زیبایی

روش های کم هزینه برای رفع سیاهی دور چشم

ادویه طاجین
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ماسک های طبیعی مخصوص دور چشم

شما می توانید بدون این که بخواهید زمان و یا هزینه‌های گزافی را بابت زیبایی خود خرج کنید، فقط با استفاده کردن از مواد طبیعی آن هم در خانه، ماسک‌‌هایی موثر برای جلوگیری و بهتر شدن چروک و سیاهی دور چشم تهیه کرده و استفاده کنید. حال ما می خواهیم در این مطلب به شما چند نمونه از ماسک های فوق العاده دور چشم را آموزش دهیم تا بتوانید در منزل به راحتی تهیه کرده و مورد استفاده خود قرار دهید و از همه مهمتر از تاثیر ماسک طبیعی دور چشم نیز سود ببرید.

 ماسک گوجه و آبلیمو

مواد لازم و طرز استفاده از آن:

گوجه فرنگی_  آب لیمو تازه

ابتدا یک عدد گوجه فرنگی را برداشته پوست کرده و سپس رنده کنید. سپس چند قطره آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

بعد از آماده کردن ترکیب این مواد را برداشته و در اطراف و زیر چشم های‌تان بمالید و اجازه دهید به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی پوست شما باقی بماند. بعد از اینکه زمان گفته شده تمام شد، صورت خود را با آب ولرم به خوبی بشویید. شما می توانید از ماسک دور چشم گوجه فرنگی قبل از خواب استفاده کنید.

این ماسک به علت داشتن مقادیر زیاد ویتامین‌ c که در گوجه فرنگی و لیمو وجود دارد باعث می شود تا سیاهی دور چشم کاهش پیدا کرده و همچنین این مواد طبیعی خاصیت لایه برداری نیز دارند.

ماسک سیب زمینی و خیار برای دور چشم

مواد لازم و طرز استفاده از آن:

یک چهارم از یک سیب زمینی متوسط_  یک چهارم از یک خیار_  نصف کپسول ویتامین E

ابتدا قبل از شروع سیب زمینی و خیار را پوست بگیرید و آن ها را بشویید تا به خوبی پاک شوند. به مدت ۱۰ دقیقه هر دو را در مقدار زیاد آب و با دمای متوسط بگذارید تا خوب بپزد. بعد از آن که هر دو نرم شدند، آنها را از آب بیرون آورده و بگذارید تا کمی خنک شوند. بعد از خنک شدن، آن ها را برداشته و له کنید و ویتامین E را به مخلوط آنها اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست بیاورید.

بعد از اینکه خمیر را آماده کردید آن را برداشته و به اطراف چشم خود بمالید. فقط مراقب باشید ماسک به درون چشم‌تان برخوردی نداشته باشد. سپس ۱۵ دقیقه اجازه دهید که بر روی پوست شما بماند. سپس صورت خود را با آب سرد به خوبی بشویید. توصیه ایی که می توانیم به شما کنیم، این می باشد که برای اثر گذاری زودتر و بهتر این ماسک، بهتر است آن را هر روز و به مدت یک هفته مورد استفاده قرار دهید. پس از آن ماسک را به هفته ای یک بار استفاده، برسانید.

نکته ایی که بابت این ماسک گفتنی می باشد این است که این ماسک به عنوان یک تنظیم کننده عالی خون نیز به حساب می آید و با از بین بردن تورم پلک ها، چشم ها را بدون خستگی و آرام نشان می دهد. شما بعد از یک هفته استفاده از این ماسک که دارای مواد طبیعی می باشد، متوجه می شوید که سیاهی دور چشم کاملا از بین رفته و دیگر وجود ندارد.

ماسک طبیعی دور چشم با مواد طبیعی

ماسک آلوئه ورا و شیر برای دور چشم

مواد لازم و طرز استفاده از آن:

خیار_ برگ نعنا_ شیر_ روغن بادام یا روغن ویتامین E _  آلوئه ورا

ابتدا نصف خیار متوسط را برداشته به همراه ۱۰ تا ۱۲ عدد برگ نعنا را خوب با هم میکس کنید و آب آن را بگیرید. سپس دو قاشق غذا خوری از این آب را با یک قاشق شیر و ۲ قاشق روغن بادام و یا روغن ویتامین E ترکیب کنید. و بعد به این مواد ۲ قاشق ژل آلوئه ورا بزنید. این قدر مواد را بهم بزنید تا حالت کرمی پیدا کند. بعد از انجام این کار می توانید هر شب قبل از خوابیدن آن را اطراف چشم خود بمالید و صبح با آب سرد صورت خود را خوب بشویید. برای نتیجه گرفتن از این ماسک حداقل ۳ شب به طور مرتب از این ماسک استفاده کنید. این ماسک بعنوان یک ماسک از بین برنده سیاهی دور چشم در ۳ روز شناخته شده و آشنا می باشد.

نکته ایی که بابت این ماسک می توان گفت این می باشد که بهتر است این ماسک را در ظرفی، سربسته و درون یخچال برای چند روز نگهداری کنید. چرا که مواد طبیعی بعد از چند روز دچار فاسد شدن می شوند.

این ماسک برای از بین بردن سریع سیاهی دور چشم بسیار مناسب می باشد و در ۳ روز با استفاده از این ماسک می توان تا حد زیادی سیاهی و پف دور چشم را کاهش داد. این ماسک باعث ایجاد شادابی، نرمی و جوانی پوست اطراف چشم  شما خواهد شد. از این ماسک هم می توانید برای تمام صورت خود نیز استفاده کنید.

ماسک عسل و شیر برای دور چشم

مواد لازم و طرز استفاده از آن:

۶ الی ۷ عدد بادام_ آلوئه ورا_ عسل_  روغن بادام_  شیر

ابتدا  ۶ تا ۷ عدد بادام را شب تا صبح بگذارید تا به خوبی خیس شود و بعد پوست آن را بکنید. بادام ها را به همراه ۳ قاشق غذا خوری شیر، کاملا بگذارید تا میکس شود. بعد روغن بادام، عسل، ژل آلوئه ورا هر کدام به اندازه یک قاشق به مخلوط شیر و بادام اضافه کرده و آن ها را خوب کاملاً ترکیب نمایید. بهتر است این ماسک کرمی را هر شب قبل از خواب به اطراف چشم خود بزنید.

بهتر است این ماسک در ظرف سربسته و در یخچال نگهداری و فقط می توانید تا ۷ روز  از آن نگهداری کرده و استفاده کنید.

این ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم و همچنین کاهش پف اطراف چشم بسیار عالی عمل می کند و شما می توانید با استفاده از این مواد طبیعی به عنوان ماسک، نتیجه آن را حتی در یک‌بار استفاده هم مشاهده کنید.

راه های طبیعی جلوگیری از پف و سیاهی

اگر به این نکاتی که در پایین می گوییم دقت کرده و انحام دهید، دیگر احتیاجی به گذاشتن ماسک هم ندارید. چرا که با اینکار از بوجود آمدن پف و سیاهی دور چشم جلوگیری می کنید.

۱_ داشتن استراحت و یک خواب کافی و راحت

۲_  پاک کردن به موقع و خوب تمیز کردن آرایش چشم ها

۳_ دوری کردن از نور خورشید  و یا زیاد قرار نگرفتن در برابر آن.

۴_ نوشیدن آب، آن هم به مقدار زیاد

۵_ دوری کردن از مصرف سیگار و مشروبات الکی و مواد مخدر

۶_ استفاده کردن به اندازه از کافئین

۷_  شستن صورت خود با آب سرد

۸_  استفاده کردن از ضدآفتاب مخصوص دور چشم در برابر آفتاب

۹_ استفاده کردن روزانه از مرطوب‌کننده

۱۰_  استفاده کردن به موقع از ویتامین‌ها و مواد معدنی

۱۱_ ماساژهای مناسب برای دور چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *