زیبایی

فوق العاده ترین ماسک های خانگی برای رفع چین و چروک چشم

چین و چروک های چشم
2.5/5 - (2 امتیاز)

چین و چروک هایی که دور چشم بوجود می آیند یکی از مواردی است که باعث می شود چهره فرد خسته و مسن نشان داده شود. برای برطرف کردن چین و چروک های بوجود آمده دور چشم کرم های گران قیمت هم وجود دارد، که شاید هر کسی از پس خرید آن بر نیاید.

ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا بدون هزینه کردن زیاد در خانه خود و با موادی که در خانه دارید چین و چروک های اطراف چشم را ناپدید کنید و همچنین باید گفت سلامتی مواد طبیعی از مواد شیمیایی بیشتر و بهتر است.

 

شیر و شکر قهوه ایی و چین و چروک های دور چشم

استفاده کردن از شیر و شکر قهوه ایی باعث می شود سطح پوست تمیز شود و چین و چروک ها خیلی کمتر از قبل دیده شود. کمی شیر را با کمی شکر قهوه ای را با هم مخلوط کرده و بگذارید بجوشد. موقع جوشیدن کاملاً هم بزنید بعد زیر آن را خاموش کرده و اجازه دهید تا سرد شود. بعد از خنک شدن مواد آن را با پنبه روی پوست دور چشم خود بمالید.

روغن بادام

در زمان های قدیم و در مصر، برای اینکه چین و چروک کنار دهان و چشم خود را از بین ببرند، از روغن بادام شیرین و همچنین روغن طبیعی و صمغ کندر مورد استفاده قرار می داند. روغن را به وسیله انگشتان و یا پنبه به پوست خود مالش دهید. برای اینکه تاثیر آن را ببینید باید روزی ۲ بار در اطراف چشم و دهان خود ماساژ دهید تا پوست شما نرم شود. و چین و چروک نیز بر طرف گردد.

چین و چروک دور چشم

انگور

به وسیله انگور می توانید چین و چروک پوست زیر چشم را کاهش دهید به این صورت که یک تکه انگور برش زده و آن را بر روی محل مورد نظر خود بگذارید و بمالید با اینکار اسیدهای موجود در انگور باعث می شوند پوست زیر چشم سفت شوند. برای اینکه  نتیجه بهتری کسب کنید، اجازه دهید  آب انگور حدود ۱۵دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند.

 کیسه چای مرطوب یکی از بهترین راه کار ها برای رفع چین و چروک دور چشم

کیسه چای را مرطوب کرده و برای خنک شدن درون یخچال آن را بگذارید. بعد که خوب خنک شد روی آن قسمت پوست چشم که دارای چین و چروک است بگذارید. بهتر است این کار را تکرار کنید تا به موقع این چین و چروک ها ناپدید شوند.

 آب آناناس

می توان به جرات گفت که آب آناناس، یکی از بهترین درمان ها برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم به حساب می آید. شما می توانید به وسیله یک تکه پنبه و یا دست خود آب آناناس را بر روی پوست چین خورده خود بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه همان طور باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. بررسی های بسیاری که انجام شده نشان دهنده آن است که مالیدن آب آناناس باعث می شود که موادی به نام اسید آلفاهیدروکسی که در آن وجود دارد باعث کاهش چین و چروک پوست دور چشم شود. همچنین آب آناناس در خود دارای برومیلین است که می توان گفت نوعی اسید طبیعی هم محسوب می شود.

  آب لیمو

پنبه ایی را برداشته و به آبلیمو آغشته کنید. سپس آن را روی چین و چروک های زیر چشم قرار دهید. بهتر است این کار را روزی دو بار انجام دهید تا تاثیر آن را به مرور زمان ببینید. بهتر است که یک نوبت صبح و یک نوبت هم قبل خواب انجام دهید.

سفیده تخم مرغ و رفع چین و چروک های دور چشم

به وسیله قلمو و یا انگشت خود سفیده تخم مرغ را برداشته و به پوستی که چین و چروک دارد بمالید و اجازه دهید روی پوست باقی بماند تا خشک شود سپس آن را با آب خوب بشویید. همچنین اینکار باعث صفت شدن پوست نیز می شود.

گلاب

گلاب به غیر از اینکه باعث از بین رفتن چین و چروک های دور چشم و پوست می شود. حتی باعث جوان سازی و جوان ماندن پوست زیر چشم نیز می شود. برای تاثیر دیدن این کار به وسیله گلاب بهتر است با یک تکه پنبه آغشته شده به گلاب پوست چشم را مالش دهید و بهتر است حداقل روزی یک بار این کار را انجام دهید.

قاصدک

گیاه قاصدک

گل یا همان گیاه قاصدک می تواند به طور طبیعی سم را از پوست بیرون کند و همچنین باعث تصفیه شدن خون و سیستم لنفاوی می شود. باید گفت این گیاه در شاداب کردن پوست بسیار عالی است.

 یخ یک روش ساده برای رفع چین و چروک های دور چشم

استفاده کردن از یخ یک روش ساده دیگر برای بر طرف کردن چین و چروک زیر چشم است. یک تکه یخ را برداشته و روی پوست خود بمالید، فقط موقع استفاده کردن روی چین و چروک پوست یخ را روی آنها بچرخانید تا تاثیر بهتری داشته باشد.

 روغن هسته انگور

روغن هسته انگور خاصیت های مفیدی و مغذی دارد، همچنین کار نرم کننده و مرطوب کنندگی پوست را نیز انجام می دهد و برای برطرف کردن چین و چروک پوست عالی است.

 روغن کرچک

باید گفت بهترین مرطوب کننده طبیعی که برای پوست پر خاصیت هم است، استفاده کردن از روغن کرچک است. اول دست و صورت خود را با آب به خوبی بشویید و خشک کنید. انگشتان خود را به روغن کرچک آغشته کرده و به زیر چشم خود بمالید. برای اینکه از این کار بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است این کار را هر شب و قبل خواب انجام دهید.

با این کار هم چین و چروک های چشم  را از بین می برید و هم باعث می شوید پوست‌تان جوانتر و شاداب‌تر به نظر برسد.

چین و چروک چشم

چند نکته کوچک ولی مهم در مورد چین و چروک های دور چشم

حتمٱ به اندازه کافی آب مصرف کنید و چشم را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید. از آن جا که از حساس ترین جای بدن چشم است، بهتر قبل از استفاده از این مواد برای رفع چین و چروک ابتدا مقدار کمی از مواد را روی پوست دست خود امتحان کنید. اگر دیدید واکنشی نشان نداده است می توانید برای پوست چشم نیز استفاده کنید.

استفاده کردن از آب خیار، که حاوی ماده طبیعی است به جز اینکه برای سفت کردن پوست مناسب است، باعث می شود پوست زیر چشم صاف و نرم نیز شود.

استفاده از آب آلوئه ورا هم برای نرمی و لطافت پوست زیر چشم بسیار عالی است.

چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *