طب سنتی, مراقبت و سلامتی

داروی گیاهی ویتامین C

ویتامین C
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ویتامین C همچون سایر ویتامین های دیگر بسیار برای درمان بیماری ها و کاهش علائم آنها مفید و موثر می باشند. فقط نکته مهم اینجاست که از چه طریقی می توان این ویتامین مغذی و مهم را پیدا و برای سلامت بدن استفاده نمود. به عنوان مثال می توان از پرتقال به عنوان یک داروی گیاهی ویتامین C برای درمان سرماخوردگی استفاده نمود.

ویتامین C چه نوع ویتامینی است؟

نوعی از آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد که می تواند نیازهای ضروری بدن را برآورده نماید. به عبارتی وجود این ویتامین می تواند به حفظ سلامت تاندون‌ها، استخوان ها و پوست کمک بسزایی نموده و از آنها محافظت نماید.
همچنین به سیستم ایمنی بدن کمک نموده و مواد مضر بدن را ازبین ببرد.

گیاهان دارویی و دمنوش های بسیاری وجود دارند که حاوی این ویتامین می باشند و افراد می توانند برای سلامت و سرحال شدن خود از آنها استفاده نمایند.

ویتامین C

انواع گیاه دارویی ویتامین C

اینکه فکر کنید این ویتامین فقط در پرتقال و لیمو وجود دارد و نمی توان از طریق دیگر از آن بهره برد یک فکر پوچ و بیهوده می باشد.
در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم نمود تا متوجه شوید که مختص به مرکبات نبوده و می توان در سایر گیاهان نیز این ویتامین فوق‌العاده را جستجو نمود.

گوآوا

میوه گوآوا منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین c و سایر ویتامین ها می باشد. همچنین این گیاه سرشار از فیبر بوده و می تواند به سلامت سیستم گوارشی بدن کمک نماید.
می توان گفت مصرف‌ یک عدد میوه‌ی گوآوا دارای ۱۲۵/۵۷ میلی‌گرم ویتامین c است.

فلفل قرمز

این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان و املاح معدنی می باشد و وجود ویتامین C در فلفل قرمز باعث می شود تا هر زمان که مایل بودید به عنوان ادویه در غذاها استفاده نموده و از این ویتامین نهایت استفاده را نمود.
این ادویه قرمز حدود ۵/۱۳ میلی‌گرم ویتامین C را در خود جای داده است.

میوه گل رز

میوه این گل سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خواص دارویی فراوانی دارد. به غیر از ویتامین C دارای ویتامین A نیز می باشد. حدود ۷۱۰٪ ویتامین C را برعهده دارد. به عبارتی بیشتر از میوه نارنج و لیمو دارای این ویتامین می باشد.
دم نوش گل محمدی به دلیل داشتن این ویتامین ها برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مفید و موثر می باشد.

آویشن

آویشن را به عنوان چاشنی و ادویه در غذاها مصرف می نمایند و از این طریق خواص آن به بدن منتقل می گردد. سرشار از ویتامین C بوده و می توان به صورت دم نوش نیز از آن بهره برد.

این گیاه حدود ۲۶۷٪ دارای این ویتامین می باشد و برای: رفع سؤ هاضمه، کاهش تب، ضد عفونی کننده و درمان سرفه مفید عمل می نماید.

زعفران

گیاه معروفی که به طلای سرخ معروف می باشد نیز دارای این ویتامین ارزشمند می باشد و به عنوان داروی کیاهی ویتامین C می توان استفاده کرد.
از خواص دیگر زعفران می توان به دفع سموم بدن، نشاط آوری، تقویت سیستم ایمنی بدن و آرامش بخشی اشاره نمود.
می توان از طریق ادویه، دم‌نوش و شربت از خواص این گیاه نهایت استفاده را برد.

ویتامین C

آیا می توان به وفور از این ویتامین استفاده کرد؟

استفاده بیش از اندازه این ویتامین می تواند خواص عکسی داشته باشد و به جای اینکه باعث سلامت فرد گردد او را بیمار کند.
بهترین کار این است که قبل از استفاده بی رویه از ویتامین C ابتدا با یک پزشک مشورت نماییم و اگر پزشک معالج صلاح دانست بسته به دوزی که اشاره می کند می توانید آن را مصرف نمایید.

برخی افراد نیز ممکن است سابقه یک بیماری را داشته باشند و داروهایی که مصرف می نمایند با ویتامین C همخوانی نداشته باشد و باعث تشدید بیماری شان گردد.
به طور کل افراط و تفریط در هر زمینه ایی می تواند مشکل ساز باشد.

اگر شما هم می خواهید از اندازه بسیار زیاد از این ویتامین استفاده کنید پیشنهاد ما این است ابتدا با پزشک مشورت نمایید یا اینکه در حد تعادل از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *