زیبایی, نسخه های گیاهی

سریعترین روش درمان تبخال درخانه

این پست چقدر براتون مفید بود؟

سریع ترین روش درمان تبخال درخانه

تبخال معمولا در اطراف لب ها و بینی بوجود می آید و ظاهر می شود و باعث آزار و ناراحتی افراد می شود، روش های ساده خانگی وجود دارند که برای درمان تبخال بسیار مناسب و کاربردی است. و می تواند سریع تبخال را از روی صورتتان محو کند.

تب خال همان گونه که از اسمش معلوم است بیشتر در مواقعی که افراد تب دارند رخ می دهد. تب خال نوعی عفونت است که با ویروس هرپس سیمپلکس به وجود می آید و بسیار هم مسری می باشد، به ویژه زمانی که تاول ها مایع هستند. با این حال، این ویروس همیشه باعث تب خال نمی شود و حتی ممکن است به طور دائم غیر فعال بماند.

تبخال معمولا به عنوان تب تاول نیز نامیده می شود بیشتر در اطراف لب ها، بینی و چانه ظاهر می شود.

تبخال خونگی

عواملی هم باعث بروز این تبخال می شود. مانند:

تب، آسیب های پوستی، استرس عاطفی، خستگی، تغییرات هورمونی( به خصوص دوران قاعدگی )، آسیب های و قرار گرفتن در معرض نور قوی آفتاب موجب واکنش این ویروس و شیوع این نوع بیماری می شود.

معمولا این ویروس از طریق تماس مستقیم با یک فرد آلوده یا بزاق او منتقل می شود.
شیوع این بیماری از پلاکت های کوچکی که روی لب ها یا دهانه لب ها یا زیر بینی است امکان دارد. و احتمالا یک یا دو روز قبل از اینکه تبخال ظاهر شود، فرد احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش خواهد کرد.

وقتی که تبخال ظاهر شد روی پوست برجسته و پوسته پوسته می شود این تبخال ها معمولا در عرض یک هفته یا کمی بیشتر، از بین می روند و درمان می شوند اما با این وجود، می توانید با راهکارها و درمان های خانگی علایم و ناراحتی هایی که تبخال دارد را از بین برده و یا ناراحتی ناشی از آن را می توان کاهش داد .

انواع درمان خانگی برای تبخال

استفاده یخ:

استفاده از یخ باعث می شود، که ورم کاهش یابد، قرمزی و درد تب خال از بین برود. یک تکه یخ را در یک دستمال تمیز و نرم قرار دهید و به مدت حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی تب خال قرار دهید تا مشکل را برطرف کند.
این درمان را می توان هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار تکرار کرد.

طب سنتی و درمان خانگی

گیاه سیر برای درمان تبخال:

سیر دارای آنزیم هایی است که به عنوان ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی عمل می کند و به درمان تب خال کمک بسیار خوبی خواهد کرد.به جز این، سیر به عنوان یک ضد التهاب هم عمل می کند و ورم و التهابی که از تب خال بوجود آمده است را تا حد زیادی کاهش می دهد.

طرز استفاده

سیر را نصف کنید و آنرا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی تب خال خود قرار دهید تا ورم تب خال را کاهش دهد.
این درمان را بهتر است ۳ تا ۵ بار در روز تکرار کنید. تا مشکل رفع بشود

تذکر

ممکن است هنگام استفاده از سیر بر روی تب خال احساس سوزش داشته باشید، احساس نگرانی نکنید و خیالتان آسوده باشد که زود سوزش از بین خواهد رفت.

پراکسید هیدروژن برای تبخال:

پراکسید هیدروژن، یک راه حل دیگر برای ضد عفونی و خشک کردن تب خال است. یک تکه پنبه را آغشته به پراکسید هیدروژن ۳ درصد کنید و برای چند دقیقه روی تب خال خود بمالید. این درمان را بهتر است هر چند ساعت یکبار تکرار کنید. تا تاثیر بهتری بگذارد.

درمان تبخال

ریشه شیرین بیان برای درمان تبخال:

این گیاه به جلوگیری از افزایش و درمان تب خال بسیار کمک می کند. ریشه شیرین بیان در خود یک ماده فعال به نام گلیکیرهیزن است که دارای خاصیت ضد التهابی هم می باشد.

طرز تهیه و استفاده از ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان را پودر کرده یک قاشق غذاخوری پودر ریشه شیرین بیا را با نصف قاشق چای خوری آب ترکیب کنید و سپس پنبه را به این ترکیب آغشته نمایید و روی تبخال خود بمالید.

این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید. شما همچنین می توانید از چای یا مکمل ریشه شیرین بیان نیز استفاده کنید.
اگر در بیشتر اوقات سال به تبخال مبتلا هستید، بهتر است به صورت منظم این گیاه را مصرف کنید تا میزان بروز آن را کمتر شود. اگر فردی از فشار خون بالا رنج می برد، باید از نوشیدن چای ریشه شیرین بیان دوری کند، چون که باعث افزایش فشار خون و کاهش سطح پتاسیم خواهد شد.

بادرنجبویه برای درمان تبخال:

برگ های خشک شده بادرنجبویه، طول درمان تب خال را سرعت می بخشند، احساس سوزش و ناراحتی را کم می کنند و مانع از این می شود که تبخال گسترش پیدا کند و همه پوست را عفونتی کند. بادرنجبویه همچنین حاوی تانین و پلی فنولیک است که به اثرات ضد ویروسی آن هم کمک می کنند.

طرز تهیه بادر نجبویه

یک تا دو قاشق چای خوری از برگ های خشک شده بادرنجبویه را در یک لیتر آب داغ بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد سپس آن را بنوشید.
و حداقل روزانه ۳ تا ۴ لیوان از این دم نوش را سعی کنید تا میل کنید. حتی می توانید روغن بادرنجبویه را ۴تا ۵ بار در روز مستقیما روی تب خال خود قرار دهید تا زودتر خوب شود.

 

استفاده از شیر سرد برای درمان تبخال:

شیر خالص حاوی ایمیونوگلوبولین است که ویروسی که تبخال را بوجود می آورد را مهار می کند. بجز این ها شیر، دارای نوعی از چربی شناخته شده به عنوان منوکاپرین با اثرات ضد ویروسی است که باعث می شود احساس سوزش و سوزن سوزن شدن ناشی از تب خال را کمتر شود.

طرز استفاده از شیر

یک تکه پنبه را در شیر سرد بزنید، آن را در منطقه آسیب دیده قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید و سپس بشویید.بهتر است برای سرعت بخشیدن به درمان،این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.
به جز اینکه می توانید شیر را بر روی تبخال بگذارید، می توانید با نوشیدن شیر خالص نیز درمان را سریع تر کنید. زیرا حاوی لیزین می باشد.

 

تبخال
درمان تبخال با چای کیسه ای:

چای دارای اسید تانیک است و دارای خواص ضد ویروسی نیز می باشد و از این رو می تواند برای درمان تبخال بسیار موثر باشد. همچنین، چای دارای بسیاری از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که به بهبود زخم کمک بسیاری می تواند کند.

طرز استفاده از چای کیسه ایی برای تب خال

یک عدد چای کیسه ای (چای سیاه یا چای سبز) را در یک فنجان آب جوش برای یک دقیقه قرار دهید تا خوب رنگ از چای کیسه ایی خارج شود و همچنین چای درون کیسه بخوبی خیس شود سپس کیسه چای را بردارید و آن را خنک کنید. و بعد به مدت ۵ دقیقه آن را روی تبخال قرار دهید. این را بهتر است روزی پنج تا شش بار و برای سه تا چهار روز تکرار کنید. تا تاثیر آن را مبتوانید مشاهده کنید.

نکته ایی که می توان به آن اشاره کرد این است که، مراقب باشید که تب خال را لمس نکنید و مطمئن شوید که دست های خود را به طور مرتب شستشو دهید، تا این ویروس را گسترش ندهید. تا بقیه ناحیه پوستتان هم درگیر تبخال نشوند.
به خاطر اینکه تبخال مسری است بهتر است از غذا و نوشیدنی خود به دیکران پرهیز کنید تا آنها هم دچار تبخال نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *