زیبایی

چرا در پاییز دچار خشکی پوست می شویم؟ چرا رطوبت پوست از بین میرود؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

علت خشکی پوست در پاییز

بهتر است براي جلوگيري کردن از بروز چین و چروک در پوست که از عوارض آن می توان به خشکی آن اشاره کرد، از مواد و وسایل آرایشی مناسب مخصوص برای این منظور استفاده کرد. با آمدن سرما و استفاده از وسایل گرمایشی، رطوبت پوست کاهش پیدا مي کند و نهایتاً باعث خشکی، خارش و ترک خوردن پوست می شود.

با آمدن روزهای کوتاه و کاهش پیدا کردن درجه حرارت هوا، خشکی هوا نیز افزایش می یابد. پس بهتر است به فکر از بین بردن و درمان کردن خشکی پوست خود در پاییز باشید و کمی وقت هم به خود و این مسئله اختصاص بدهید.

دلایل خشکی پوست

– تغییر آب و هوا

– استفاده از وسایل تهویه هوا و گرماده

– پسوریازیس

– ماندن در برابر نور خورشید

– کاهش پیدا کردن رطوبت خانه، در نتیجه رطوبت پوست به علت استفاده از شوفاژ و بخاری

– درماتیت آتوپیک

– اختلال های تیروئید

– استحمام کردن به وسیله آب داغ

– وزش شدید باد در تماس با پوست

شیوه برطرف کردن خشکی پوست در فصل پاییز

۱_ استفاده کردن از آب گرم در پائیز و زمستان مورد علاقه همه ی اشخاص اسـت. اما بهتر است در این فصل آب گرم با آب ولرم جایگزین شود تا بتوان تا حد زيادي از خشکی پوست و همچنین چین و چر‌وک جلوگیری کرد.
۲_ استفاده کردن از مرطوب کننده ها در بازه زمانی ۶ ساعته باعث می شود تا پوست دچار خشکی نشود و رطوبت پوست حفظ شود. بهترین ساعت استفاده از مرطوب کننده بعد از حمام می باشد.

۳_ شما می توانید برای اینکه پوست مرطوب داشته باشید از ماسکی که دارای رطوبت است، استفاده کنید.

۴_ بهتر است از صابون های آرام استفاده کنید و از صابونهای خيلي قوی پرهیز نمایید. شما می توانید در این فصل از صابون کودک نیز استفاده کنید.

۵_ استحمام کردن با آب ولرم بهترین گزینه برای نگه داشتن رطوبت در پوست می باشد. بهتر است زیاد در حمام نمانید و با آب گرم، نه داغ حدود ۱۵ دقیقه برای دوش گرفتن وقت بگذارید.

۶_ بهتر است در فصل پاییز کمتر از نوشیدنی های گرم استفاده کنیم و اگر نمی توانید تا جای ممکن آب بنوشید تا رطوبت بدنتان از بین نرود. می توان گفت چای سبز و یا دم نوش هم می تواند بهترین گزینه برای این فصل باشد.

۷_ استفاده کردن از ضد آفتاب برای این فصل هم می تواند مناسب باشد. چون نور خورشید در این فصل هم می تواند به پوست آسیب برساند و باعث چین و چروک و همچنین خشکی پوست شود.

۸_ استفاده کردن از لباس های سبک و همچنین ملایم می تواند در فصل پاییز انتخاب درستی برای شما باشد.
پس بهتر است یک لباس ملایم با بافت سبک و پنبه ای ابتدا به تن کنید سپس لباس‌های خشن مثل بافت تا بطور مستقیم با پوست بدن شما برخوردی نداشته باشد.

رطوبت پوست و چین و چروک

۹_ بهتر است از قرار گرفتن در برابر منابع گرما بطور مستقیم پیشگیری کنید.
چون اگر به این نکته توجه نکنید پوست شما خشک شده و رطوبت پوست خود را از دست می دهید. پس بهتر است حد فاصله با منابع گرمایی را رعایت کنید.

۱۰_ بهتر است برای ایجاد رطوبت در هوا از دستگاه بخور و یا از یک دیگ آب بر روی بخاری خود استفاده کنید. چون که با روشن شدن منابع گرمایی، رطوبت از بین رفته و هوای اتاق خشک خواهد شد. شما با اینکار باعث می شوید رطوبت از بین نرود و در ثانی پوست‌تان نیز خشک نشود.

نکات دیگر رطوبت پوست

۱۱_ استفاده کردن از میوه و سبزیجات فصلي می تواند مهم ترين فاکتور برای زيبايي پوست و تأمين آب بدن شما باشد. ویتامین و موادمعدنی که در میوه ها وجود دارد یکی از بهترین ابزارهای سلامتی برای پوست به حساب می آید.

بهتر است روزانه ۵ تا ۱۰ بار و یا حداقل با هر وعده غذایی که دارید از میوه ها و سبزییجات تازه استفاده کنید. استفاده کردن از میوه هایی مثل موز و پرتقال براي درمان کردن خشکی پوست و ایجاد رطوبت پوست بسیار مناسب و همچنین موثر می باشد.

۱۲_ بهتر است در فصل پاییز و زمستان آب را فراموش نکنید. چرا که در این فصل ها بدن احتاج مبرمی به آب دارد و از چین و چروک پوست جلوگیری می کند. پس بهتر است فقط در مواقع تشنگی به سراغ آب نروید.

۱۳_ بهتر است بدانید دست ها یکی از اعضا مهم و اثرگذار در بدن می باشد. و سلامت و زيبايي اش نیز بسیار مهم و با اهمیت اسـت.
خوب است برای محافظت از دست‌هایتان همیشه یک کرم مرطوب کننده دست در کیف خود بگذارید. کرم های مرطوب کننده و یا لوسیون های مخصوص دست، سلامت پوست دست شما را تضمین می کنند و برای استفاده روزانه در فصل پائیز و زمستان ضرورت بسیاری دارد.

یا پاها که در معرض سرما، پاشنه ها ترک خورده و بسیار دردناک می باشد. این مشکل به خاطر خشکی پوست پاها بوجود می آید. همچنین پینه بستن پاها معمولاً مشکل را بدتر نیز مي کند .
شما می توانید به وسیله وازلین این مشکلات را برطرف کنید و با جوراب و یا پوشش پلاستیکی پاهای خود را بپوشانید.

چه زمانی می بایست برای کم بودن رطوبت پوست به پزشک مراجعه کرد؟

_ با تمام تلاش زیادی که انجام دادید، وضعیت پوست تان رو به بهبودی نرفته باشد.

_ ناحیه بزرگی از پوست بدن شما پوسته، پوسته یا فلسی شکل شده باشد.

_ دچار عفونت شده باشید یا در اثر خارش، شکاف های که در پوست تان بود باز شده باشد.

_ خشکی پوست بدنتان همراه با قرمزی باشد.

_خارش و خشکی شدید پوست باعث بوجود آمدن اختلال در خواب شما شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *