مجله عطارچیان

خانه » مجله عطارچیان » روش های ارزان و بی دردسر برای زیبایی پوست و مو
پوست و مو

روش های ارزان و بی دردسر برای زیبایی پوست و مو

این پست چقدر براتون مفید بود؟

برخی از چهره های مشهور در این باورند که زیبایی واقعی یعنی زیبایی پوست و مو ، که طبیعی و کامل باشد، برای آنکه ارزان قیمت از نوک مو تا پوست کف پاهایتان را زیباترین کنید. رازهایی که می توانید برای پوست و مو زیباتر بیاموزید، اینجا و در دستان دکتر اویل است. انواع روغن های روشن کننده طبیعی پوست را در انتهای این مطلب خواهید دید. با ما همراه باشید.

نکات زیبایی پوست و مو با روش های بسیار ساده و خانگی

آیا دوست دارید زیبایی پوست و مو را در خانه و به طور کاملا طبیعی بدست آورید؟ اگر جواب شما مثبت باشد بهتر است به نکات زیر توجه کنید تا پوست و مو سالم و درخشان و زیبا داشته باشید.

رمز و رموز طبیعی برای داشتن پوست و مو زیبا

مو

_ از بین بردن چین و چروک های پوست :

اگر می خواهید که پوستتان جوش نزند و یا نشانه های پیری را به تاخیر بندازید و یا از بین ببرید بهتر است، رو بالشتی ابریشمی را انتخاب کنید. همین طور خوابیدن روی بالشت اطلسی هم از شکنندگی موها و گرفتن رطوبت مو جلوگیری می کند.

_ آفتاب سوختگی:

اگر در نور مستقیم آفتاب بسیار قرار بگیرید موجب آفتاب سوختگی می شود. آلوورا یک گیاهی است بسیار برای درمان آفتاب سوختگی و زیبایی پوست و مو موثر است.

پای نرم :

در فصل زمستان مشکل اغلب افراد، ترک پاشنه پا است و برایشان یک معضل یا دغدغه می شود. به همین دلیل می توان با استفاده از روغن زیتون گرم و ماساژ دادن پا با آن و همچنین پوشیدن جوراب در طول شب از پوسته پوسته شدن و ترک پا جلوگیری کرد و یا آن را درمان کرد. پاهای شما نقش مهمی در زیبایی پوست و مو دارد.

رشد موها عامل موثر در زیبایی پوست و مو :

پوست و مو زیبا

برای اینکه موها رشد بهتری داشته باشند، می توان موها را با  اسطوخودوس و روغن های گرم به وسیله نوک انگشتان ماساژ داد و همچنین کلاهی در طول شب به سر کشیده شود و صبح با آب ولرم موها را بشوید. تاثیرش را می توان به مرور دید.

موخوره و زیبایی پوست و مو :

یکی از مشکلات رایجی که بیشتر مردم با آن دسته پنجه نرم می کنند. مشکل خشکی موها و کمبود مواد مغذی است که باعث می شود که تار موها چند شاخه شوند. می توان برای درمان خشکی از ژل آلوورا، آب لیمو، روغن زیتون و روغن کرچک استفاده و مصرف کرد تا موخوره و خشکی موها درمان شوند.

مرطوب کننده ها برای زیبایی پوست و مو :

برای از بین بردن سلول های مرده و جلوگیری از پوسته پوسته شدن و همچنین تمیز کردن پوست می توان از مرطوب کننده استفاده کرد. استفاده از یک مرطوب کننده در طول شب که دارای ویتامین E یا آوکادو است بسیار برای جوانسازی صورت و گردن مناسب است.

مرطوب کردن لب ها جزویی از پوست و مو زیبا :

پوست و مو زیبا

اگر می خواهید لبانی صورتی و نرم داشته باشید و همیشه لبانتان مرطوب و جذاب باشد. می توانید اول پوست های اضافه لب را ازبین ببرید. سپس با استفاده از روغن بادام شیرین و عسل در زمان شب قبل اینکه بخوابید استفاده کنید. با اینکار از پوسته پوسته شدن و ترک خوردن لب ها جلو گیری کرده و لبهایتان جذابتر و شفافتر می شود.

مراقبت کردن از ناخن:

وقتی از ناخن ها مراقبت می کنید در اصل به مراقبت از کوتیکول هم می پردازید و از خشکی آن نیز جلوگیری می کنید. برای نرم نگه داشتن کوتیکول می توان از روغن نارگیل یا مرطوب کننده ها در طول شب استفاده کرد.

زیبایی پوست و مو

رشد مژه و ابرو بسیار مهم در زیبایی پوست و مو :

مژه و ابروهای بلند و محکم داشتن باعث می شود تا زیبایی چشم ها دو چندان شوند. به خاطر همین منظور استفاده کردن از روغن نارگیل و روغن کرچک که دارای اسید های چرب هستند. باعث تقویت ابروها و مژه ها می شوند. بهتر است این روغن ها را قبل از خواب استفاده کنید.

آکنه:

جوش ها و آکنه بر روی صورت به دلیل رشد کردن باکتری ها بر روی پوست است. روغن درخت چلی خاصیت آنتی باکتریایی قویی دارد که باعث کاهش قرمزی و چربی پوست ها می شود. یا اینکه از راه حل ترکیب عسل و دارچین به عنوان یک ماسک استفاده کنید. روغن های روشن کننده طبیعی پوست برای بعد از زدن ماسک بسیار مناسب هستند.

از بین بردن لکه های سیاه و چشم های پف دار:

 

عواملی مختلفی مثل پیری، بی خوابی، تغیرات هورمونی، رژیم نادرست و … موجب لک های تیره و پف چشم می شود و به خاطر همین از روغن قهوه یا بادام می توان برای اطراف چشم استفاده کرد. چشم ها در زیبایی پوست و مو بسیار موثرند.

زیبایی پوست و مو

دستان نرم :

خیلی از مردم از دستانشان مراقبت های خاصی انجام نمی دهند و به همین دلیل بیشتر اوقات دستان خشن و خشک دارند. برای داشتن دستی نرم می توانید از روغن زیتون و شکر استفاده کنید، بعد از استفاده از آن، مرطوب کننده طبیعی تهیه کرده و به دستان‌تان بمالید و بهتر است دستکش دست کنید و صبح دستان نرم و درخشان خود را خواهید دید.

نکاتی ساده ولی مناسب برای زیبایی پوست و مو :

۱_ نوشیدن فراوان آب یا مایعات سالم دیگر و روغن های روشن کننده طبیعی پوست می تواند باعث درخشندگی و شفافیت پوست شود.

۲_ رژیم غذایی سالم داشتن به همراه ورزش های منظم به حفظ سلامت و بخصوص شادابی پوست کمک بسزایی می کند.

۳_ خواب منظم و مناسب روزانه حداقل ۶ تا ۸ ساعت است.

۴_ اگر می خواهید پوستی تمیز و جوان داشته باشید بهتر است قبل از خواب و بعد از بیداری صورت را بشورید.

۵_ بافته شدن موها از چرب شدن و کثیف شدن زود هنگام جلوگیری می کند فقط حواستان باشد که خیلی موها را سفت نبافید.

۶_ اگر می خواهید پوست‌ تنفس خوبی داشته باشد و خودتان خوابی راحت داشته باشید بهتر است که موقع خواب از لباس های گشاد استفاده کنید. زیبایی پوست و مو هم تضمین میشود.

 

 

[ux_products auto_slide=”3000″ cat=”52″ products=”12″ orderby=”rand”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید