زیبایی

آرایشی مناسب با رعایت نکات مهم آرایشی

این پست چقدر براتون مفید بود؟

نکات مهم درباره لوازم آرایش

استفاده کردن از لوازم آرایشی مناسب، باعث می شود تا مهارت و هنر شما به بهترین نحو احسنت نمایش داده شود. و همچنین آرایشی مناسب و زیبا را میتوانید بر چهره اتان بنشانید.

برای اینکه بتوانید آرایش زیبایی داشته باشید لازم نیست حتمٱ از لوازم آرایش متنوع و متعدد استفاده کنید.‌ یک رژگونه،‌ یک پوشاننده،‌ یک برس برجسته کننده و‌ یک فرمژه، ۴ وسایل اصلی برای داشتن آرایش مناسب و ساده می باشند. مهم این می باشد که این لوازم از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

 نکات برای داشتن لوازم آرایشی مناسب

۱_ توجه به شکل ظاهری

بسیاری از لوازم آرایشی هستند که در بسته بندی‌های خود دارای اپلیکاتورهای پلاستیکی و اسفنج‌های نازک بوده و عموما” هم کیفیت مطلوبی ندارند و صرف نظر از اینکه رایگان هستند از هیچ امتیازی از نظر کیفی و عمر مفید برخوردار نمی باشند، ولو اینکه ظاهری زیبا هم داشته باشند.

۲_ کرم پودر‌ یا کرم مایع آرایشی مناسب

توصیه که می توانیم به شما کنیم این می باشد که: استفاده از اسفنجی با لبه‌های گرد که به راحتی در دست جای می گیرد باعث می‌شود تا که اسفنج به آرامی روی سطح پوست شما بتواند حرکت کند و با جلا بخشیدن به آرایش شما باعث می شود تا آرایشی صاف و‌ یکنواخت و همچنین بی نقص داشته باشید. بهتر است از اسفنجی استفاده کنید که لاتکس نباشد ( به ویژه اگر پوست حساسی دارید) و از موادی تهیه شده باشد که با شستشو‌ی روزانه، مواد آرایشی به راحتی از سطح پوست پاک نشود.

نکته قابل توجه دیگر این می باشد که: لاتکس‌های آرایشی باعث می شود تا شما مجبور شوید تا مقدار زیادی مواد مرطوب کننده و اضافی تهیه کنید و از کرم پودر هم به طور زیاد استفاده کنید و شکل ظاهری آن نیز در استفاده کردن از آن بسیار دشوار می شود. به علاوه با اولین شستشوی صورت، مواد آرایشی روی صورت پخش می‌شوند.

انقضای لوازم آرایشی

۳_ استفاده کردن از رژ گونه‌ی ملایم

بهتر است برس رژ گونه ای که انتخاب می کنید پر مو باشد و نوک موهای آن هم گرد باشد، تا به راحتی روی صورت شما بتواند حرکت کند. مسیر حرکت برس روی پوست نباید به صورت حلقوی باشد. و کافی می باشد که کمی رژگونه به شکل مایل روی گونه‌های خود بزنید تا رنگ آن به شکل طبیعی و‌ یکنواخت پخش شود. بهتر است این را هم فراموش نکنید که برس رژگونه را باید مرتبا” شسته و خشک کنید.

نکته قابل تامل نیز این می باشد که: بهتر است از برسی که موهای صاف و تیز دارد و خطی صاف روی گونه‌ها تا شقیقه‌ها به جای می‌گذارد هرگز استفاده نکنید تا آرایشی مناسب داشته باشید.

۴_ استفاده کردن از سایه‌ی چشم

بهترین برس برای سایه‌ی چشم برسی است که پهن و نرم باشد. اینگونه که بتوان سایه را روی پلک به صورت لایه ای نازک و ‌یکنواخت پخش کرد. برای خط کشیدن، پخش کردن ‌یا کشیدن طرح‌های مختلف با سایه بهتر است از برس‌های مناسب هر مورد استفاده کنید.

فقط یادتان باشد که برس باریکی که معمولا” در بسته بندی سایه‌های چشم قرار دارد مخصوص کشیدن خطوط باریک در طول مژه‌ها می باشد ولی دسته‌ی کوتاه آن غالبا” کار را دشوارتر می سازد و شما با استفاده از این برس‌ها نمی توانید به راحتی از ترکیب رنگها استفاده کنید.

۵_ از پودر پنکک به طور حرفه ای و صحیح استفاده کنید.

برس پنکک باید لایه‌های اضافی پودری که روی پوست قرار گرفته را به طور کامل پخش و صاف سازد تا پودر به شکلی طبیعی و‌ یکنواخت بر روی پوست بخوابد ( مهم نیست پودر چه ضخامتی داشته باشد، مهم‌ یکنواختی آن می باشد). این برس باید بتواند به راحتی روی برجستگی‌ها و فرو رفتگی‌های صورت مثل کناره‌های چشم‌ها و بینی بلغزد. این برس ها را حتمٱ هفته ای ‌یکبار به خوبی بشویید.

نکته ایی نیز در این حا وجود دارد که؛ اسفنج‌های پنکک اول خوب و مناسب عمل می‌کنند ولی پس از چندین بار استفاده کردن کثیف می شوند و محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها خواهند شد. همچنین تمیز کردن آنها هم بطور کامل کار سختی می باشد و معمولا” بعد از مدتی قادر به پوشاندن گوشه‌ها و فرو رفتگی‌های صورت نمی باشند و به این ترتیب آرایشی صاف و ‌یکنواخت با این برسها امکان پذیر نیز نخواهد شد.

حال یک نکته مهم دیگر در مورد آرایشی مناسب

اگر‌ یک وسیله‌ی آرایشی مناسب وجود داشته باشد که شما هرگز نباید آن را از خود دور کنید، آن هم سوآب پنبه ای می باشد. این سوآب‌ها برای پاک کردن ریمل‌های پخش شده در زیر چشم، و پاک کردن آرایش از صورت بسیار مناسب و فوق العاده می باشد. به علاوه جنس این سوآب‌ها ( %۱۰۰ کتان) بوده و از نظر بهداشتی نیز ایده آل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *