پوست, زیبایی و بهداشتی, صابون, مو

خواص صابون گلیسیرین

درمان خانگی اسهال
این پست چقدر براتون مفید بود؟

صابون گلیسیرین یک صابون روشن کننده پوست می باشد که از گلیسیرین که در چربی حیوانات و گیاهان وجود دارد به دست می آید. روغن گلیسیرین یک مایع کمی غلیظ است که همانطور که گفته شد در چربی گیاهان و حیوانات وجود دارد و خواص زیادی دارد. همچنین پوست ما نیز دارای گلیسیرین هست ولی مقدار آن ناچیز می باشد و نمی تواند مشکلات بدن ما برطرف کند.

این مایع بی بو می باشد و کارکرد بالایی دارد و می تواند رطوبت محیط را جذب پوست کند و در ساخت محصولات زیبایی از آن استفاده می شود.
گلیسیرین تجاری را از روغن های طبیعی یا الکل پروپیلن می سازند و در ساخت صابون و محصولات مراقبت پوستی استفاده می کنند.

صابون گلیسیرین را می توانید از فروشگاه اینترنتی صابونچی با قیمتی مناسب خریداری کنید. این صابون در حیطه پوست و مو بسیار با ارزش است و از ان به عنوان صابون روشن کننده پوست نام برده می شود و مصرف آن به همگان توصیه می کنیم.

خواص گلیسیرین

از جمله خواص بی شمار گلیسیرین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای چاقی صورت مفید می باشد.
  • بهبود دهنده خشکی و ترک لب ها می باشد.
  • تیرگی های بدن را برطرف می کند.
  • پوست را نرم و شاداب می کند.
  • برای رشد و ترمیم ناخن ها مناسب است.

صابون روشن کننده

خواص صابون گلیسیرین

صابون گلیسیرین سرشار از ویتامین E، ویتامین B2، ویتامین K و ویتامین C است و برای رفع مشکلات پوستی توصیه می شود که از این صابون استفاده نمایید.

رطوبت پوست

افرادی که دارای پوست خشک هستند حتما از این محصول استفاده کنند زیرا گلیسیرین جذب کننده رطوبت است و در نتیجه پوست را هیدراته و مرطوب می کند.

پوست های حساس

صابون گلیسیرین برای افراد با پوست ها حساس مناسب است. زیرا استفاده از صابون های شیمیایی که در آن ها مواد مصنوعی استفاده شده است منجربه تحریک و حساسیت پوست می شود‌ و برای پوست های حساس اصلا مناسب نیستند‌.

بهبود اختلالات پوستی

برای بهبود اگزما و پسوریازیس مفید می باشد و بهتر است این افراد از این صابون استفاده کنند. زیرا استفاده از صابون هایی که درصد کمی مواد شیمیایی دارند نیز موجب تشدید این بیماری های پوستی خواهد شد.

ضدعفونی کننده

تجمع باکتری ها موجب ایجاد جوش و آکنه می شود. صابون گلیسیرین یک پاک کننده و ضد عفونی کننده قوی است که آلودگی ها و چربی های اضافی پوست را از سطح پوست پاک می کند و موجب باز شدن منافذ پوست می شود.

خواص ضد پیری

در این محصول موادی وجود دارد که از بروز چین و چروک جلوگیری می کند و پوست را همیشه هیدراته خواهد کرد.

نرم کننده مو

از قدیم برای نرم کردن مو ها از گلیسیرین استفاده می شد و مادربزرگ ها همیشه از آن استفاده می کردند. صابون گلیسیرین نیز همانند گلیسیرین موجب نرم شدن موها می شود‌. همچنین برای رفع شوره سر مناسب است.

روشن کننده پوست

یکی دیگر از ویژگی های اصلی این صابون روشن کنندگی پوست است و افراد برای رفع تیرگی های آرنج، زانو، زیر بغل و دیگر عضو های تیره می توانند استفاده کنند.

همچنین برای تیرگی زیر چشم نیز مناسب می باشد.

طریقه مصرف صابون روشن کننده پوست

صابون گلیسیرین را همانند سایر صابون های دیگر می توان استفاده نمود‌.مثلا برای روشن شدن نواحی تیره،  صابون را بر روی محل بمالید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

نکته

این صابون دارای هیچ گونه عوارضی نمی باشد و می توان برای پوست های خشک و حساس استفاده نمود.

صابون گلیسیرین در فروشگاه صابونچی دارای PH پایین می باشد و برای افراد با پوست حساس و پوست های خشک مفید می باشد و پوست را مرطوب نگه می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *