التهاب, تغذیه, درمان, سبزیجات, سلامت, غذا و مواد مغذی

خواص کلم بروکسل | فایده کلم بروکسل برای سلامتی

جویدن ناخن
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی کلم بروکسل را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن زیتون فرابکر بابو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”نمک دریایی” link=”https://attarchian.com/product/%d9%86%d9%85%da%a9-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”فلفل سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

این گیاه ابتدا در بلژیک کشت می شده و به عنوان بخشی از خانواده سبزیجات چلیپایی شامل: گل کلم، کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم، کلم سبز و بوک چوی می شود. این سبزیجات چلیپایی مملو از: آنتی اکسیدان ها، فیبر، ویتامین C و … می باشند.

کلم بروکسل بسیار مغذی و دارای طیف وسیعی از: ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و دارای کمی پروتئین گیاهی می باشد. ما در این مقاله هفت دلیل تاثیرگذار برای گنجاندن کلم بروکسل در برنامه غذایی برای شما بیان کرده ایم، با ما همراه باشید.

خواص درمانی کلم بروکسل

خواص کلم بروکسل

  1. کلم بروکسل سرشار از آنتی اکسیدان است.

کلم بروکسل یک نیروگاه آنتی اکسیدانی می باشد. خوردن هر روزه کلم بروکسل می تواند آسیب در سطح سلولی را تقریباً ۳ درصد کاهش دهد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان خانگی کم خونی | بهترین برنامه رژیم غذایی برای کم خونی[/info_box]

  1. سرشار از فیبر می باشد.

فیبر موجود در کلم بروکسل به تنظیم سطح قند خون کمک می کند، از سلامت گوارش حمایت کرده و به تغذیه باکتری های مفید روده که با: خلق و خوی مثبت، ایمنی و ضد التهاب مرتبط هستند، کمک می کند.

  1. دارای ویتامین C

یک فنجان کلم بروکسل پخته شده بیش از ۱۵۰ درصد از حداقل ویتامین C مورد نیاز روزانه را تامین می کند. این ماده مغذی مهم به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از: ایمنی، بینایی و جذب آهن حمایت می نماید و برای تولید کلاژن بسیار مفید و مورد نیاز است.

  1. کلم بروکسل سرشار از ویتامین K است.

در هر فنجان کلم بروکسل پخته شده بیش از ۲۵۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین K موجود می باشد. این ماده مغذی علاوه بر کمک به لخته شدن خون، در سلامت استخوان ها نیز نقش دارد و ممکن است به محافظت در برابر تحلیل استخوان کمک کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]سالم ترین سبزیجات سبز برگ | چه سبزیجاتی برای سلامتی ما مفید هستند؟[/info_box]

  1. التهاب را کاهش دهد.

از خواص دیگر کام بروکسل می توان به ضد التهاب بودن آن اشاره کرد. قدرت ضد التهابی کلم بروکسل با کاهش خطر بیماری های مزمن، از جمله بیماری قلبی و سرطان مرتبط است. ترکیبات ضدالتهابی کلم بروکسل از سلول ها در برابر آسیب DNA محافظت می کند، همچنین از پیری جلوگیری کرده و ممکن است به مدیریت شرایط التهابی، از جمله: دیابت نوع ۲، آرتریت روماتوئید، بیماری التهابی روده و چاقی کمک کند.

  1. سم زدایی از خواص کلم بروکسل

ترکیبات موجود در کلم بروکسل مانند سم زدای طبیعی عمل می کنند به این معنی که به غیرفعال کردن مواد شیمیایی بالقوه آسیب رسان یا دفع سریعتر آنها از بدن کمک می کنند.ترکیبات گوگرد موجود در کلم بروکسل با محدود کردن رشد بیش از حد هلیکوباکتر پیلوری و جلوگیری از چسبیدن باکتری ها به دیواره معده، خطر زخم را کاهش می دهد.

  1. به تنظیم قند خون کمک می کنند.

چندین مطالعه افزایش مصرف سبزیجات چلیپایی را با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط دانسته اند و این احتمالاً به دلیل قدرت آنتی اکسیدانی و محتوای فیبر آنها است. این دومی به سطوح منظم قند خون و انسولین کمک می کند. کلم بروکسل همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام اسید آلفا لیپوئیک است که به دلیل توانایی بالقوه آن برای کمک به بهبود عملکرد انسولین مورد مطالعه قرار گرفته است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان بیماری افسردگی | خواص گیاهان و مکمل ها برای کمک به افسردگی[/info_box]

طرز تهیه کلم بروکسل به روشی خوشمزه

کلم بروکسل اغلب در لیست منفورترین سبزیجات قرار دارد و این موضوع زمانی اتفاق می افتد که کلم بروکسل به صورت آب پز مصرف شود و می تواند منجر به یک تجربه لزج و بدبو شود. یکی از خوشمزه ترین راه ها برای لذت بردن از کلم بروکسل بریان کردن آن در فر است.

ابتدا به سادگی برش بزنید و کمی در: روغن زیتون خالص یا آووکادو، نمک دریایی و فلفل سیاه قرار دهید و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در دمای ۴ درصد درجه بپزید تا برگ های بیرونی طلایی و کمی ترد شوند. همچنین می توان آن ها را تراشید و به سالاد باغ اضافه کرد یا به طور کامل سیخ کرد و کبابی کرد.

از کلم بروکسل تراشیده شده به عنوان بستری برای پروتئین بدون چربی مانند سالمون یا عدس استفاده کنید و یا آنها را به: املت، سیب زمینی سرخ کرده و سوپ اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *