تغذیه, خواص گیاهان دارویی, درمان, دمنوش و چای, دیابت, سلامت, گیاهان دارویی

چای برای کنترل دیابت | چای چگونه بر کنترل دیابت تأثیر می گذارد؟

کشیدن دندان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه چای برای کنترل بیماری دیابت را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”چای سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%86%d8%a7%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”دارچین” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d9%88%d8%a8-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زردچوبه ناکوب” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87-%d9%86%d8%a7%da%a9%d9%88%d8%a8/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه بادرنجبویه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%b1%d9%86%d8%ac%d8%a8%d9%88%db%8c%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

انواع مختلفی از چای برای انتخاب وجود دارد که برخی از آنها فواید سلامتی منحصر به فردی برای سلامتی به همراه دارند. برخی از چای‌های خاص ممکن است به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشند و به: کنترل قند خون، کاهش التهاب و افزایش حساسیت به انسولین کمک کنند. ما در این مقاله فواید چای را برای افراد مبتلا به دیابت توضیح خواهیم داد و بهترین چای‌ها را برای کنترل دیابت عنوان می نماییم.

چای برای کنترل دیابت

چای چگونه بر کنترل دیابت تأثیر می گذارد؟

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است که توسط بیش از دو سوم جمعیت جهان مصرف می شود. انواع مختلفی از چای وجود دارد از جمله چای های واقعی تهیه شده از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس که شامل: چای سیاه، سبز و اولانگ می باشد. چای های گیاهی مانند: چای نعناع فلفلی و بابونه می باشند. هم چای های واقعی و هم دمنوش های گیاهی به دلیل ترکیبات گیاهی قدرتمندی که دارند با فواید سلامتی مختلفی همراه بوده اند و تحقیقات نشان داده است.

برخی از چای ها دارای خواصی هستند که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مفید هستند. دیابت با سطوح بالای قند خون مزمن ناشی از ترشح ناکافی هورمون تنظیم کننده قند خون انسولین، کاهش حساسیت به انسولین یا هر دو مشخص می شود.

چای و دیابت

برای افراد مبتلا به دیابت تنظیم دقیق قند خون بسیار مهم است و انتخاب غذاها و نوشیدنی هایی که کنترل سالم قند خون را بهینه می کنند کلیدی است. انتخاب نوشیدنی های بدون کالری یا بسیار کم کالری مانند چای شیرین نشده به جای نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی های قهوه شیرین یک راه عالی برای بهینه سازی کنترل دیابت است.

برخی از انواع چای ها حاوی ترکیبات گیاهی هستند که با آسیب سلولی مبارزه می کنند و التهاب و سطح قند خون را کاهش می دهند. آنها را به گزینه ای عالی برای افراد مبتلا به دیابت تبدیل می کنند. نوشیدن چای بدون شیرینی می تواند به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کند زیرا هیدراته ماندن مناسب برای هر فرآیند بدن از جمله تنظیم قند خون ضروری است و کم آبی با سطح قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت مرتبط است و اهمیت مصرف منظم مایعات را برجسته می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]دیابت بارداری | چگونه می توان از عوارض و نگرانی های دیابت بارداری جلوگیری کرد؟[/info_box]

بهترین چای برای کنترل دیابت

برخی از چای ها دارای خواص: ضد التهابی، کاهش دهنده قند خون و حساسیت به انسولین هستند که آنها را به گزینه های عالی برای مدیریت دیابت تبدیل می کند. دمنوش های زیر برخی از بهترین گزینه ها برای افراد مبتلا به دیابت هستند.

چای سبز

چای سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد که برخی از آنها به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مفید است و نوشیدن چای سبز ممکن است به: کاهش آسیب سلولی، کاهش التهاب و بهینه سازی کنترل قند خون کمک کند. برخی از ترکیبات موجود در چای سبز، از جمله اپی گالوکاتچین گالات، نشان داده است که جذب گلوکز را به سلول‌های ماهیچه‌ای اسکلتی تحریک می‌کند.

بنابراین سطح قند خون را کاهش می‌دهد. مصرف چای سبز به طور قابل توجهی سطح قند خون ناشتا و هموگلوبین را کاهش می دهد که نشانگر کنترل طولانی مدت قند خون است. همنچنین نوشیدن چای سبز ممکن است در وهله اول به کاهش شانس ابتلا به دیابت کمک کند.

چای سیاه

چای سیاه حاوی ترکیبات گیاهی قوی از جمله تافلاوین و تیاروبیگین است که دارای خواص: ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و کاهش دهنده قند خون هستند. مصرف چای سیاه با سرکوب آنزیم‌های خاص در جذب کربوهیدرات اختلال ایجاد می‌کند و ممکن است به کنترل سطح قند خون کمک کند.

مصرف نوشیدنی های چای سیاه در کنار یک نوشیدنی شیرین به طور قابل توجهی سطح قند خون را در مقایسه با گروه کنترل کاهش می دهد. چای سیاه ممکن است با محافظت از سلول های ترشح کننده انسولین به تحریک ترشح انسولین سالم کمک کند.

چای هیبیسکوس (چای ترش)

چای هیبیسکوس که به نام چای ترش نیز شناخته می شود. یک چای ترش با رنگ روشن است که از گلبرگ های گیاه هیبیسکوس سابداریفا تهیه می شود. گلبرگ های هیبیسکوس حاوی انواع آنتی اکسیدان های پلی فنل مفید از جمله اسیدهای آلی و آنتوسیانین ها هستند که به چای هیبیسکوس رنگ یاقوتی روشن می بخشد.

مصرف چای هیبیسکوس اثرات مفید متعددی بر سلامتی مانند: کاهش سطح فشار خون و کاهش التهاب دارد.

نوشیدن چای هیبیسکوس ممکن است به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا سطح فشار خون خود را کنترل کنند و کسانی که ۲۴۰ میلی لیتر چای ترش را دو بار در روز به مدت یک ماه مصرف کرده اند در مقایسه با چای سیاه، کاهش قابل توجهی در فشار خون سیستولیک که بالاترین تعداد اندازه گیری فشار خون است داشتند. گل هیبیسکوس ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند ولی توجه داشته باشید که چای هیبیسکوس ممکن است با داروی فشار خون هیدروکلروتیازید، یک دیورتیک که معمولا برای افراد مبتلا به فشار خون بالا تجویز می شود تداخل داشته باشد.

چای دارچین برای کنترل دیابت

دارچین یک ادویه های محبوب است که خواص ضد دیابتی را گزارش کرده است. بسیاری از افراد از مکمل های دارچین غلیظ برای کمک به کاهش سطح قند خون خود استفاده می کنند و نوشیدن یک فنجان چای دارچین ممکن است فواید زیادی داشته باشد. مصرف روزانه ۶ گرم مکمل دارچین به مدت ۴۰ روز به طور قابل توجهی سطح گلوکز قبل از غذا را در بزرگسالان سالم کاهش می دهد.

مکانیسم‌های مختلفی وجود دارد که دارچین ممکن است به کاهش سطح قند خون از جمله: کند کردن آزاد شدن قند در جریان خون، افزایش جذب گلوکز سلولی، و افزایش حساسیت به انسولین کمک کند. البته قبل از اینکه بتوان به نتایج قوی در مورد تأثیر دارچین بر سطح قند خون دست یافت به تحقیقات انسانی بیشتری نیاز است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خواص دارچین | آیا دارچین برای انسان مفید است؟[/info_box]

چای زردچوبه

زردچوبه یک ادویه زرد رنگ پر جنب و جوش است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی خود شناخته شده می باشد. کورکومین جزء فعال اصلی زردچوبه بوده و به دلیل خواص پایین آورنده قند خون همیشه مورد توجه بوده است و کورکومین ممکن است سطح قند خون سالم را با بهبود حساسیت به انسولین و افزایش جذب گلوکز در بافت ها افزایش دهد.

همچنین مصرف کورکومین با کاهش قابل توجه قند خون و سطح چربی خون مرتبط است و علاوه بر این مصرف کورکومین ممکن است به کاهش آسیب سلولی، کاهش سطح ترکیبات پیش التهابی و بهبود عملکرد کلیه کمک کند.

چای بادرنجبویه

بادرنجبویه یک گیاه تسکین دهنده است که جزو خانواده نعناع است و رایحه لیمویی روشن دارد و به عنوان یک چای گیاهی از آن استفاده می شود. روغن‌های ضروری بادرنجبویه ممکن است به تحریک جذب گلوکز و مهار سنتز گلوکز در بدن کمک کند و منجر به کاهش سطح قند خون شود. مصرف روزانه ۷۰۰ میلی گرم کپسول عصاره بادرنجبویه به مدت ۱۲ هفته به طور قابل توجهی: قند خون ناشتا، فشار خون، سطح تری گلیسیرید و نشانگرهای التهاب را در مقایسه با گروه دارونما کاهش دهد. اگرچه این نتایج امیدوار کننده هستند اما مشخص نیست که آیا نوشیدن چای بادرنجبویه می‌تواند همان تأثیر را بر سطح قند خون داشته باشد.

چای بابونه برای کنترل دیابت

چای بابونه با تعدادی از فواید سلامتی از جمله تنظیم قند خون سالم مرتبط است و نه تنها پتانسیل کنترل قند خون را بهینه می کند بلکه ممکن است به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند عدم تعادلی که می تواند منجر به عوارض مرتبط با دیابت شود.

افرادی که چای بابونه مصرف می‌کنند سطوح آنتی‌اکسیدانی از جمله گلوتاتیون پراکسیداز،یک آنتی‌اکسیدان اصلی که به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می‌کند افزایش قابل‌توجهی داشتند. در حالی که انواع چای ممکن است سلامت افراد مبتلا به دیابت را بهبود بخشدمصرف چای به گونه‌ای که تنظیم قند خون سالم را افزایش دهد مهم است.

نحوه درست مصرف چای

بسیاری از مردم دوست دارند چای خود را با شکر یا عسل شیرین کنند تا طعم آن بهتر شود این در حالی است که نوشیدن گه گاهی یک نوشیدنی با شیرینی کمی بعید است که تأثیر قابل توجهی بر سطح قند خون داشته باشد و انتخاب چای شیرین نشده بهترین انتخاب برای افراد مبتلا به دیابت است.

زیرا قند اضافه شده به ویژه به شکل نوشیدنی های شیرین باعث افزایش سطح قند خون می شود که می تواند به مرور زمان منجر به کنترل ضعیف قند خون شود. همچنین رژیم غذایی سرشار از قند افزوده ممکن است به سایر اثرات نامطلوب سلامتی مانند افزایش وزن و افزایش سطح فشار خون منجر شود.

نوشیدن چای بدون شیرینی برای سلامتی همه، به ویژه کسانی که کنترل قند خونشان تغییر کرده است، بهترین است و اگر می خواهید بدون افزودن شکر به چای خود طعمی بدهید بهتر است کمی لیمو یا کمی دارچین به آن اضافه کنید.

نکته

در هنگام خرید چای مناسب برای دیابت که باید به خاطر داشت این است که برخی از دمنوش های گیاهی می توانند با داروهای رایجی که برای درمان دیابت استفاده می شوند تداخل داشته باشند. آلوئه ورا، رویبوس، گلابی خاردار، و شنبلیله تنها برخی از گیاهان موجود به شکل چای هستند که ممکن است با داروهای رایج دیابت مانند متفورمین و گلیبورید تداخل داشته باشند.

با توجه به اینکه بسیاری از گیاهان پتانسیل تداخل با داروهای مختلف را دارند مهم است که قبل از مصرف مکمل های گیاهی یا نوشیدن یک چای گیاهی جدید با پزشک خود صحبت کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان دیابت نوع ۲ | ۷ گیاه و مکمل برای دیابت نوع ۲[/info_box]

کلام آخر

برخی از چای ها حاوی ترکیبات قدرتمندی هستند که ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. چای سبز، چای زردچوبه، چای هیبیسکوس، چای دارچین، چای بادرنجبویه، چای بابونه و چای سیاه ممکن است اثرات ضد دیابتی قابل توجهی داشته باشند و گزینه های خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشند. حتما قبل از استفاده و اضافه کردن یک چای جدید به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *