طب سنتی

چند نوع غذای گیاهی که باعث تصفیه خون می شود

این پست چقدر براتون مفید بود؟

بهتر است بدانید خون مسئول انجام دادن و حمل و نقل عناصر به سلول های بدن افراد است و وظايفی همچون حمل مواد زائد که حاصل از متابوليسم سلولى است به دستگاه ‌هاى دفع، انتقال ترکيبات و همچنین ترشح مواد از غدد داخلى را به بافت ‌هاى مربوطه، پخش حرارت به تمامى نقاط بدن، به ‌طورى که گرماى بدن هميشه به صورت ثابت بماند و کمک به ايجاد داشتن ايمنى به‌ منظور دفاع کردن در برابر بيمارى‌ ها را نیز به عهده دارد. مهمترین موضوع در مورد خون، تصفیه کردن خون است.

با وجود این موارد ممکن است که خون شما بنا به دلایل مختلفی مثل: فعالیت فیزیکی ناکافی، رژیم غذایی که سرشار از پروتئین حیوانی باشد، فقدان غذای سالم، و … دچار ایجاد کردن سم شده و فرد را در معرض ابتلا به خطراتی مثل حمله قلبی و یا حتی سرطان قرار دهد.

اما با این وجود راهکارهای گیاهی بسیار مناسبی برای تمیز نگه داشتن خون و همچنین تصفیه کردن خون وجود دارد، که می توان به چند نمونه از آن گیاهان اشاره کرد:

 

جوش ها

زردچوبه:

درست است که زرد چوبه جزو ادویه ها است و برای عطر و طعم دادن به مواد غذایی از آن استفاده می کنند، زرد چوبه دارای خاصیت های شگفت انگیز دارویی است. یکی از ویژگی های اصلی که زردچوبه دارد، مبارزه کردن با سرطان است، کمک به آسیب هایDNA و همچنین التهاب مزمن را هم از بین می برد. به جز این ها، زردچوبه از مبتلا شدن به بیماری های قلبی و همچنین لخته های خون هم پیشگیری می کند. مصرف زردچوبه، از انباشته شدن پلاک در شریان ها جلوگیری می کند و باعث ،کم شدن کلسترول ال دی ال می شود. این ادویه یک تصفیه خون عالی است.

ریحان:

مصرف کردن ریحان باعث می شود تا به کبد و کلیه ها کمک شود تا سموم ساخته شده در بدن را از بین ببرند. در واقع مصرف کردن ریحان باعث برطرف شدن مشکلات و عفونت های گوارشی می شود. به جز این موارد، به عنوان یک دیورتیک شناخته می شود که برای از بین بردن هر گونه سم مخفی از خون مناسب است.

تصفیه کردن

گشنیز:

امکان دارد در بدن هر شخصی جیوه و یا فلزاتی وجود داشته باشد. برای اینکه بتوان آنها را از بین برد می توان از گشنیز استفاده کرد. گیاه گشنیز نه تنها فلزات را از بدن فرد بیرون می کند ، حتی برای پاک‌ سازی خون هم فوق العاده است. همچنین باید گفت که گیاه گشنیز می‌ تواند مشکلاتی مثل: قلبی و عروقی و اضطراب را از بین ببرد.

گزنه:

بهتر است بدانید که گزنه دارای آهن است و باعث می شود تا کم خونی کاهش یابد. گزنه برای تصفیه کردن سریع خون و همچنین برای حذف توکسین‌ های آن فوق العاده است. این گیاه باعث ادرارآور بوده و برای پاکسازی کلیه ها و همچنین کبد بسیار موثر عمل می ‌کند.

تصفیه خون

آلوئه ورا:

شاید فکر می‌کنید که از آلوورا فقط برای نرمی و لطافت پوست استفاده می ‌شود. اما بهتر است بدانید که این یک ویژگی ناب آلوئه ورا است. باید گفت که این گیاه مفید برای درمان کردن بسیاری از ناخوشی های که در روزمره پیش می آید و همچنین پاکسازی بدن از توکسین‌ ها یا همان سموم بسیار مفید است. همچنین آلوئه ورا باعث می شود تا کبد و کلیه ها پاکسازی شوند. حتی می ‌توانید چای آلوورا هم میل کنید. یک قاشق عصاره آلوورای خالص را در یک فنجان آب جوش دم کنید و پس از دم کشیدن آن را از صافی رد کرده و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بماند.  وبرای طعم بهتر داشتن و خاصیت بیشتر، بهتر است چند قطره لیموترش نیز به این چای عالی بچکانید. همچنین می توانید از عرق آلوئه ورا نیز بهره ببرید.

سیر:

مصرف کردن منظم سیر باعث کمتر شدن فشار خون، بهبود گردش خون و همچنین کاهش کلسترول می شود. سیر به جز این موارد باعث ایجاد محافظت از شریان ها، بخصوص آئورت، شریان های عروق کرونر و حتی مغز هم می شود؛ آن‌هم با افزایش پیدا کردن جریان خون به اندام های بدن.  سیر منبع غنی از ترکیبات سولفوریک (آلیسین) است که باعث از بین رفتن سموم از خون می شود و هم از ریزش مو جلو گیری می کند.

قاصدک

قاصدک:

گیاه قاصدک دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها و همچنین مواد مغذی ضروری است که برای دستگاه گوارش مناسب بوده و این دستگاه را از سموم پاک می کند و به درمان کردن بیماری‌هایی مانند: کبد و حذف سموم خون بسیاری کمک می کند. ساده ترین راه و روش برای مصرف کردن این گیاه جوشاندن برگ آن و نوشیدن آن بصورت چای است. می توان به جای مصرف کردن و نوشیدن قهوه، از چای قاصدک استفاده کرد و بهتر است این نوشیدنی را روزی ۳ بار مورد مصرف قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *