پوست و مو

صابونی مناسب برای شستشوی صورت

گیاه جینسینگ
این پست چقدر براتون مفید بود؟

صابونی مناسب برای شستشوی صورت

صابون‌ها انواع مختلفی دارند که برای هر پوستی می توان نسبت به نوع پوست صابون مخصوص آن را انتخاب و استفاده کرد. اگر بتوان به طور صحیح صابون مورد استفاده را انتخاب کرد، به بهتر شدن کیفیت پوست و همچنین از بین بردن مشکلاتی مثل: جوش ها، لک ها ‌و … استفاده کرد. اگر هنوز در مورد اینکه پوست شما چرب است و یا خشک نتوانستید به نتیجه ای برسید، تا بتوانید صابون مناسب با نوع و مدل پوست خود انتخاب کنید می توانید با مراجعه به پزشک و یا متخصص پوست مشورت بگیرد. که پوست شما از چه نوع و مدلی است و همچنین چه صابونی با پوست شما سازگاری دارد اطلاعات کسب کنید. مواردی که باید حتمٱ قبل از انتخاب صابون و شستشوی صورت ، در نظر بگیرید. با ما همراه باشید.

نکات مهم

_ بهتر است قبل از شروع موارد این نکته را بیان کنیم. که هرگز از کسانی که در اطراف شما وجود دارند و خود را یک پزشک به تمام معنا می دانند توجه‌ایی نداشته باشید.

_ چون احتمال دارد صابونی را به شما معرفی کنند که خودشان هیچ شناختی نسبت به آن ندارند و هیچ وقت خود از آن محصول استفاده نکرده باشند و ممکن است شما استفاده کنید و برای پوست شما مشکل ایجاد کنند.

_ شاید آن صابون مخصوص برای بدنی که پوست خشک دارد بسیار مفید باشد. اما مثلا برای پوست شما که چرب است اصلٱ مناسب نبوده و حتی باعث عوارض بیشتری برای پوست شما می شود.

پوست خشک و پوست چرب و پوست حساس

 انواع مختلف صابون برای شستشوی صورت به این صورت است:

صابون های گیاهی، صابون های سنتی، صابون های بدون رایحه، صابون های صنعتی، صابون های با رایحه، صابون هایی با گلیسیرول بالا، گلیسیرول پایین، ضد آکنه، ضد چروک و…

آیا در مورد پوست خود شناختی دارید؟

باید گفت واقعیت اینگونه است كه خیلی از افراد دور اطرافمان و یا حتی خود ما هم به درستی از پوست خود شناخت کافی نداریم. به همین خاطر هم شوینده و صابون مناسب را نمی توانیم انتخاب کنیم. بخاطر همین موضوع متخصصان پوست سفارش می کنند که حتما در مورد اینکه چه پوستی دارید شناخت داشته باشید. نشانه‌های اولیه و اصلی ترین تشخیص نوع و مدل پوست كه می‌تواند: معمولی، خشك، چرب و یا مختلط باشد، تاكید بسیار می‌كنند.

پوست خشک

می توان گفت که کسانی که بعد از استحمام، احساس كشیدگی، خشكی و حتی ترك خوردن پوست خود را دارند و همچنین اگر پوستشان با پوسته‌ریزی‌های پراكنده همراه باشد، باید گفت که دارای پوست خشك و حساسی هستند.

پوست چرب

افرادی كه بعد از اینکه استحمام کردند احساس این را دارند كه هنوز پوستشان تمیز نشده است و همان جور احساس می کنند که پوست بدنشان هنوز هم چربی دارد. یا این ‌كه پوستشان بعضی وقت ها براق است، باید گفت که دارای پوستی چرب هستند.

صابون مناسب

پوست معمولی

اگر از آن مدل افرادی هستید که با شستشوی زیاد احساس خشکی می کنید و اگر کمتر استحمام کنید و از شوینده ها کمتر استفاده کنید پوستی چرب خواهید داشت. باید گفت که پوست شما از نوع پوست های معمولی است.

پوست مختلط

اگر پوست شما در مركز و وسط صورت چرب است و در حاشیه‌های صورت و نقاطی که نزدیكتر به رویش مو هستند خشك تر است، باید گفت شما با این نوع پوست دارای پوست مختلط هستید.

شستشوی صورت به صورت روزانه با صابون جزو یکی از مهمترین قوانین زندگی هر شخص محسوب نمی شود. بعضی از کسانی که پوست خشکی دارند، به هیچ عنوان حق ندارند و اصلا نباید پوست صورت خودشان را بیش از یک بار در روز بشویند و حتی در بعضی از موارد، شست‌وشوی هر روز صورت با صابون برای این افراد با داشتن چنین پوستی نیاز نیست و حتی مشکلی را هم ایجاد نمی کند.

اما کسانی که پوست چرب دارند باید حداقل روزی دوبار صورت خود را با آب و صابون بشویند.

چه نوع صابونی برای شستشوی صورت و پوست مناسب است؟!

می توان گفت بهترین نوع صابون برای پوست خشک، صابون هایی است که ملایم و آب رسان باشند. مانند: صابون های حاوی گلیسرین و کرم دار.

گلیسیرول که در ترکیبات صابون ها وجود دارد باعث می شود که رطوبت پوست کامل شود و احساس خشکی و همچنین ترک خوردن پوست از بین برود.

پس می توان گفت که شخصی که دارای پوستی خشک است اصلا نباید سمت صابون هایی که حاوی مواد معدنی و شیمیایی است بروند.

برای پوست های چرب، بهترین پیشنهاد می تواند استفاده کردن از صابون‌های باشد که دارای ترکیبی با داروهای ضد آکنه و ضد باکتری و همچنین ضد میکروب باشد. برای کسانی که مستعد جوش و آکنه هستند می تواند بهترین گزینه هم باشد.

ولی این نکته را هم فراموش نکنید که بیشتر از دوبار در روز مصرف نکنید. چون اصلٱ برای پوست بیشتر از دوبار مناسب نیست.
حتی کسانی که دارای تعریق بالا هستند و زود به زود عرق می کنند همچنین از بوی نامطبوع عرق بر روی بدن و لباسشان رنج می‌برند، با استفاده کردن از صابون‌های دارای ضد تعریق یا دئودورانت می توانند این مشکل را برای همیشه حل کنند. به طوری که در هر استحمام و شستشوی صورت از این نوع صابون ها استفاده کنند.

صابون مناسب برای پوست های حساس

افرادی هم هستند که دارای پوست های آسیب‌پذیرتر و حساس تری نسبت به دیگران هستند و باید در شستشوی صورت خود دقت بیشتری کنند. مثل: کودکان و کهنسالان یا کسانی که بواسطه بیماری یا لیزر درمانی، پوست های حساس تری پیدا کرده‌اند تا وقتی که لازم باشد، نباید از هر صابونی برای شستشو استفاده کنند.

پوست خشک و پوست چرب و پوست حساس

بهتر است اول از ژل های شستشو به جای صابون ها استفاده کنند. ولی اگر مجبور شدن از صابون استفاده کنند، فقط از صابون های کرم دار باید مصرف کنند.

بهتر است کسانی که دارای پوست های حساس و یا اینکه زمینه مبتلا شدن به آلرژی را دارند، از صابون های عطری به هیچ عنوان استفاده نکنند چون باعث تحریک پوست می شود.

برای شستشوی صورت چه صابونی مناسب نیست و نباید از آنها استفاده کرد؟

۱_ صابون حاوی ذرات ریز

۲_ صابون دارای PH بسیار بالا یا بسیار پایین

۳_ صابون های با خاصیت اسیدی

۴ _ صابون های رایحه دار

۵_ صابون های رنگ دار با رایحه

۶_ صابون های دارای ریز دانه

۷_ صابون های دارای گلیسیرول زیاد

۸ _ صابون های خانگی که ترکیب آنها مشخص نیست.

پوست خشک و پوست چرب شستشوی پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *