زیبایی و بهداشتی

صابون طبیعی زردچوبه معجزه گر پوست برای تمام پوست ها!

ادویه برگ کاری
این پست چقدر براتون مفید بود؟

صابون طبیعی زردچوبه چیست؟ برای پوست چه فوایدی دارد؟ آیا رنگ پوست را تغییر میدهد؟ با ما همراه باشید تا جوابهایی مناسب برای سوالات فوق پیدا کنیم.

 فکر نمی کنیم کسی در این دنیا وجود داشته باشد که ادویه زردچوبه را نشناسد و آن را برای پخت و پز در آشپزخانه خود استفاده نکرده باشد. این ادویه خوش طعم و رنگ از ریشه گیاه زردچوبه بدست می آید و به زعفران هندی هم معروف می باشد.

در کشورهای آسیایی بی شک کشوری نیست که نداند این ادویه چه کاربردی دارد. چرا که قرن هاست که به عنوان ادویه در آشپزخانه هایشان وجود داشته و کارکرد بسیار دارد.

 این ادویه خوش رنگ حتی برای درمان و پیشگیری بیماریهای بدن و پوستی نیز کاربرد داشته و دارای خواص دارویی فراوان می باشد. به همین منظور که بتوان از این خاصیت ها بهره بیشتر برد محصولات طبیعی همچون روغن و صابون های زردچوبه به بازار عرضه شده است. تا عزیزانی که می خواهند از فواید این ادویه بهره ببرند بدون هیچ دردسر و مشکلی از این محصولات برای سلامت و همچنین زیبایی بدن و پوست خود استفاده کنند.

خواص و فواید ادویه زرد چوبه بر بدن

هر چه از خواص این ماده ارزشمند گفته شود کم است. کوکورمین موجود در ادویه زردچوبه یکی از ترکیبات زردچوبه است که دارای خواص مناسبی برای بدن می باشد و به درمان و کاهش التهابات، از بین بردن میکروب ها بسیار مفید می باشد. همچنین می تواند درد را کاهش داده و به عنوان یک ضد عفونی کننده هم کاربرد دارد.

صابون زردچوبه

اگر از گرفتار شدن به بیماری سرطان واهمه دارید این ادویه برای پیشگیری سرطان مناسب می باشد و با این بیماری مبارزه می کند.

همانگونه که گفتیم صابون طبیعی زردچوبه یکی از محصولات این ادویه می باشد. و کاربرد موثر و فوق العاده ایی برای پوست به جای می گذارد.

صابون طبیعی زردچوبه یک روش طبیعی برای درمان مشکلات پوستی!

این صابون به عنوان یک روش طبیعی برای درمان نمودن مشکلات پوستی و همچنین بوجود آورنده یک پوست بی‌عیب و درخشان می باشد که از نظر قدمتی هم بخواهییم بگوییم باید گفت استفاده از آن به قرن‌ها پیش برمی‌ گردد.

زردچوبه چون از نظر قیمتی و هم اثرات مثبتی که بر روی پوست دارد. یکی از طبیعی ترین و همچنین بی خطر ترین راه های درمان اختلالات پوستی به حساب می آید.

از محصولات زرد چوبه که برای پوست مفید  و باعث مراقبت و درمان اختلات پوستی می شود می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • کرمهای ضد عفونی کننده
  • صابون ها
  • لوسیون ها

ولی تنها بدی که ادویه زردچوبه بر روی پوست دارد رنگ شدن پوست است که آن هم با شوینده های بهداشتی قابل پاک شدن است. ولی باز هم باعث گرفتن وقت می شود.

اما با تبدیل شدن زرد چوبه به صابون این مشکل نیز بر طرف شده و در هر لحظه و مکانی که بخواهید می توانید از این صابون طبیعی زرد چوبه استفاده نمایید.

این صابون پایه ترکیبی اش عصاره زرد چوبه به همراه ترکیبات صابونی می باشد که با استفاده از این محصول می توان پوست را در برابر بیماریهای پوستی مراقبت و محافظت کرد.

خواص صابون طبیعی زرد چوبه برای پوست

همانگونه که گفتیم استفاده نمودن مستقیم زردچوبه بر روی پوست آن هم به خاطر وقت گیر بودن و رنگ گرفتن پوست کار درستی شاید نباشد به همین علت ما صابون طبیعی زرد چوبه را به شما پیشنهاد می کنیم که دارای همان خواص زرد چوبه می باشد.

از خواص و فواید صابون زردچوبه هر چه در رابطه با پوست گفته شود کم است اما به طور جمع بندی می توانیم به این موارد به طور مختصر توضیح کوچکی بدهیم.

۱ـ روشن کننده

استفاده از صابون طبیعی پوست باعث روشن شدن پوست می گردد و این امکان را به ما می دهد تا یک پوست شفاف و زیبا داشته باشیم.

۲ـ درمان کننده ترک پا

این صابون به غیر از اینکه باعث روشن شدن پوست می گردد می تواند ترک های پاشنه پا که بر اثر خشکی بوجود آمده را مرطوب سازد و تدک پاشنه را به مرور از بین ببرد.

۳ـ درمان کننده سوختگی

یکی از مزیت هایی که این صابون دارد این است که می تواند سوختگی را برطرف کرده و جای سوختگی را هم محو نماید. فقط بایستی مرتب از این صابون استفاده شود.  از خواص دیگر این صابون باید به برطرف کنندگی اگزما پوستی، درمان پسوریازیس و درمان خشکی پوست اشاره کرد.

صابون های طبیعی

از ویژگی های این صابون باید گفت که این صابون برای پوست هایی که خشک هستند مناسب می باشد و باعث رطوبت رسانی پوست می گردد. باید بدانید که صابون های طبیعی زرد چوبه دارای انواع مختلفی هستند که از نظر رنگ ممکن است با هم فرق داشته باشند و نمی توان برای انتخاب صابونی که اصل است به رنگ صابون اکتفا کرد. خیلی ها هستند که فکر می کنند که اصلی بودن صابون به رنگش است و باید همچون زرد چوبه زرد باشد. اما بایستی بدانید که زرد چوبه وضعیت رشد و پرورشش ممکن است در هر منطقه ایی به یک شکل نباشد و همین امر باعث داشتن رنگ های مختلف می شود.

به همین خاطر نمی توان گفت صابونی که دارای رنگ زرد کم رنگی است اصل نمی باشد و خواص کمتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *