طب سنتی, نسخه های گیاهی

پاکسازی کلیه ها به وسیله گیاهان

کلیه ها
1/5 - (1 امتیاز)

برای اینکه بتوانید کلیه ها را سلامت نگاه دارید و از فشار کاری که بر روی آن ها است کم کنید. داشتن و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و داشتن آب مورد نیاز بدن، برای داشتن این کلیه های سالم ضروری است. ما در ادامه مواردی که برای سلامتی کلیه ها مناسب هستند را برای شما بیان خواهیم کرد و در انتها لیستی از چندین روغن رفع مشکلات کلیوی برای شما محیا کرده ایم که در رفع این مشکلات بسیار موثر هستند.

وظایف و کار کلیه ها بسیار مهم است و اگر نتوان سلامتشان را تضمین کرد، ممکن است به بیماری های خطر ناکی مثل سرطان کلیه و یا نارسایی کلیوی دچار شد. تصفیه کردن خون و همچنین دفع کردن مواد زائد که از طریق تولید ادرار بوجود می آید وظیفه اصلی کلیه ها بشمار می آید، اما فقط فعالیت آنها در این حد محدود نمی شود، و به کنترل فشار خون کمک می کند. یعنی کلیه ها می توانند فشار خون را بالا و پایین کنند. که این کار توسط هورمونی به نام رنین انجام می شود.

انواع گیاهان موثر برای داشتن کلیه های سالم

روغن رفع مشکلات کلیه

۱_ سیر و کلیه های سالم

سیر می تواند یک اثر محافظتی برای کلیه ها و همچنین برای اندام های دیگر بدن انسان باشد. تحقیقات نشان داده است که اگر مصرف کردن سیر به طور منظم باشد. باعث غلظت سرب و همچنین کادمیم در کلیه ها، قلب، کبد، طحال، و حتی جریان خون را کم کند. باید این را هم اضافه کرد که سیر خاصیت این را دارد که باعث ادرار فرد شود، که این کار به دفع سدیم که در بدن اضافه است کمک کند. همچنین سیر کمک حال خوبی برای کلیه ها در پاکسازی و تصفیه خون از مهاجمان مضر می باشد. همچنین روغن این ماده موثر، به عنوان یکی از چندین روغن رفع مشکلات کلیوی شناخته شده است.

۲_ کرنبری و کلیه ها

استفاده کردن کرنبری برای افرادی که دچار عفونت های مثانه ایی هستند بسیار مفید است و بسیار توصیه شده است. این میوه بی نظیر در خود یک نوع ماده مغذی گیاهی دارد به نام A-type Proanthocyanidin  که اجازه چسبیده شدن باکتری ها به پوشش داخلی دستگاه ادراری و همچنین جسبیدن به کلیه های انسان را نمی دهد.

این میوه موثر حاوی سدیم فسفر و خیلی کم پتاسیم است. اگر فردی دچار بیماری کلیه باشد، خطر مبتلا شدن به عفونت های دستگاه ادراری را می تواند داشته باشد، بخاطر همین موضوع قرار دادن کرنبری در کنار یک رژیم غذایی بسیار سالم می تواند برای جلوگیری از این شرایط بسیارمفید باشد.

روغن رفع مشکلات کلیه

۳_ ریشه قاصدک و تضمین داشتن کلیه های سالم

قاصدک دارای خواص مختلفی برای سلامتی بدن دارد. ریشه قاصدک نیز از خاصیت ادرارآوری سود می برد. یعنی می تواند با این کار به پاکسازی کلیه ها و کبد کمک بسزایی کند. از ریشه قاصدک برای درمان کردن بیماری‌هایی مثل: زردی، آکنه، کم خونی وهمچنین اختلالات کبد و کلیه مورد استفاده قرار داد. باید گفت که ریشه قاصدک گزینه ای بسیار مناسب برای پیشگیری از تحریک دستگاه ادراری است.

یکی از روشهای ساده برای آماده کردن و مصرف از ریشه قاصدک، تهیه چای و یا دم نوش از آن است. حتی، شما می توانید از برگ های قاصدک به صورت خام و یا پخته مورد مصرف کردن قرار دهید.

۴_ زردچوبه یکی از نیاز های کلیه ها

بیماری کلیوی

زردچوبه ادویه ای است که مورد مصرف بیشتر کشورها برای آشپزی کردن قرار می گیرد. در دنیای آشپزی هم بیشترین مصرف را دارد باید این هم خاطر نشان باید کرد که این محصول دارای فواید سلامتی مختلف است. ماده فعال ای در زردچوبه موجود است به نام کورکومین که توانایی کاهش دادن مولکول های التهابی و همچنین آنزیم های محرک بیماری مزمن کلیه را دارد. کورکومین باعث می شود که از رشد و گسترش انواع مختلف باکتری ها درون کلیه ها پیشگیری کرده و حتی فشار کار کلیه ها را هم کمتر می کند. اما باید این را هم بگوییم که کسانی که دچار بیماری کلیه هستند بهتر است از زرد چوبه کمتر استفاده کنند.

البته افرادی که سابقه بیماری کلیه دارند باید در استفاده از زردچوبه محتاط باشند. چون زردچوبه دارای پتاسیم است که به همراه سدیم در تنظیم کردن سطوح مایع بدن نقش بسیاری دارد. بیماری کلیه شرایط حفظ کردن تعادل پتاسیم را برای کلیه ها دچار مشکل و همچنین دشوار می سازد. به همین خاطر کسانی که دچار ناراحتی کلیوی هستند به آن ها توصیه می شود که از زردچوبه کمتر استفاده کنند.

۵_ زنجبیل و بیماری کلیوی

زنجبیل دارای ترکیبی است به نام جینجرول، که به واسطه توانایی که در خود دارد در مهار کردن و گسترش باکتری ها شناخته شده هستند. این ماده می تواند برای کم‌تر شدن فشار کاری بر روی کلیه ها و حتی کبد بسیار مفید باشد. جینجرول باعث می شود تا التهاب و درد در سراسر بدن کم‌تر شود و همچنین ابزاری مناسب برای پشتیبانی کردن از گوارش سالم نیز به شمار می رود.

افرادی که دچار دیابت هستند با استفاده کردن از زنجبیل باعث می شوند که عوارض کلیوی در بدن‌شان کمتر شود. روغن زنجبیل یکی از چندین روغن رفع مشکلات کلیوی به حساب می آید.

 ۶_ جعفری مناسب برای سلامت کلیه ها

مراقبت از کلیه ها

گیاه جعفری می تواند به کمتر شدن سموم در کلیه ها بسیارموثر باشد. گیاه جعفری در خود ترکیباتی به نام آپیول و همچنین میریستیسین دارد که باعث ادرارآورهایی طبیعی  می شوند. همچنین باید گفت؛ مصرف کردن جعفری برای بهبود یافتن عفونت های دستگاه ادراری و حتی سنگ های کلیه بسیار مفید هستند.

کسانی که دچار دیابت هستند بهتر است از گیاه جعفری زیاد مصرف نکنند، چون باعث کاهش قند خون در بدن می شوند. و حتی بیماری های کلیوی را در این افراد بیشتر می کند.

 

 ۷_ ریشه کرفس و سلامت کلیه ها

ریشه کرفس دارای پتاسیم و سدیم و همچنین آب بسیار است و میزان خروجی ادرار را هم بیشتر می کند که به بدن کمک می کند تا مواد زائد و سموم را دفع کند. مصرف کردن ریشه کرفس به جلو گیری از عفونت های باکتریایی در کلیه ها و دستگاه ادراری کمک به سزایی می تواند کند. مطالعاتی که در مورد کرفس انجام شده نشان می دهد که می توان از کرفس برای کوچک کردن اندازه کیست ها در اندام های تناسلی استفاده کرد.

کرفس دارای پتاسیم کمی است و یک ساقه بزرگ آن فقط چهار درصد از آن مقداری که برای مصرف کردن توصیه شده است دارد. اگر دچار بیماری کلیوی هستید بهتر است قبل از اینکه کرفس را مصرف کنید، حتمٱ با پزشک خود مشورت کنید.

روغن رفع مشکلات کلیوی از مواردی است که نمیتوان فایده آن برای بدن و کلیه ها را نادیده گرفت. در زیر برای شما روغن های مناسب برای مشکلات کلیوی را گردآوری کرده ایم.

[ux_products auto_slide=”3000″ cat=”1916″ products=”12″ orderby=”rand”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *