پوست و مو

روغن ها و فواید آنها

سلامت مو و پوست
این پست چقدر براتون مفید بود؟

تاثیرات روغن های گیاهی در مراقبت از پوست و مو

روغن های گیاهی از قدیم تا به امروز مورد توجه پزشکان بوده است. به خصوص برای درمان و مراقبت از پوست و مو! می شود به جرات گفت که یکی از محصولات گیاهی است که با سپری شدن زمان هم تغییر زیادی نداشته و حتی به افزایش محصولات خود نیز اضافه کرده است. می توانیم نمونه ای از این محصولات را برایتان نام ببریم مثل روغن گیاهی مو، روغن ابرو و روغن افزایش ضخامت مو و روغن درخشان کننده مو سر را نام برد. که بیشترین رونق و معروفیت را بین مردم دارند.

روغن درخشان کننده مو سر و پوست اصولا پایه میوه دارد. همه با خواص این میوه ها آشنا هستند و برای همه روشن است. میوه ها به جز اینکه طعم عالی دارند حتی حاوی روغن هایی درون خود هستند که برای سلامتی بدن انسان ها بسیار مفید است. این روغن ها را میتوان بیشتر در دانه های خوراکی کشف کرد. روغن‌ های برخی از میوه‌ها و دانه های خوراکی که در دل میوه ها وجود دارند، خواص فراوان درمانی برای پوست و مو دارند.

دانه های خوراکی و مواد مغذی

روغن درخشان کننده مو سر

در دانه های خوراکی مواد مغذی بسیار وجود دارند که منجر به تولید روغن گیاهی همان دانه یا میوه میگردد و باعث جوانسازی و رطوبت رسانی به پوست و مو نیز می شود. به طوری که استفاده کردن از داروهای شیمیایی ترمیمی خطرناک و مضر طلقی می شود، نسبت به محصولات و فرآورده های طبیعی روغن گیاهی.

امروزه در دنیای تکنولوژی ما شاهد محصولات آرایشی بهداشتی بسیار زیادی هستیم که ادعا می کنند که از همان ترکیبات روغن گیاهی استفاده می کنند. اما باید به این نکته هم توجه داشت که استفاده کردن از لوازم آرایشی و بهداشتی شیمیایی، همیشه آنچه که تبلیغ میکنند نیست و ممکن است که خطراتی هم به همراه داشته باشد.

برای اینکه بتوانید پوست و مو را بهتر تقویت کنید بهتر است همیشه به سراغ روغن های گیاهی و طبیعی بروید تا طراوت و شادابی را به پوست خود بازگردانید. بخصوص در برخی از فصول سال که استفاده کردن از روغن ها بسیار برای پوست و مو ضروری است.

به عنوان مثال نمونه ای را برایتان ذکر می کنیم:

مثلا هندی ها همیشه دارای موهای پر پشت، بلند و کلفتی بودند. دلیل آن هم، مربوط می شود به استفاده مداوم از روغن درخشان کننده مو سر و اهمیت دادن آنها به نگهداری مو است. هندی ها اهمیت زیادی به شانه زدن موهایشان نشان می دهند و هرگز موهای خیس را شانه نمیکنند. یا با عوامل مصنوعی مثل سشوار موهای خود را خشک نمی کنند. آنها اجازه می دهند موها به طور طبیعی خشک شوند.

طب سنتی هندی این مشکل را برای هندی ها آسان کرده است و تکلیف سلامت موهای هندیان را روشن میکند. هندیان با پیروی کردن از طب آیورودا یا همان طب سنتی هندی استفاده از روغن نارگیل و ماساژ روزانه مو با روغن را در برنامه زندگی خود وارد کرده و به آن اهمیت می دهند. اعتقادی که هندیان از ماساژ روزانه مو با روغن دارند منجر به پر پشتی مو هایشان می گردد، چون باور دارند که خاصیت مرطوب کنندگی روغن بیشتر از مواد شیمیایی است و خاصیت درمانی نیز دارد که منجر به ترمیم ساقه موهای آسیب دیده نیز میگردد.

تاثیراتی که روغن گیاهی در مراقبت از پوست و مو در فصل گرم تابستان دارد

روغن درخشان کننده مو سر سلامت مو و پوست

مراقبت کردن از پوست و مو در فصل های مختلف سال کاملا با هم متفاوت هستند. فرقی نمی کند که جنس مو و پوست شما چگونه است. می تواند چرب، خشک، شکننده یا معمولی باشد. اما به هرحال هر فصل باعث تغییرات زیادی در ساختمان ژنی هرکس می شود. بهتر است که با تغییر کردن فصلها روش های مراقبتی از پوست و مو نیز تغییر کند. برای مثال:

مراقبت کردن از پوست و مو در فصل تابستان کمی مشکل است. تابستان فصل شستشوهای بسیار و استفاده کردن از مواد شوینده است. استفاده کردن زیاد از محصولات شوینده می تواند باعث آسیب های جدی به ساختمان پوست و مو شود.

بخاطر همین موضوع، روغن های گیاهی نقش موثری در حفظ کیفیت جنس پوست و مو، مژه و ابرو، افزایش ضخامت مو می توانند داشته باشند. تصور غلطی بین مردم وجود دارد که، اگر از روغن گیاهی به طور مدام استفاده شود باعث ریزش ابرو و مژه می شود.

اما این اشتباه است. روغن های گیاهی خصوصا روغن درخشان کننده مو سر ، مصارف متنوعی دارند که یکی از مصارف مهم آنها می تواند مربوط به محافظت از ابروها، مژه ها و مو باشد. این نکته مهم درباره سلامت پوست نیز صدق می کند. روغن های گیاهی با خواص مغذی و طبیعی که در خود دارند. توانایی درخشان سازی و طراوت پوستها را نیز دارند. اگر پوست شما در معرض آفتاب، شویندگی و حتی در مواقع اضطراب خشک می شود، قطعا روغن گیاهی، انتخابی مناسب برای مراقبت از پوست شکننده شما می تواند باشد. و پیشنهادی که ما می توانیم به این افراد بدهیم ماساژ روزانه پوست است، و بهتر است که پوست تمیز باشد و به صورت روزانه به وسیله روغن های طبیعی ماساژ داده شود و بد با آب ولرم آن را شستشو داد.

مراقبت کردن از پوست و مو با روغن های گیاهی

درست است که موها جزوی از بخش زنده بدن محسوب نمی شوند، امابا این حال پرتوهای زیانباری که از خورشید بر روی موها تابیده می شوند باعث تاثیر منفی خواهد بود. و باعث به شکننده شدن مو و موخوره می شود. مو هم مثل پوست قدرت ترمیمی بسیار بالایی ندارد و رویش دوباره مو بدون اینکه مو بیمار و یا خشک باشد زمان زیادی احتیاج دارد. تا بتواند دوباره ترمیم پیدا کند.

سلامت مو و پوست

بهترین راه چاره ای که می توان برای محافظت از شکنندگی مو در برابر پرتوهای نور خورشید، استفاده کرد می شود به روغن های گیاهی ضد شکنندگی و روغن افزایش ضخامت مو اشاره کرد و از آن ها کمک گرفت. حتی برای برخی از موهای بدن همچون ابرو و مژه هم می توانند موثر باشند و باعث بهبود شوند.

این را هم همه می دانیم که ریزش و کم پشتی موی هر فرد، باعث می شود که آن فرد به کاهش اعتماد به نفس و ناراحتی دچار گردد و همیشه این دسته از افراد به دنبال راهکار هایی هستند تا بتوانند از ریزش موی خود جلو گیری کنند و آن را به تعویق بیاندازند و هم باعث رشد موی خود را شوند و آن را بهبود ببخشند. خیلی جالب است که شما بدانید ماساژ دادن پوست سر و همچنین موها به وسیله روغن گیاهی بهترین روش درمانی برای رفع این مشکل است.

روغن های گیاهی به راحتی می توانند چربی پوست و مو را کنترل کنند و با خواص درمانی که در خود دارند می توانند شرایط لازم را برای: جلو گیری از ریزش مو، تغذیه پوست مو، افزایش ضخامت و کاهش شکنندگی را فراهم بسازند.

[ux_products auto_slide=”3000″ cat=”52,1041,1042″ products=”12″ orderby=”rand”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *