شربت و شیرینی گیاهی

نوشابه هایی که باعث لاغری می شوند

نوشیدنی طبیعی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

نوشابه هایی که باعث لاغری می شوند

امروزه با وجود نوشابه های قندی که در بازار موجود است مردم علاقه زیادی به این نوشیدنی ها نشان داده اند، غافل از اینکه ممکن است دچار بیماری های مزمن مثل چاقی و مشکلاتی از این قبیل بیماری که با خوردن این نوشابه ها دچارش می شویم.
اما باید بگوییم که در زمان های قدیم و حتی در طب سنتی‌مان انواع نوشیدنی های گیاهی و میوه ایی وجود دارد که سرشار از ویتامین ها هستند و برای بدن نه اینکه ضرر ندارد بلکه حتی منفعت نیز می رساند. که یکی از منفعتها لاغر کنندگی این نوشابه های طبیعی است.

با ترکیب کردن چند میوه و سبزی، به راحتی می‌توان نوشابه‌های لاغرکنندۀ طبیعی آماده کرد که پر از مواد مغذی برای بدن هستند.

باید بگوییم که اصلا حقیقت ندارد که با نوشیدن یک نوشابه گیاهی در یک شب بتوان لاغر شد. و دور کمر و چاقی از بین برود. اما بهتر است این را هم بگوییم که استفاده کردن این نوشابه های طبیعی در طولانی مدت باعث کم شدن وزن بدن می شوند. و شما به راحتی متوجه این اوضاع می توانید شوید.

حالا می خواهیم برایتان از انواع نوشیدنی های طبیعی و چگونگی آماده سازی آن بگوییم امیدواریم برایتان مفید و مثمر ثمر باشد.

کم کردن وزن

۱_ نوشابه گیاهی خربزه و خیار

اولین نوشابه‌ای که برای بدن مفید است و هیچ ضرر جانبی ای برای بدن ندارد، نوشابه خربزه و خیار است که دارای ویژگی این است که باعث ادرارآوری می شود و همچنین باعث کمتر شدن سایز کمر افراد می‌شود.

مواد لازم و طرز تهیه نوشابه خیار و خربزه:

خربزه: ۳ برش _ لیموترش: یک عدد _ خیار: یک عدد _ زنجبیل تازه: یک قاشق چای‎خوری _ آب: به اندازه نصف لیوان.

اول خوب خیار را بشویید و خربزه را هم پوست بکنید، سپس خیار و خربزه را برداشته خرد کنید و با آب‌ لیموترش، زنجبیل و همچنین آب که آماده کرده اید مخلوط کنید. سپس درون یخچال قرار دهید خنک شود بهد از خنک شدن می توانید این نوشابه عالی را میل کنید و لذت ببرید.

۲_ نوشابه گیاهی مرکبات و اسفناج

این نوشیدنی یا نوشابه عالی برای حرکات روده بدن بسیار مفید و موثر بوده است و باعث تحریک روده می شود و همچنین برای یبوست بسیار مناسب است و یبوست را از بین می‌برد.

مواد لازم و طرز تهیه نوشابه مرکبات و اسفناج :

گریپ فروت: یک عدد _ پرتقال: ۳ عدد. _ آناناس: یک برش _ اسفناج: ۵ برگ.

ابتدا مرکبات را خوب شسته و به خوبی آب آن را بگیرید. بعد آناناس را خرد کرده و همه مواد آماده شده را درون مخلوط‌کن بریزید تا خوب به خورد هم رفته و خورد شود بعد تکمیل کردن این کار، درون یخچال بگذارید تا خنک شود سپس بردارید و میل کنید.

نوشابه طبیعی

۳_ نوشابه طبیعی آلوئه ورا و خیار

برای کم کردن دور کمر بهتر است از نوشیدن آب‌میوه‌های که سبزرنگ هستند غافل نشوید. این نوشیدنی باعث می شود که عملکرد متابولیسم در بدن بهبود پیدا کند و هم در کاهش چربی دور کمر بسیار مناسب است.

مواد لازم و طرز تهیه نوشابه آلوئه ورا و خیار :

ژل آلوئه ورا: ۲ قاشق غذاخوری. _ جعفری: یک شاخه _ خیار: یک عددزنجبیل به مقدار کم. _ آب: نصف لیوان

شما می توانید از چند برگ آلوئه ورا استفاده کنید پوست برگ ها را کنده و ژل درون آن را بردارید تا حدود ۲قاشق شود، سپس ژله آلویه ورا را با بقیه مواد که در لیست گفته شده همه را درون مخلوط‌کن ریخته، و اجازه دهید چند دقیقه خوب مخلوط شود تا به خوبی به خورد هم برود تا بافتی نرم به دست آید، بعد آماده شدن برداشته درون یخچال قرار دهید تا خنک شود.

۴_ نوشابه طبیعی آناناس، لیمو و تخم کتان

استفاده کردن ازاین نوشابه طبیعی و خوش‌مزه و با ارزش می توان باعث کم شدن وزن ‌شود و برای لاغر تر شدن دور کمر بسیار عالی و مناسب است

مواد لازم و طرز تهیه نوشابه گیاهی آناناس، لیمو و تخم کتان:

آناناس: ۲ برش _ آب‌لیمو: ۲ قاشق غذاخوری _ تخم کتان: یک قاشق غذاخوری _ آب: یک لیوان

آناناس را ابتدا خرد کنید و بعد آن را با آب‌لیمو و تخم کتان درون مخلوط‌کن بریزید بعد به اندازه یک لیوان آب به مواد درون مخلوط کن افزوده و با هم خوب ترکیب کنید، تا به خوبی به خورد هم بروند.

نوشیدنی

۵_ نوشابه گیاهی آلو بخارا و جو دوسر برای کم کردن وزن

این نوشیدنی عالی برای مبارزه با یبوست، اضافه وزن و التهاب بسیار فوق العاده و مفید است. همچنین این نوشابه یا آب میوه، باعث می شود که ورم کاهش پیدا کند و باعث می شود شکم صاف شود.

مواد لازم و طرز تهیه نوشابه آلو بخارا و جو دوسر:

آلو بخارا: ۵ عدد _ تخم کتان: یک قاشق غذاخوری _ آب: یک لیوان _ جو دوسر: دو قاشق غذاخوری _ عسل: یک قاشق غذاخوری

آلو‌ها را ابتدا درون آب جوش قرار دهید تا خوب نرم شوند. بعد ببینید که دارای هسته نباشد که اگر هسته داشت آن را بردارید سپس همراه بقیه مواد ذکر شده را درون مخلوط کن بریزید و با هم خوب مخلوط کنید تا مواد به خوبی به خورد هم بروند. سپس درون یخچال قرار دهید تا خوب خنک شود و میل کنید.

شما می توانید این نوشابه های طبیعی را همراه غذا، عصرانه و یا حتی موقع پذیرایی به جای شربت از مهمانان خود پذیرایی کنید. همچنین برای کم کردن وزن هم از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *