پوست و مو

چند ماسک خانگی برای ازبین بردن جوش های صورت

این پست چقدر براتون مفید بود؟

یکی از مشکلاتی که بیشتر نوجوانان و همچنین جوانان با آن دست به گیربان می شوند و از سن بلوغ در آن‌ها ایجاد می شود، ظاهر شدن جوش های ریز و درشت در پوست صورت است که از زیبایی چهره می کاهد و باعث ایجاد یک حس ناخوشایند در این افراد می شود. این جوش ها به جوش های غرور جوانی معروف می باشند و معمولا در سن های حدود  ۱۵ الی ۲۵ سالگی روی صورت افراد قابل مشاهده می باشند. بعد از گذشتن این زمان، به آرامی و خود به خود محو می شود و به طور کامل از بین می روند.

با توجه به این موارد باز هم در بعضی از افراد امکان دارد که حتی تا مدت ها روی صورت باقی بماند و زیبایی صورتشان را تحت تاثیر قرار دهد. حالا می خواهیم در مورد چند نمونه از ماسک صورت طبیعی که برای از بین بردن جوش ها مفید است با شما صحبت کنیم. با استفاده از این ماسک ها بعد از مدتی برای همیشه از شر جوش ها راحت می شوید.

انواع ماسک ها برای از بین بردن جوش صورت

جوش صورت

۱_ ماسک جوش‌‌شیرین (بی‌کربنات سدیم)

جوش‌شیرین را برداشته با مقدار کمی آب و آبلیمو ترکیب نمایید تا یک خمیر با قوام داشته باشید. بعد پوست خود را به دقت شروع به شستن کنید و در حالی که نم‌دار است خمیر را برداشته و در نواحی مشکل‌دار پوست خود بمالید، بعد چند دقیقه‌ایی را صبر کنید تا خمیر روی پوست شما خشک شود، سپس صورت را به آرامی با آب گرم بشویید.

اگر می خواهید سریعتر به نتیجه ایی که مطلوب شما است برسید بهتر است این کار را دوبار در روز انجام دهید.

حتمٱ این نکته را فراموش نکنید که نباید  هرگز جوش‌شیرین را بیشتر از چند دقیقه‌ی بسیار کم بر روی پوست خود رها کنید، چون امکان دارد باعث خشکی و حساسیت پوست صورت شود.

۲_ ماسک زردچوبه برای از بین بردن جوش صورت

زردچوبه به عنوان یک دارویی طب سنتی ضد التهاب و ضد باکتری، در کشور هند رواج بسیاری دارد و مورد استفاده قرار می گرفته است. آرد برنج هم در ماسک زردچوبه وجود دارد. آرد برنج به عنوان یک جذب کننده بسیار عالی برای جذب چربی است و به جز این مورد، دارای مواد مغذی بسیار زیادی برای پوست نیز می باشد. ماست هم به عنوان یکی از مواد موجود در این ماسک ها استفاده می شود که دارای خاصیت ضد التهابی پوست می باشد و همچنین دارای اسید لاکتیک فروان است که باعث می شود پوست روشن تر شود و از بین برنده آکنه و جوش از روی پوست می باشد.

جوش هاجوش ها

طرز تهیه کردن ماسک زرد چوبه و طرز استفاده کردن صحیح از این ماسک

به اندازه سه قاشق غذاخوری ماست را برداشته و درون یک کاسه بریزید. بعد به مقدار یک قاشق غذاخوری هم زردچوبه به آن بیافزایید و مخلوط کنید، سپس مقدار دو قاشق غذاخوری از آرد برنج را نیز به آن بیافزاید و خوب با هم ترکیب کنید تا یک خمیر نسبتٱ شل داشته باشید.

حالا با استفاده از یک قلموی نرم، ماسک را روی صورت خود شروع به مالیدن کنید. فقط طوری بمالید که همه محل هایی که دارای جوش هستند را در بربگیرد. اجازه دهید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی صورت شما باقی بماند. بعد گذشت این زمان ابتدا صورت خود را کمی مرطوب کرده و بعد به آرامی ماسک را از صورت خود جدا کنید.

سپس صورت خود را به طور کامل و به آرامی با آب بشویید و بعد با استفاده کردن از یک حوله نرم شروع به خشک کردن صورت خود کنید.

شما می توانید برای تاثیرپذیری زودتر از این ماسک جوش صورت در هفته ۲ تا ۳ مرتبه استفاده کنید.

۳_ ماسک صورت خیار

یک خیار کوچک را برداشته و با یک پیمانه جو دو سر، خوب بکوبید تا خوب له شود و به صورت یک خمیر در بیاورید. کوک بولدن می گوید: یک قاشق از این خمیر را برداشته و با یک قاشق چایخوری ماست به خوبی ترکیب نمایید و بعد بر روی صورت خود شروع به  مالیدن کنید. اجازه دهید این ماسک حدود  ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند. بعد صورت خود را با آب خوب بشویید.

۴_ ماسک عسل برای رفع جوش صورت

حتما با خاصیت و کاربرد عسل آشنا هستید. عسل به عنوان یک ماده‌ عالی و با خاصیت ضدعفونی‌کننده خوبی شناخته شده است و در از بین بردن عوامل میکروبی که در اطراف غدد چربی وجود دارند کمک بسیار می‌کند. وقتی میکروب‌ها کم می شوند سرعت بهبودی فرد هم بیشتر می شود.

طرز استفاده کردن عسل به عنوان ماسک

یک اپلیکاتور پنبه‌ای استریل را برداشته در داخل ظرف عسل طبیعی که کنار گذاشته اید برای اینکار، فرو ببرید و بر روی پوست خود شروع به مالیدن کنید و اجازه دهید پوست حداقل به مدت ۳۰ دقیقه به حال خود باشد و بعد از گذشت این زمان آن را با آب گرم به خوبی بشویید.

نکته ایی که قابل اهمیت است این می باشد که شما می‌توانید با اضافه کردن پودر دارچین به عسل ماده‌ی سفت‌تری را به‌ دست آورید و آن را به مدت یک شب تا صبح و آن هم هنگام خواب روی جوش صورت خود قرار دهید.

جوش ها

۵_ ماسک دارچین و عسل برای رفع جوش صورت

دارچین دارای خواص ضد میکروبی بسیار عالی می باشد که می تواند باعث از بین بردن باکتری های که عامل به وجود آمدن جوش های صورت می شوند، شوید. عسل هم دارای خاصیت آنتی بیوتیک و ضد باکتریایی در خود می باشد. این ماسک فقط به عنوان یک ماسک جوش صورت محسوب نمی شود و می تواند به جز این مورد، به عنوان یک مرطوب کننده هم می تواند عمل کند و برای مرطوب کردن پوست های خشک بسیار مناسب می باشد.

طرز آماده سازی و استفاده کردن از ماسک دارچین و عسل

به اندازه دو قاشق غذاخوری عسل را برداشته و با دو قاشق غذاخوری پودر دارچین مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید.

حالا مخلوط بدست آمده را روی صورت خود شروع به مالیدن کنید، بخصوص در محل های آکنه حتما اینکار را انجام دهید و بمالید. بعد از گذشت حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، به آرامی ماسک را با استفاده کردن از آب گرم خوب بشوئید. فقط بهتر است بدانید که این ماسک کمی حالت چسبندگی به همراه خواهد داشت. سپس صورت خود را به وسیله یک حوله نرم به خوبی خشک کنید.

برای تاثیر پذیری بیشتر از این ماسک جوش صورت، بهتر است این کار را در هفته ۳ یا ۴ مرتبه از این ماسک استفاده کنید تا پوستی صاف و همچنین درخشان داشته باشید. این ماسک مخصوص استفاده کسانی است که دارای پوستی خشک و همچنین دارای جوش هستند مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *