زیبایی و بهداشتی

صابون طبیعی بهترین معجزه طبیعت !

برنج قهوه ای
این پست چقدر براتون مفید بود؟

محصولات بهداشتی دارای انواع مختلفی است همچون انواع کرم و روغن و پاک کننده های بهداشتی و ….، که یکی از آن محصولات بهداشتی که امروزه بیشتر از قبل هم طرفدار پیدا کرده، صابون است. صابون به عنوان یک پاک کننده به خوبی می تواند باکتری ها و بیماریهای پوستی را از بین ببرد. امروز ما قصد داریم در مورد صابون طبیعی صحبت کنیم و برتری آن نسبت به صابون های دیگر را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

صابون ها از نظر ترکیبات به دو صورت شیمیای و طبیعی تقسیم بندی می شوند. از نظر خواص باید بگوییم که این دو هیچ فرقی با هم ندارند بلکه شاید محصولات شیمیایی خیلی زودتر هم خواص خود را نشان دهند. اما نکته ایی که در اینجا قابل توجه است این می باشد که در دراز مدت باعث ایجاد عوارض بر روی پوست می شود. عوارضی همچون چین و چروک، لک شدن پوست، خشکی پوست و…

اما بایستی بگوییم که صابون های طبیعی درست است که کمی طول می کشد تا خواص خود را نشان دهند، اما در دراز مدت هم پوست را زیبا و با طراوت می سازد و عوارضی هم برای پوست ندارند.

با این گفته ها باز هم نمی توان منکر رقابت این دو محصول با هم شد و افرادی هستند که باز هم حاضرند به صابون های شیمیایی روی بیاورند. فقط بخاطر تاثیر پذیری زود هنگامی که بر روی پوست دارد و به اینکه ممکن است چه عوارض بدی گریبان گیرشان شود اهمیت و توجهی ننمایند.

انواع صابون طبیعی

انواع صابون طبیعی

خوبی صابون طبیعی این است که برای هر پوستی یک نوع صابون دارد و نسبت با نوع پوستی که دارید می توانید صابون مخصوص پوست خود را داشته و استفاده نمایید. دلیل این موضوع هم گستردگی بالای مواد طبیعی است که در ساخت انواع صابون ها مصرف میشوند. هر ماده ی طبیعی خواص منحصر بفرد برای خود دارد و همین موضوع کارایی این نوع صابون ها را بالا برده است.

این صابون ها از میوه ها، گیاهان، دانه ها و… که به صورت طبیعی در دل طبیعت وجود دارند بدست می آید. همچنین سازگاری بهتری هم نسبت به مواد شیمیایی بر روی پوست دارند.

به عنوان نمونه چند صابون طبیعی که برای پوست مفید می باشد را برای شما ذکر خواهیم کرد:

صابون سدر و صابون حنا

  این صابون ها  دارای خواص ضد قارچ بوده و برای موهایی که دچاره شوره هستند مناسب بوده و شوره سر را از بین می برند. همچنین باعث تقویت پوست و مو هم می شوند.

صابون بابونه

این صابون هم چون از عصاره گیاه بابونه بدست آمده، ضد خارش بوده و خارش های پوستی را از بین برده و از بوجود آمدن این مشکل جلوگیری می نماید.

صابون روغن زیتون

این صابون به دلیل اینکه هم دارای عصاره زیتون است و هم روغن زیتون بسیار برای سلامت پوست و مو مهم می باشد. از خواص این صابون می توانیم به نرم کنندگی پوست و مو، برطرف کننده اثرات آفتاب سوختگی و… اشاره کنیم.

  آلوئه‌ورا معجزه ی طبیعت

به عنوان یک صابون طبیعی باعث التیام بخشی و ترمیم پوست می شود.

تنوع و خواصی که صابون طبیعی دارد قابل شمارش نیست و ما فقط می توانستیم تعداد معدودی از این صابون ها را به همراه چند خواص در این مطلب بیان نماییم.

انواع صابون طبیعی

آیا می توان یک صابون طبیعی را برای هر پوستی استفاده کرد؟

باید درابطه با این سوال بگوییم خیر نمی شود. همانطور که گفتیم هر صابونی برای هر پوست یا مویی مناسب نمی باشد و باید صابون مخصوص خود پوست را تهیه و استفاده نمود.

پوست به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شود و نمی توان گفت که همه مردم دارای یک نوع بافت پوستی می باشند.

انواع پوست

۱ـ پوست معمولی: 

 این پوست را اگر زیاد مورد شست و شو قرار دهید، احساس خشکی می کنید و اگر اهمیت ندهید و از شوینده استفاده نکنید پوست چرب می شود.

۲ـ پوست خشک:

این نوع از پوست هم وقتی پوست صورت را می شویید احساس کشیدگی و خشکی در پوست احساس می کنید.

۳ـ پوست چرب:

کسانی که دارای پوست چرب هستند حتی بعد از شستن پوست باز هم احساس می کنند پوستشان چرب است و دارای پوستی براق هستند.

۴ـ پوست مختلط:

یعنی یک قسمت از پوست خشک بوده و قسمت دیگر چرب است.

 اینگونه بگوییم که در قسمت مرکزی صورت احساس چربی داشته و رفته رفته سمت حاشیه ها و مناطق رویش مو احساس خشکی می کند.

بایید بگوییم که این صابون های طبیعی یک موهبت بزرگ برای ما به شمار می رود و برای سلامت پوست و مو یک معجزه به حساب می آیند.

به همین خاطر کسانی که دارای پوست های چرب هستند بهتر است از صابون طبیعی سخت تر و چربی زدا برای این نوع پوست استفاده کنند.

 برای پوست های خشک هم بهتر است از صابون های طبیعی که ملایم تر و دارای چربی بیشتر هستند استفاده شود.

صابون ها

چگونه تشخیص دهیم چه نوع پوستی داریم؟

برای اینکه بتوانیم صابون مناسب پوست خود را انتخاب کنیم باید اول نوع پوستی که داریم را بشناسیم و بعد به سراغ صابون طبیعی مورد نظر پوست خود برویم.

برای شناسایی پوست ابتدا پوست را به خوبی شسته و از مواد آرایشی پاک کرده و خشک کنید. سپس به مدت یک ساعت صبر کنید تا پوست شما به حالت اولیه و طبیعی خود باز گردد. در این مدت اصلأ به پوست خود دست نزنید. بعد به وسیله یک دستمال کاغذی تمیز ضربات ملایم به پوست خود بزنید. با توجه به اثرات چربی یا آثار پوسته پوسته شدن بر روی دستمال کاغذی می توانید نوع پوست خود را تعیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *