پوست, زیبایی و بهداشتی, صابون, مو

خواص صابون کتان؛ تنظیم چربی و درمان شوره سر

این پست چقدر براتون مفید بود؟

خواص صابون کتان (بزرک) چیست؟

صابون کتان که صابون رفع شوره سر و تنظیم چربی است سرشار از ویتامین و اسید های چرب می باشد که برای پوست و مو مفید می باشد. این صابون از ترکیب روغن تخم کتان (بزرک) به همراه روغن های طبیعی همچون روغن نارگیل و روغن آفتابگردان تهیه می شود.

گیاه کتان که به آن بزرک نیز گفته می شود در دسته گیاهان گلدار و جزو تیره کتانیان است. این گیاه بومی سواحل مدیترانه شرقی تا کشور هندوستان می باشد. همچنین در اتیوپی و مصر باستان در وسعت زیاد کشت می شد. تخم کتان حاوی اُمگا ۳، منگنز، ویتامین B1، پروتئین، فیبر، مس، روی، آهن و … است. از جمله خواص تخم کتان می توان به کاهش وزن، تسکین درد، بهبود بیماری قلبی، ضد سرطان و … اشاره کرد.

برای خرید صابون کتان (بزرک) اینجا کلیک کنید.

صابونچی بهترین عرضه کننده صابون های طبیعی و گیاهی می باشد. شما می توانید صابون کتان را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید.

با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر در مورد این محصول و خواص آن برایتان توضیح دهیم و بنابر احتیاج و نیاز خود بتوانید بهترین صابون را برای پوست و موی خود خریداری کنید.

همانطور که گفته شد صابون کتان از روغن کتان تهیه می شود. این روغن از تخم و بذر کتان به روش کلدپرس گرفته می شود و طبع گرم و خشک دارد. به صورت مالشی و خوراکی مصرف می شود و دارای خواصی مثل؛ بهبود سرماخوردگی، کاهش کلسترول،‌ضد سرطان، بهبود سلامت روده ها و … می باشد.

صابون رفع شوره سر

خواص صابون کتان (بزرک)

از جمله خواص صابون کتان (بزرک) برای پوست و مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خواص صابون کتان برای پوست

جوانسازی پوست

صابون کتان حاوی آنتی اکسیدان است که برای جوانسازی پوست و مبارزه با سلول های مخرب مفید است و از پیری پوست جلوگیری می کند.

کاهش قرمزی پوست

اسیدهای چرب اشباع موجود در این محصول کمک به سزایی در کاهش قرمزی پوست دارند و همچنین موجب کم شدن درد می شوند.

استحکام پوست

برای استحکام پوست خود از صابون کتان استفاده کنید. این صابون حاوی فیتواسترول است که به پوست استحکام می بخشد و از شل شدن پوست جلوگیری می کند.

خواص صابون کتان برای مو

صابون رفع شوره سر

شوره سر در اثر آلودگی و چربی بر روی پوست سر اتفاق می افتد و شما با استفاده از صابون کتان که تنظیم کننده چربی کف سر است می توانید شوره سر را درمان کنید. با چند بار استفاده از این صابون از شوره سر خلاص خواهید شد.

کاهش آسیب مو

اُمگا ۳ با تقویت ریشه و فولیکول های مو، موجب کاهش آسیب به مو می شود و رطوبت رسانی به مو را انجام می دهد.

تنظیم چربی

چربی ALA و ویتامین B دو عنصر اصلی در تنظیم چربی مو هستند که برای رفع خشکی مو نیز مفید می باشند.

طریقه مصرف صابون کتان (بزرک)

در هنگام استحمام، صابون کتان را خیس کنید و بعد به آرامی به سر خود بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا بروی موهایت تاثیر بگذارد و سپس فرآیند آبکشی را انجام دهید.

لازم به ذکر است که استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی ملزم به استفاده مداوم است و با یکبار استفاده نتیجه بخش نخواهد بود.

قیمت صابون کتان؛ صابون رفع شوره سر

صابون های گیاهی و طبیعی دارای قیمت های مختلفی هستند و بنا به کیفیت قیمت آن نیز بالا می باشد. شما باید از فروشگاه هایی که دارای تاییدیه بهداشتی و سیب سلامت هستند خریداری کنید.

صابونچی عرضه کننده بهترین و با کیفیت ترین صابون گیاهی و طبیعی می باشد.

برای خرید صابون با کیفیت بالا و اصل کتان که صابون رفع شوره سر است می توانید وارد سایت فروشگاهی صابونچی شوید. سپس صابون مورد نظر خود را با قیمتی مناسب و بدون هیچ مواد افزودنی مضر خریداری کنید و مشکلات پوست و مو خود را برطرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *