پوست و مو, زیبایی

ماسک موز معجزه ای برای پوست

نمک صورتی معدنی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

 معجزه ای برای پوست

آیا تا بحال به خاصیت موز فکر کرده اید. می دانید چه خواص فوق العاده ایی درون خود دارد؟ باید گفت این میوه سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان و همچنین ترکیبات گیاهی  مخصوص برای پوست است. حال ببینید که ماسک موز چه فوایدی خواهد داشت!  می توان گفت جایگزین کردن و استفاده از ماسک های طبيعي به جای ماسک ها و کرم های شیمیایی می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. ماسک های طبیعی به جز اینکه ارزانتر از ماسک های شیمیایی هستند. برای پوست هم زیانی نداشته و بسیار مناسب است.

 فواید استفاده از موز برای پوست صورت

کلا باید گفت ماسک هایی که از موادی، مثل: گیاهان و میوه ها و…  که در طبیعت وجود دارد. و تهیه می شوند برای سلامتی پوست بسیار مناسب است. و همچنین استفاده کردن مداوم و مرتب از این ماسک های طبیعی می تواند پیامدهای خوبی را برای پوست شما داشته باشد. مثل: پاکسازی و همچنین طراوت و شادابی.

باید این مژده را به شما بدهیم که ماسک موز یکی از آن ماسک های طبیعی برای پوست است که خواص فوق العاده ایی برای صورت دارد و همچنین خود به تنهایی در منزل این ماسک بی نظیر را آماده کرده و مورد مصرف قرار دهید و از خواصش بهر مند شوید بدون اینکه پول هنگفتی بابت این ماجرا بپردازید.

حالا می خواهیم چند مورد از ماسک هایی که می توان به وسیله موز آماده کرد را برایتان شرح دهیم.

مراقبت از پوست

ماسک عسل و موز و بلغور

این ماسک مخصوص پوست هایی که خشک هستند است و می تواند پر از فایده باشد.

مواد لازم و طرز تهیه ماسک

بلغور جوی دو سر:۱ قاشق غذاخوری_ موز:۱ عدد_ عسل:۱ قاشق غذاخوری.

یک عدد موز را برداشته و به خوبی له کنید. سپس یک قاشق غذاخوری بلغور را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با موز خوب ترکیب شود. سپس عسل را نیز به آنها اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید. اگر می خواهید ماسک شما کمی شل شود کافیسیت به همان اندازه کمی آب درون آن ریخته و هم بزنید تا شل تر شود.

در صورتی که می خواهید که ماسک شما شل تر شود و از حالت سفت بودن درآید قدری آب به آن اضافه کنید. قبل از اینکه ماسک موز را بر روی صورت خود بمالید، بهتر است اول پوست صورت خود را با آب سرد به خوبی بشویید و سپس ماسک را به وسیله قلم مو و یا انگشتان دست خود بر صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بر روی صورت شما بماند سپس بعد اتمام وقت صورت خود را با آب سرد به خوبی بشویید.

عسلی که در این ماسک وجود داشت برای التهابات پوستی بسیار عالی بوده و التهابات را کمتر می کند. بلغور هم باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شوند و می توان به عنوان یک لایه بردار هم از آن استفاده کرد. و جوش های سرسیاه را به راحتی نابود کرده و پاکسازی می کند از پوست.

کره

ماسک صورت ترکیب موز و کره

کره سفید را می توان به عنوان یک ماده طبيعي، غیر شیمیایی و همچنین ارگانیک نام برد. که برای سلامتی پوست بسیار عالی است. اگر صورتی آفتاب سوخته و یا حساس دارید و یا صورتتان دارای خطوط و چروک است، کره می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. موز هم که همانطور که در متن های بالا هم گفته شد قدرت و انعطاف پذیری پوست را حفظ می کند. پس می توان گفت ترکیب کره و موز می تواند برای پوست هایی که این مشکل را دارند‌ بهترین راه حل باشند.

تا فراموش نشده بگوییم که اگر کره سفید در دسترس شما نبود می تواتید از شیر پرچرب نیز به جای آن استفاده کنید.

مواد لازم طرز تهیه ماسک:

۱ عدد موز  ۲ قاشق غذاخوری کره سفید .

موز را له کرده و سپس با کره سفید، درون ظرفی ریخته و به خوبی با هم ترکیب کنید.  سپس ماسک بدست آمده را بر روی صورت خود بمالید. و اجازه دهید تا بر روی صورت‌تان خشک شود سپس با آب، خوب بشویید. این ماسک باعث می شود تا، سلول های پوست  هیدراته شوند.

ماسک موز و عسل

ماسک موز و عسل را می توان به معجزه ای برای پوست صورت خود تلقی کرد. زیرا که دارای خواص بسيار زیاد و مناسبی برای پوست است. مثل : مبارزه با آکنه، خشکاندن جوش، حذف زخم های آکنه، ضد پیری، ضد باکتری، افزایش انعطاف پذیری، ضد التهابی، ارامش دهنده پوست، آنتی اکسیدان، از بین بردن چین و چروک و خطوط ظریف یا زاویه دار و قوی، روشن کننده پوست، کاهش دهنده ضایعات، کاهش خارش زیاد بر روی پوست، جلوگیری از اسیب افتاب، تولید و زنده کردن دوباره سلول های تازه پوست. تمام این موارد، همه از خاصیت ترکیبی موز به همراه عسل است که چه در رژیم های غذایی و چه در استعمال بر روی پوست، می تواند اثرات قدرتمند داشته باشد.

طرز تهیه و استفاده از ماسک

ماسک صورت که به وسیله موز و عسل آماده می شود بسیار آسان است و احتیاجی به اموزش دادن ندارد یک تکه موز را برداشته له کرده سپس با ۲ تا ۳ قاشق عسل ترکیب کنید و پس از ترکیب برداشته و به پوست صورت خود بمالید. و بعد از چند دقیقه آن را با آب سرد بشویید. می توان گفت این ماسک کار بوتاکس را هم برای صورت شما انجام می دهد. همچنین پوست شما را نرم و لطیف نیز می کند.

ماسک طبیعی

ماسک طبیعی خاک رس و موز

این ماسک را می توان براي تمامی پوست ها مورد استفاده قرار داد. اما باید گفت براي افرادی که دارای پوستی چرب هستند بسیار مناسب تر است.

مواد لازم و طرز تهیه ماسک:

به اندازه ۱ قاشق سوپ خوری خاک رس، به اندازه ¼ یک عدد موز له شده، ۱ قاشق سوپ خوری آب گل پرتقال و ۱ قاشق چای خوری آب آناناس

تمام موادی که در بالا ذکر شد را با هم مخلوط کرده و به پوست خود بمالید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس با آب به خوبی بشویید.

ماسک

ماسک طبیعی موز و کیوی

این مدل ماسک، باعث بهبود یافتن پوست شما می شود. کیوی باعث می شود تا چربی پوست‌تان کنترل شود و از پیری زود راس جلوگیری می کند. باید گفت کیوی نسبت به پمادهایی که در بازار هستند بهتر و سریعتر بافت های مرده پوست را پاکسازی می کند.

 مواد لازم و طرز تهیه ماسک

– ۲/ ۱ یکی موز، – ۲/ ۱ یک کیوی، – شیر خام

پوست کیوی را گرفته و آن را با موز به خوبی له کنید. سپس شیر را به این مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کامل با هم ترکیب شوند. بعد ماسک آماده شده را برداشته و بر روی پوست خود بمالید. و بعد از مدتی با آب گرم به خوبی بشویید. برای اینکه پوستتان خشک نشود چند قطره روغن زیتون هم می توانید استفاده کنید. چون این ماسک باعث خشک شدن پوست می شود و برای پوست های خشک به این صورت بهتر است.

 

نکاتی که با ید قبل از ماسک گذاشتن بر روی صورت رعایت کنید:

۱– موهای خود را به صورت دم اسبی ببندید

۲– بهتر است از موزهای که خيلي رسیده اند استفاده نکنید. چون موز های رسیده خاصیت خود را از دست داده اند.

۳– پوست موز را فراموش نکنید آن هم نقش مهمی در از بین بردن اکنه و زگیل می تواند داشته باشد و همچنین باعث درخشندگی پوست نیز می شود.

۴– ماسک موز حالت چسبناکی دارد و بهتر است موقع شست شو آب بیشتری به پوست خود بزنید تا راحت‌تر پاک شود.

موز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *