طب سنتی

زالو درمانی یک درمان موفق

این پست چقدر براتون مفید بود؟

زالو یک درمانگر موفق

این را می دانیم که زالو یک موجود سیاه کوچکی است که از زمان های مصر باستان، در پزشکی برای درمان ناراحتی‎های عصبی، مشکلات دندان، بیماری‎های پوستی و همچنین عفونت استفاده می شده است. امروزه نیز، به غیر از این موارد یاد شده، بیشتر در عمل جراحی پلاستیک و سایر جراحی‌ های میکروسکوپی استفاده می شود.

می توان به صراحت گفت که زالو می‌تواند بسیاری از بیماری‌های مربوط به خون شما را به راحتی درمان کند. البته این را هم بگوییم که استفاده کردن از این موجودات کوچک برای همه‎ی افراد توصیه نمی‌شود.

مزایای زالو درمانی

طبق گفته ها‎ی متخصصان طب سنتی، زالوها در افزایش دادن گردش خون و همچنین باز شدن لخته‎های خونی بسیار موثر می باشند، جای تعجبی وجود ندارد که آنها می‎توانند برای درمان اختلالات گردش خون و بیماری‎های قلبی- عروقی مورد استفاده قرار بگیرند.

بهتر است بدانید که مواد شیمیایی مشتق‎شده از بزاق زالو امروزه به داروهایی تبدیل شده‎اند که می‎توانند درمان ‎کننده این دسته از بیماری‌های که در پایین برایتان ذکر می کنیم باشند:

فشار خون_ رگ‎های واریسی _ هموروئید_ مشکلات پوستی_ آرتروز

آزمایشات بالینی که انجام شده است نشان می‌دهد، که زالو درمانی یک درمان مناسب برای بیماری‌های مفاصلی مثل آرتروز می باشد. خواص ضد التهابی و بی‎هوشی در بزاق زالو نیز باعث کاهش درد و حساسیت در محل مفصل آسیب‎دیده می‎شود.

بیماری قلبی

افرادی که مبتلا به بیماری قلبی هستند با توجه به توانایی بالقوه خود برای بهبود یافتن التهاب و جریان خون از این درمان می توانند کمک بگیرند. در چند سال گذشته، درمان شدن به وسیله زالو به عنوان یک جایگزین مناسب برای افراد مبتلا به بیماری و اختلالات عروقی قبول واقع شده است.

سرطان

این نوع از درمان برای درمان‌های سرطانی بسیار مناسب می باشد. چرا که به علت مهار کننده‎های پلاکتی و آنزیم‎های خاصی که در بزاق زالو وجود دارد می تواند به این درمان کمک بسزایی کند. البته بگوییم که به افراد مبتلا به سرطان‎ خون، توصیه نمی‎شود که از این درمان استفاده کنند. بهتر است بدانید که این نوع از درمان می تواند عوارض سرطان ریه را به طور مناسبی کاهش دهد.

بهتر است بدانید که ماده هیرودین در بزاق زالو، خون را رقیق می‎کند و از لخته شدن آن نیز جلوگیری می نماید. از آنجا که افراد مبتلا به دیابت معمولا دارای خون غلیظ هستند، هیرودین می‎تواند به کاهش فشار خون و همچنین سیستم قلب و عروق کمک بسیاری کند. محققان همچنین در مواردی که زالو برای درمان دیابت مورد استفاده قرار گرفته است، پیامدهای مثبتی را دیده اند.

این نوع درمان با لخته شدن خون در طول یا بعد از عمل جراحی می تواند به بدن کمک شایانی ‌کند. مزایای زالو درمانی برای گردش خون باعث شده است، برخی از افراد برای درمان طاسی و ریزش مو خود، از این درمان استفاده کنند.

زالو ‌درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

می توان درباره این پرسش اینگونه جواب داد، افرادی که ممکن است از آنها سود ببرند، افرادی هستند که به علت عوارض جانبی دیابت، بیماری قلبی و افرادی که جراحی زیبایی انجام می‌دهند، در معرض خطر از دست دادن بعضی از بافت‎های نرم بد‌نشان قرار دارند.

همچنین برای درمان کردن لخته‌های خون و واریس بسیار توصیه می شود و علاوه بر این‎ها درمان شدن به وسیله زالو برای بیماری‎هایی مثل دیسک، سردرد ناشی از مشکلات گردنی، خار پاشنه، کیست مویی، وزوز گوش، اختلال جریان خون درچشم، بیماری‏‌های وریدی همچون بیماری‌های التهابی اعضای داخلی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

چه کسانی بهتر است از زالو درمانی استفاده نکنند؟

بهتر است افرادی که مبتلا به کم‎خونی، بیماری لخته شدن خون یا شریان‎های آسیب‎دیده هستند از انجام  این کار کناره گیری کنند. معمولا توصیه می‎شود، کودکان زیر ۱۸ سال، سالمندان بالای ۶۰ و زنان باردار از این کار را پرهیز نمایند. افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی یا سابقه‌ی مصرف داروهای مهارکننده سیستم ایمنی، اختلالات انعقادی و سایر بیماری‎های خاص هستند، هم نباید از این درمان استفاده کنند.

آیا زالو دارای ضرر است ؟

درمان گری به وسیله زالو یک نوع درمان آسان می باشد و عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر درمان‌های دیگر دارد. با این حال، در برخی از موارد، خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی نیز وجود دارد. پس بهتر است برای این درمان کمی احتیاط کنید.

نکاتی قبل از زالو درمانی

_ بهتر است بدون دستور پزشک این کار را انجام ندهید.

_ اجازه ندهید فرد غیرمتخصص بر روی شما کار درمان کردن با زالو را انجام دهد. چرا که احتمال می‌رود دچار؛ ورم، دمل، غش و سستی، خونریزی، تب و زخم‎های بدخیم شوید.

_ بهترین ساعات انجام زالو درمانی ساعات ابتدایی صبح در فصل تابستان و همچنین نزدیک ظهر در فصل زمستان می باشد.

آنچه در مورد زالو‌ها باید بدانید

_ زالوها درواقع از خانواده‎ی کرم‎ها می باشند.

_ زالو ۳ فک و هر فک ۱۰۰ دندان دارد؛ یعنی یک زالو حدود ۳۰۰ دندان فوق‌العاده ریز دارد.

_ بهتر است بدانید همه زالوها خون را نمی‎مکند.

_ زالوها دو جنسه می باشند.

_زالوها به عنوان دارو در پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

_ زالوها نمی‎توانند بشنوند و نمی‎توانند خوب ببینند.

_ اگر زالو به شما گیر کرد، صبر کنید تا خودش برود یا روی آن نمک بپاشید.

_ زالوها بسیار می‌خورند. بیش از آنچه که بخواهید فکرش را بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *