نسخه های گیاهی

چند دمنوش گیاهی برای تقویت بینایی

تقویت بینایی
5/5 - (1 امتیاز)

در فصول پاییز و زمستان که مبتلا شدن به بیماری های مختلف زیاد است نوشیدن دمنوش گیاهی می تواند بسیار مفید بوده و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف را داشته باشد. مخصوصا جوشانده گیاهی، برای تقویت بینایی بسیار مناسب است.

داروهای گیاهی که برای تقویت بینایی مفید هستند

مواد غذایی همیشه نقش‌های حیاتی و مهمی را در سلامتی بدن ایفا می‌کنند و پزشکان در هر مشکل و بیماری خاصی، مصرف کردن برخی مواد غذایی را توصیه می کنند و بعضی اوقات افراد را از خوردن بعضی از موادی غذایی که ممکن است آنها را دچار مشکل کند منع می کنند. چشم‌ها هم همین گونه است و مانند سایر اندام‌های بدن برای اینکه عملکرد خوبی  داشته باشند به تغذیه سالم و ارزشی نیاز دارند.

دمنوش گیاهی

مصرف کردن سبزیجاتی که برگ سبز و تازه دارند، انواع میوه‌ها و غلات بسیار می تواند در بینایی و سلامت چشم موثر باشد و همواره خودداری کردن از مصرف غذا‌های فرآوری شده و فست‌فود‌ها هم تاثیر بسزایی در سلامت و تقویت بینایی افراد دارد. مطالعات امروزه نشان داده است که با مصرف کردن غذا‌های سالم، خطر مبتلا شدن به بیماری آب مروارید تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

اگر رژیم غذایی ناسالم افراد داشته باشند روند پیری را تشدید می‌کنند و به بافت‌های چشمی آسیب می‌زنند. بخاطر همین موضوع استفاده کردن از مواد غذایی که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A ، C و E هستند، موجب بهبود بینایی چشم ها می‌شود. حالا می خواهیم دمنوش هایی را برای شما معرفی کنیم که برای تقویت بینایی و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های چشمی بسیار موثر هستند. همچنین می توانند کمک شایانی به شما باشد.

خاصیت دمنوش هلو

اگر دمنوش گیاهی هلو را مصرف کنید باعث تقویت بینایی و همچنین خوش‌بو شدن دهان می شوید.

طرز تهیه دمنوش هلو

اول می بایست ۲ عدد هلو تازه و رسیده را با دقت بالا بشویید تا پوستشان بدون پرز شود سپس هلو ها را پوست بکنید به طوری که فقط مقدار کمی از گوشت داخل میوه است روی پوست باقی بماند؛ سپس یک قاشق مربا خوری چای سیاه را به همراه پوست هلو در قوری بریزید و حدود ۲ لیوان آب نیز به آن بیفزایید. در صورتی که دوست داشتید می‌توانید از عسل نیز برای شیرین کردن استفاده کنید. این موادی که مخلوط کردید را روی حرارت غیر مستقیم به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا به خوبی دَم بکشد.

مخلوط آب لیمو و آناناس

خاصیت دمنوش کرفس و چای‌سبز برای تقویت بینایی

اگر دوست دارید کاهش وزن چشم گیری داشته باشید و بخصوص افزایش قدرت بینایی در چشمانتان بالا برود ما به شما پیشنهاد یک دم نوش عالی که با چای سبز و کرفس آماده شده است را داریم.

طرز تهیه دمنوش گیاهی چای‌سبز و کرفس

برای تهیه کردن دمنوش کرفس و چای سبز:  می توانید یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود بعد از اینکه خوب شستید، نصف قاشق چای‌خوری پودر برگ کرفس و ۲ قاشق چای‌خوری هم چای سبز را در درون همان لیوان بریزید و آبی که هشتاد درجه سانتی گراد جوش آمده است را به آن اضافه کنید. لیوان را به دور از حرارت نگه دارید و بعد از پنج دقیقه می توانید آن را بنوشید. برای اینکه چای سبز و کرفس طعم‌دار شود می توانید از زعفران و زیره به مقدار کمی استفاده کنید.

خاصیت دارویی قاصدک برای تقویت بینایی

تقویت بینایی

گیاه قاصدک جوشانده ایی فوق العاده برای جلای چشم است و کمک به تقویت بینایی نیز می کند.

قابض و مقوی معده است. مصرف آن باعث می شود خونریزی  معده متوقف شود. برای زیاد شدن شیر مادران مفید است، بنابراین زنان شیرده می توانند مقداری از آن را با سالاد خود مخلوط کرده بخورند.

استفاده از دمنوش گیاهی قاصدک سبب تصفیه خون می‌شود. مصرف کردن دمنوش قاصدک در درمان کم‌خونی، اگزما و بیماری‌های پوستی تاثیر بسیار چشم گیری دارد.

باعث اشتها می شود؛ افرادی که اشتها ندارند می توانند چهار گرم ریشه گیاه قاصدک را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش به مدت ۲۰ دقیقه دَم کنند. و وقتی دم کشید آن را بنوشند. و به مرور اشتهایشان باز می گردد. به غیر از اینکه جوشانده قاصدک نوشیدنش مقوی است، حتی شستن چشم‌ها با جوشانده گیاه قاصدک به جلای چشم و تقویت بینایی کمک بسزایی می‌کند.

طرز تهیه کردن دمنوش گیاهی قاصدک

حدود ۳۰ گرم برگ خشک قاصدک را به همراه ۲ لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا بجوشد، سپس آن را از صافی رد کرده و روزانه حداقل ۳ فنجان از این جوشانده را به مدت یک ماه مصرف کنید. در صورتی که متخصص طب سنتی هم اجازه داد به مدت بیست روز دیگر نیز مصرف این جوشانده را ادامه دهید. فقط حواستان باشد که گیاه قاصدک را بیش از سه ماه  استفاده نکنید.

درمان خانگی

موارد منع مصرف دمنوش قاصدک

کسانی که مبتلا به مشکلات کبدی هستند بهتر است از این دمنوش گیاهی استفاده نکنند، کسانی که انسداد یا سنگ مجاری صفرا دارند، کسانی که انسداد روده دارند، کسانی که دارای زخم اثنی‌عشری هستند، کسانی هم که نارسایی کلیوی و مشکلات قلبی دارند نیز بهتر است از این دمنوش قاصدک استفاده نکنند. حتی مصرف کردن  این دَم نوش برای افرادی که به گیاهان خانواده آستراسه مثل: بابونه و گل مینای چمنی آلرژی و حساسیت دارند و کسانی که مبتلا به سنگ مجاری ادرار هستند بسیار مضر است و حتی ممکن است به جای تقویت بینایی برایتان خطرناک باشد. پیشنهاد میکنیم از بخش روغن تقویت بینایی دکتر اویل نیز دیدن کنید. با ما همراه باشید.

روغن های تقویت بینایی را با مشخصات و توضیحات کامل اینجا ببینید.

 

[ux_products auto_slide=”3000″ equalize_box=”0″ cat=”1929″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *