ مو، مش و هایلایت کردن دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا این مطلب را بخوانید.

مش، هایلایت و رنگ مو برای خانم‌های باردار بسیار می تواند خطرناک باشد! یک سوالی که بسیاری از خانم‎های حامله به آن می اندیشند این است که آیا در دوران بارداری می‎توان موها را رنگ کرد؟ یا اینکه آیا رنگ کردن مو ها می تواند برای جنین خطرناک باشد؟ بهتر است بدانید که بارداری یکی از حساس‌ترین دورانی می باشد که خانم‎ها آن را تجربه می‎کنند و می توان گفت که در این دوران بسیاری از کارها برایشان هم ممنوع می باشد.

اگر شما هم جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید که علاقه دارند در دوران بارداری هم با رنگ کردن موها زیبایی‎ خود را حفظ کنند، بهتر است بدانید که رنگ موها چون شیمیایی می باشند، از طریق پوست سر می توانند وارد خون شده و باعث نقص جنین شوند.

رنگ مو در دوران بارداری

اگر اصرار دارید که موهای خود را در دوران بارداری رنگ کنید و موهای سفید خود را بپوشانید، به جای استفاده از رنگ های شیمیایی برای موهای خود، می توانید از رنگ موهای گیاهی و طبیعی استفاده کنید. چرا که رنگ موهای گیاهی مثل حنا برای زنان باردار بی‎خطر بوده و عوارضی نخواهد داشت. بهتر است بدانید که حنا هیچ ‎گونه مواد شیمیایی و سرطان‎زایی ندارد و کاملا طبیعی می باشد. از همه مهمتر هم هیچ آسیبی به جنین و مادر وارد نمی‌کند. شما می توانید در این دوران از رنگ موهای بدون آمونیاک و همچنین نیمه ‎دائم هم استفاده کنید. پس می توان گفت حنا و رنگ مو برای خانم های باردار بسیار مناسب تر از رنگ موهای شیمیایی می باشد.

نکات رنگ کردن مو در زمان بارداری

اگر باردار می باشید و ناچار هستید که در این دوران حساس، موهای‎ خود را رنگ کنید، بهتر است حتما کمی به این نکاتی برایتان بازگو می شود توجه کنید.

۱_ بهتر است در هنگام خرید، رنگ موهای با کیفیت خریداری کنید.

۲_ هنگام کار کردن با رنگ مو حتمٱ دستکش بپوشید.

۳_ سه ماهه اول بارداری به هیچ عنوان، موهای خود را رنگ نکنید.

۴_ حد امکان در حاملگی از مش و هایلایت پرهیز نمایید.

۵_ بهترین رنگ مو برای خانم های باردار در این زمان استفاده از حنا می باشد.

۶_ به طور مکرر موهای‎ خود را رنگ نکنید.

۷_ پس از اینکه موها را رنگ کردید به خوبی آن‎ها را آبکشی نمایید.

۸_ از برند های مختلف رنگ مو برای ترکیب نمودن استفاده نکنید.

۹_ اتاقی که در آن موهای خود را رنگ می گذارید باید تهویه مناسبی داشته باشد.

بهتر است تا جایی که امکانش هست، در دوران حاملگی از رنگ کردن موهای خود پرهیز نمایید. اگر هم تصمیم خود را برای رنگ کردن موها گرفته اید، نکاتی که در بالا گفته شد را به خوبی رعایت کنید تا از عوارض احتمالی هم جلوگیری کنید. بهتر است رنگ مویی ملایم و بی‎خطر انتخاب کنید. بعد هم اینکه بهتر می باشد که دستورالعمل رنگ موها را به دقت بخوانید و سعی خود را کنید تا مواد شیمیایی زیاد روی پوست سر شما باقی نماند. پس از رنگ کردن موها هم به خوبی پوست سر و پیشانی را به بشویید.

رنگ مو برای خانم های باردار

تمام نکاتی که در بالا ذکر کردیم را، بهتر است در دوران شیردهی هم به خوبی رعایت کنید. در دوران شیردهی هم سعی خود را کنید که کمتر موها را رنگ کنید. بهتر است برای رنگ کردن موها در این دوران هم، حتما از رنگ موهای بدون آمونیاک و همچنین طبیعی استفاده نمایید.

نکات طلایی که مادران زیبا حتمٱ باید به آن توجه کنند

_ خوب است تا سه ماهه دوم از رنگ مو برای خانم های باردار استفاده نشود.

بهتر است بدانید که رشد مو در دوران بارداری کمی سریع‌ تر است و به ‌همین خاطر هم به‌ دفعات بیشتری برای رنگ ‌کردن ریشه‌های مو نیاز خواهید داشت. کارشناسان معتقد هستند برای اینکه ضررهای احتمالی رنگ مو در زمان بارداری را کاهش دهید، بهتر است که از رنگ‌ کردن موها در ۱۲ هفته‌ی اول بارداری جدٱ خودداری نمایید و تا سه ماهه‌ی دوم منتظر بمانید. چرا که سرعت رشد و تکامل جنین در سه ماهه‌ی اول بسیار بالا می باشد و خوب است در این مدت بسیار مراقب باشیم.

_ بهتر می باشد یک روش جایگزین برای رنگ کردن موها پیدا کنیم.

اگر دلتان نمی آید با رنگ کردن به جنین خود آسیب برسانید و از طرفی هم علاقه دارید تا موهای خود را رنگ کنید و از مواد شیمیایی هم پرهیز کنید، می توانید از رنگ کردن کل موها چشم پوشی کنید و طوری باشد که رنگ مو مستقیمٱ با پوست سر شما تماس نداشته باشد، یا به گزینه‌های ملایم‌تر دیگری مثل هایلایت می توانید فکر کنید.

_ از رنگ موهایی که مطمئن هستند استفاده کنید.

بهتر است هنگام استفاده از رنگ مو برای خانم های باردار از رنگ هایی استفاده شود که دارای سلامت و استاندارد هستند. همچنین درست می باشد که رنگ موهای دائمی نتیجه‌ی خوب و بهتری روی موها خواهند داشت. اما این را بگوییم که در دوران بارداری بهتر است که از رنگ موهای نیمه ‌دائمی، بدون آمونیاک و سفیدکننده استفاده شود. بهتر است بدانید که رنگ‌ موهای نیمه‌دائمی ماندگاری بالایی ندارند اما حداقل با استفاده از این رنگ موها به ‌میزان کمتری در معرض مواد شیمیایی و سمی قرار خواهید گرفت و می‌توانید با اینکار خاطر‌جمعی بیشتری داشته باشید. از جمله سایر گزینه‌های مطمئن‌تر، می‌توانیم به رنگ کردن موها با مواد طبیعی و حنا اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *