پوست و مو

روغن بچه برای داشتن مو و پوستی زیبا

3.7/5 - (3 امتیاز)

روغن بچه برای پوست و مویی زیبا

می توان گفت که روغن بچه به عنوان یک جادوی همه کاره مورد استفاده است و همچنین نتایج بسیار عالی بر زیبایی پوست و مو دارد.
خیلی از روغن های بچه دارای خواص اضافه ای مثل: روغن اسطوخودوس و روغن آلوئه ورا می باشند که خاصیت این روغن را افزایش می دهند.
روغن بچه یکی از لوازم است که مادران علاقه خاصی به آن نشان می دهند. الخصوص مادرانی که دارای نوزاد هستند. بهتر است این را هم بدانید که روغن بچه به دلیل خاصیت مرطوب کننده ایی که دارد، برای افرادی که دارای پوست های خشک هستند بسیار مناسب و عالی است. همچنین برای زیبایی هم بسیار موثر است.

روغن بچه

نحوه استفاده کردن از روغن بچه برای مراقبت مو

بر اساس گزارشی که دانشمندان انجام داده اند، موها در یک ماه حدود ۱ تا ۱.۵ سانتی متر قدشان بلندتر می شوند. رشد کردن موها به عوامل زیادی می تواند بستگی داشته باشد. مثل: داشتن رژیم غذایی ( مو از پروتئینی به نام کراتین keratin ساخته شده )، سن، نوع مو و سلامت شما ( برخی بیماری ها باعث ریزش موها می شوند ). شما می توانید با استفاده از روغن بچه باعث کمک به رشد موهایتان شوید. روغن بچه باعث می شود تا از خشکی و شکنندگی مو و همچنین ایجاد موخوره جلو گیری شود. حتی اگر روغن بچه را به ریشه موها خود نیز بزنید از بوجود آمدن شرایط محیطی خشک که باعث شکنندگی موها می شود نیز پیشگیری می کنید.

شما همچنین می توانید پوست سر خود را به وسیله روغن بچه ماساژ دهید تا باعث زیاد شدن جریان خون در پوست سر خود شود، با اینکار مواد مغذی راحت تر به فولیکول مو ها می رسند فقط تنها نکته اینکه مراقب باشید که صورت و یا لباستان را چرب نکنید چون جای لک روغن بچه بر روی لباس باقی خواهد ماند و چربی اش اگر بر روی صورت بریزد ممکن است باعث بوجود آمدن جوش بر روی پوست صورت شود.

ماساژ دادن موها به وسیله این روغن می تواند باعث تحریک تولید روغن طبیعی در پشت سر شود و از بوجود آمدن و شکستن و دو شاخه شدن موها پیشگیری می کند. همچنین باعث رطوبت پوست نیز می شود. استفاده کردن از روغن بچه برای کسانی که موهای خشک و یا معمولی دارند بسیار مناسب می باشد. افرادی هم که دارای موهای چربی هستند بهتر است، از روغن بچه فقط در انتهای ساقه مو خود استفاده کنند تا از بوجود آمدن موخوره و همچنین دوشاخه شدن موهای‌شان جلوگیری کنند.

مو زیبا

 

چگونگی تمیز کردن موها بعد از استفاده کردن از روغن بچه

بهترین راه ممکن برای تمیز کردن موهایی که به روغن بچه آغشته هستند، شستن آن است. ماندن روغن بچه آن هم به مدت طولانی بر روی موها ممکن است باعث شود ناخالصی روی موها اجتماع کنند. پس بهتر است موها را به وسیله آب گرم و شامپوی مناسب موهای خود مورد شستشو قرار دهید و بعد به جای اینکه موها را خشک کنید فقط کافی است موها را به وسیله یک حوله خوب بپوشانید تا آبشان کم کم گرفته شود.

استفاده کردن از این روغن باعث می شود پوست شما مرطوب و همچنین ابریشمی شود و ظاهر شما را زیباتر می کند.

موارد استفاده از روغن بچه برای زیبایی

_ همین که از حمام خارج شدید تمام بدنتان را با این روغن به خوبی ماساژ دهید. و فقط قبل از مالیدن روغن به پوست بدن اطمینان پیدا کنید که بدنتان را کاملا با حوله خشک نکرده باشید با این کار به راحتی روغن با رطوبت روی بدنتان ترکیب می شود.

_ روغن بچه برای پوست همچون عایق عمل می کند که به راحتی جلوی از دست رفتن حرارت بدن گرفته می شود و می توان گفت برای روزهای سرد زمستان خیلی مناسب است. و قبل از اینکه لباس گرم بپوشید می توانید اول از آن استفاده کنید.

_ بهتر است بدانید تنش باعث ایجاد استرس می شود و تاثیر منفی می تواند بر روی زیبایی شما بگذارد. با استفاده کردن از این روغن برای ماساژ دادن، تنش ها را به راحتی از خود دور کنید تا احساس آرامش بهتری به خود بدهید.

زیر بغل

_ شما می توانید برای پاک کردن رنگ از روی پوست‌تان از این روغن مورد استفاده قرار دهید. رنگ هایی که بعد از نقاشی کردن بر روی دست‌تان باقی می ماند را می توانید به وسیله این روغن و همچنین دستمال کاغذی به راحتی تمیز و پاک کنید.

_ قبل از اصلاح کردن می توانید از روغن بچه برای ماساژ دادن موهای ریش، زیر بغل وهمچنین موهای زائد دیگر استفاده کنید تا پوستتان موقع شیو کردن و بعد از آن نرم تر شود و اصلاح کردن موها به راحت انجام گیرد.

موارد دیگر استفاده از این روغن برای زیبایی

_ از روغن بچه هم می توان به عنوان یک پاک کننده مواد آرایشی بر روی صورت خود به صورت روزانه استفاده کنید. فقط چند قطره این روغن را روی توپ پنبه بریزید و برای پاک کردن آرایش صورت از آن استفاده کنید. بهترین تمیز کننده برای انواع رژ لب هم می تواند باشد.

 

_یک کار دیگر که می توان با این روغن انجام داد از بین بردن چسبندگی هایی که به وسیله موم بر روی پوست ایجاد شده است استفاده کرد به این صورت که: به سادگی منطقه چسبنده را اول مرطوب کنید و بر روی آن روغن بمالید تا از احساس چسبندگی به راحتی خلاص شوید.

_شما می توانید با اسکراب خانگی روغن بچه به همراه کمی شکر و چند قطره آب لیمو ترش مشکل لبهای خشک شده خود را حل کنید. بهتر است قبل از خواب از این اسکراب استفاده کنید. بعد از مدتی که استفاده کردید که آن مدت هم کوتاه می باشد، متوجه نرم شدن و همچنین صورتی رنگ شدن لبهایتان خواهید شد. از این اسکراب هم می توانید برای نرم و روشن تر شدن آرنج و زانو های‌تان هم استفاده کنید.

_برای جلوگیری از ترک پاشنه پا در فصل زمستان می توانید از روغن بچه استفاده کنید. بهتر است هر روز قبل از خواب این کار را انجام دهید. اگر دنبال نتیجه بهتر و سریع‌تر هستید می توانید از ترکیب لیمو ترش و این روغن استفاده کنید.
_اگر دوست دارید در خانه ناخن هایتان را مانیکور کنید می توانید به جای اینکه هزینه اضافه ایی برای خرید روغن کوتیکول بدهید از روغن بچه برای پاک کردن کوتیکول های اطراف ناخن ها‌یتان استفاده کنید.

 

 

زیبایی

_برای داشتن ابرویی زیبا هم می توانید کمی از این روغن را بر روی ابروها خود بمالید و به آن شکلی که دوست دارید حالتشان دهید. و زیبایی ابروهایتان را باز گردانید.

 

این مطالب نیز برای شما مفید است :

بهترین روغن گیاهی برای موهای خشک

چگونه روغن مناسب موهای خشک و آسیب دیده را پیدا کنیم؟

انواع روغن های گیاهی مناسب مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *