ادویه جات, تغذیه, خواص گیاهان دارویی, درمان, سلامت, غذا و مواد مغذی, گیاهان دارویی

فواید چای بابونه | با خواص درمانی بابونه آشنا شویم.

بذر کنگر فرنگی یا آرتیشو
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه فواید درمانی چای بابونه را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

یکی از نوشیدنی هایی که برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد چای بابونه است. گیاه بابونه با گل های معطری که دارد به عنوان یک دارویی طبیعی محسوب می شود. در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. این گیاه از خانواده کاسنی ها می باشد.

از دم کرده این گیاه هم می توان برای بسیاری از بیماری ها استفاده نمود. چای بابونه را به این صورت که ابتدا گل های آن را خشک نموده سپس در داخل آب جوش دم کنید. این چای جایگزین مناسبی برای چای سبز و چای سیاه می باشد. چون چای بابونه کافئین ندارد و یک طعم خاکی و تا حدی شیرین دارد که برای سلامتی مفید است.
همچنین این چای آنتی اکسیدان های فراوانی دارد که برای بیماری های قلبی و سرطان نقش بسزایی را می تواند ایفا کند.

فواید چای بابونه

فواید چای بابونه

بهبود بخشیدن به خواب

بابونه خواص آپیژنین و آنتی اکسیدانی دارد که به مغز متصل است. باعث می شود که بی خوابی کاهش یابد و خواب آلودگی ایجاد شود. زنانی که زایمان انجام داده اند با مصرف چای بابونه خواب بهتری دارند و افسردگی خیلی کمی گریبانگیرشان می شود.

طبق تحقیقات کسانی که ۲۷۰ میلی گرم از این عصاره را روزی ۲ بار در ۲۸ روز استفاده نمایند شب بیداری آنها کم شده و ۱۵ دقیقه زودتر به خواب می روند. چای بابونه را بهتر است قبل از خواب مصرف کنید تا از خواب ماندن در امان باشید. پس چای بابونه به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد برای بی خوابی بسیار مفید است و کیفیت خواب را بالا می برد.

سلامت دستگاه گوارش

استفاده از چای بابونه باعث کاهش خطر در بسیاری از بیماری های گوارشی می شود. همچنین برای هضم غذا نیز مناسب می باشد. بابونه خواص ضد التهابی دارد. به همین دلیل برای زخم معده مفید است. به عبارتی اسیدیته ای که در معده وجود دارد را کاهش می دهد و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. با استفاده از چای بابونه می توان بیماری های گوارشی مانند: حالت تهوع و گاز معده را درمان می کند.

حفاظت از بدن در مقابل سرطان

انواع سرطان ها به وسیله چای بابونه کاهش پیدا می کند چون خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان و آپیژنین که در این چای موجود است از بروز انواع سرطان مانند: سرطان پروستات، سینه، پوست، دستگاه گوارش و رحم جلوگیری یا درمان می کند.

طبق مطالعاتی که صورت گرفته گروهی که این چای را ۲ تا ۶ بار در هفته مصرف نمایند کمتر در معرض سرطان تروئید قرار می گیرند. پس آنتی اکسیدان و آپیژنین که در چای بابونه موجود است التهاب را کاهش و خطر ابتلا به سرطان ها را کم می کند.

کنترل قند خون از فواید چای بابونه

برای کاهش قند بهتر است از چای بابونه استفاده شود. بابونه به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی از آسیب دیدن سلول های لوزالمعده پیشگیری می کند. لوزالمعده انسولین تولید و انسولین قند را از خون حذف می کند.
با آمار گرفته شده کسانی که چای بابونه را در روز با وعده غذایی به مدت ۸ هفته مصرف نمایند. مقدار قند خون آنها کاهش پیدا می کند. با آزمایشی بر روی موش ها انجام شده با نوشیدن چای ناشتا قند خون را پایین می آورد. پس چای بابونه به دلیل ضد التهابی قند خون را کنترل می کند، مخصوصا اگر با غذا مصرف شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه بابونه مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

برای بهبود قلب

فلاون ها از دسته آنتی اکسیدان می باشد که در چای بابونه بسیار یافت می شود. این ماده سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و ناراحتی قلبی را درمان می کند. با مطالعه دانشمندان کسانی که چای بابونه همراه با وعده غذایی می نوشند سطح کلسترول آنها کاهش می یابد. قلب آنها نیز سالم می ماند. پس منبع عالی فلاون که در بابونه موجود است برای سلامت و بهبود قلب مناسب می باشد.

از دیگر فواید چای بابونه می توان به این موارد نیز اشاره کرد:

  • چای بابونه سرماخوردگی را درمان می کند.
  • مسکن خوبی برای گلودرد است.
  • بابونه پوست را درمان کرده و با وسایل آرایشی که با آن ساخته شده التهاب پوستی را کاهش می دهد.
  • برای افسردگی و اضطراب بسیار موثر است و باعث کاهش آن می شود.

عوارض جانبی مصرف چای بابونه

  • مصرف چای بابونه هیچ خطری برای سلامت بدن ندارد.
  • محصولات آرایشی که از بابونه ساخته شده نباید با چشم تماس داشته باشند. چون باعث تحریک آن می شود و داخل چشم دچار التهاب می شود.
  • مصرف چای بابونه را زنان شیرده، حامله و کودکان خردسال نباید مصرف کنند.
  • کسانی که بیماری کبدی و کلیه دارند از مصرف آن خودداری کنند.

پس برای یک بدن سالم بهتر است چای بابونه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *