نسخه های گیاهی

کاهش اشتها و کاهش وزن با گیاهان دارویی

کاهش وزن
این پست چقدر براتون مفید بود؟

کاهش اشتها با گیاهان دارویی

بهترین روش برای کم کردن اشتها و پیشگیری از خوردن، افزایش مصرف فیبر است. یکی از ساده‌ترین روش ها برای این کار محسوب می شود. اما ممکن است این روش به تنهایی چاره ساز نباشد و برای همین بهتر است کمی هم به استفاده کردن از گیاهان دارویی روی بیاورید و از آنها کمک بخواهید. بعضی از گیاهان دارویی هستند که هورمون های گرسنگی را متعادل می سازند و باعث احساس سیری  میشوند و این احساس را تقویت می کنند. برخلاف قرص های لاغری، که شیمیایی هستند. گیاهان دارویی دارای مواد تشکیل دهنده مصنوعی نیستند و در بیشتر موارد هم اثرات جانبی خاصی را بوجود نمی آورند. البته که برای کاهش وزن بهترین کار ورزش است.

کاهش وزن

 

کپسایسین

کپسایسین یک نوع ترکیبی است که بیشتر در فلفل های چیلی پیدا می شود. این ترکیب دارای ویژگی های تسکین دهنده درد هستند و با این ویژگی خود شناخته شده هستند. اما باید گفت کپسایسین می تواند به کاهش وزن و مدیریت کردن دیابت نیز کمک کند.

نتایج مطالعات که امروزه صورت گرفته، نشان می دهند که ترکیب کپسایسین و چای سبز می تواند گرسنگی را در شخص سرکوب کند و احساس سیری را در شخص افزایش دهد.

عصاره چای سبز

از سالم‌ترین نوشیدنی های جهان، می توان به چای سبز اشاره کرد و شواهدی نیز هست که می تواند نشان دهد اشتها را نیز سرکوب می کند. مطالعاتی که در طی ۱۲ هفته  انجام شد، نشان دهنده آن بود که مصرف ۸۵۷ میلی گرم عصاره چای سبز در طول روز می تواند سطوح گرلین یا همان هورمون گرسنگی را کاهش دهد. همچنین، شرکت کنندگانی که در این مطالعه همکاری کردند با کاهش هرچه بیشتر وزن خود و بهبود سطوح کلسترول مواجه شدند و آن را تجربه کردند. باید به این نکته هم اشاره داشت که مصرف بیش از اندازه و استفاده کردن از چای سبز می تواند باعث سردرد، یبوست، و دیگر اثرات منفی در بدن شود. اما اگر روزانه بیشتر از چهار تا شش فنجان چای سبز ننوشید، و به همین مقدار یعنی چهار تا شش اکتفا کنید جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

کاهش اشتها

چای یربا ماته موثر در کاهش اشتها

چای یربا ماته به صورت وسیع در آمریکای جنوبی مورد مصرف قرار می گیرد. این نوشیدنی دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که باعث عملکرد ذهنی و گوارشی مثبت می شود. همچنین سطوح انرژی را نیز بهبود می بخشند و همچنین اشتها را هم کنترل می کنند. نتایج یک مطالعاتی که بر روی حیوانات صورت گرفته بود، نشان داد که چای ماته  باعث می شود که احساس پری تقویت شود، که در نتیجه مصرف غذا هم کاهش پیدا می کند. مطالعات دیگری نیز انجام شده که نشان داده است، شرکت کنندگانی که عصاره یربا ماته مصرف کرده بودند در مقایسه با گروهی که فقط دارونما دریافت کرده بودند، غذای کمتری را مصرف کردند. پس می توان گفت چای یربا ماته برای کاهش اشتها مفید است. پس شما می توانید با این گیاه اشتهای خود را سرکوب کنید.

روغن اساسی گریپ فروت فوق العاده برای کاهش وزن

آیا تا به حال به این فکر کرده بودید که گریپ فروت می تواند یک ماده غذایی چربی سوز محسوب شود؟ اگر تابحال نمی دانستید باید گفت بله گریپ فروت یک ماده غذایی چربی سوز عالی است. و حاوی ترکیباتی است که سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشند و اشتها را نیز تنظیم می کند.

گریفروت

پژوهش هایی که تا به امروز انجام شده، نشان داده است که روغن اساسی گریپ فروت می تواند مثل یک عامل سرکوب اشتها و کاهش وزن عمل کند و به فرد برای کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کند. رایحه روغن اساسی گریپ فروت می تواند باعث کاهش هوس های غذایی باشد و احساس پری را در بدن تقویت کند. شما می توانید به مدت حداقل پانزده دقیقه در هفته خود را در معرض این رایحه قرار دهید. سعی کنید بیشتر از پانزده دقیقه نشود چون امکان اختلال در بدن وجود دارد و مشکلاتی برای بدن بوجود می آورد.

کاهش وزن با زعفران

زعفران یک نوع ادویه به رنگ نارنجی است که از گلی به نام Crocus Sativus تهیه و تولید می شود. زعفران از همان دوران گذشته های دور تا به امروز برای مقاصد پزشکی و آشپزی مورد استفاده قرار گرفته است. و طرفداران بسیاری دارد.

زعفران برای کاهش اشتها و مبارزه با افسردگی بسیار مفید است. و نشاط و بشاشیت را به همراه دارد.

پژوهش ها که انجام شده، نشان داده اند که عصاره زعفران می تواند مصرف تنقلات و میان وعده ها را کاهش داده و خلق و خو را بهبود و بهتر ببخشد. همچنین، این مساله هم  ثابت شده است که زعفران توانایی این را دارد که با افسردگی و غذا خوردن های احساسی هم مبارزه کند.

کاهش اشتها

شما می توانید این ادویه را به غذا های خود و نوشیدنی ها اضافه کرده و با مصرف کردن عصاره زعفران از فواید آن بهره‌مند شوید.

در آخر، باید به این نکته هم اشاره کنیم که برخی از این گیاهان دارویی ممکن است دارای اثرات جانبی منفی هم باشند، به ویژه برای زنان باردار و مادرانی که به نوزادان خود شیر می دهند. بخاطر همین موضوع بهتر است پیش از اینکه از این گیاهان استفاده کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مشکلی پیش نیاید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *