پوست, درمان, درمان و رفع آکنه پوست, لایه برادری

بهترین ماسک صورت برای آکنه | بهترین ماسک صورت برای پوست های مستعد آکنه

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه بهترین ماسک صورت برای پوست های مستعد آکنه را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن درخت چای” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن بادام شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زردچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”خاک رس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%ae%d8%a7%da%a9-%d8%b1%d8%b3/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون فرابکر بی بو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن جوجوبا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%ac%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گلاب” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%d9%84%d8%a7%d8%a8/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

آیا با یک درمان طبیعی می توان راه حل خوبی پیدا کرد؟ این بستگی به نوع آکنه و نوع پوست شما دارد. در داروخانه برای کمک به آرام کردن التهاب، مبارزه با باکتری‌ها و باز کردن منافذ، روش هایی پیشنهاد می کنند. اما بهترین روش استفاده از داروهای طبیعی می باشد.

بهترین ماسک صورت برای آکنه

بهترین ماسک صورت برای آکنه

زمانی صحبت از آکنه به میان می‌آید، عوامل زیادی می‌تواند در ایجاد آن نقش داشته باشند. ‌یکی از دلایل اصلی آن می تواند چربی و مسدود شدن منافذ باشد، اما علت تولید بیش از حد روغن و التهاب ناشی از باکتری می توان از هورمون ها گرفته تا عفونت های کوچک متغیر باشد. آکنه شدید معمولاً از نظر درمان به زمان بلند مدت و داروهای سنگین تر نیاز دارد. ولی جوش‌های خفیف تر را با استفاده موضعی بهبود بخشید.

ماسک زردچوبه

۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه + ۱ قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید و به مدت: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. زردچوبه یک ضد التهاب طبیعی است و می تواند به کاهش التهاب در پوست کمک کند. پودر یا گیاه زردچوبه را می توان به عنوان خمیر برای استفاده موضعی مصرف کرد.

همچنین می توان زردچوبه را با مخلوط کردن عسل، یک محصول غنی از آنتی اکسیدان که به طور طبیعی ضد باکتری و ضد میکروبی است و موجب تسکین پوست ملتهب و جلوگیری از جوش های آینده کمک می کند، استفاده کرد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]فواید زردچوبه بر پوست | چگونه زردچوبه برای پوست مفید است؟[/info_box]

روغن درخت چای

۱ تا ۲ قطره روغن درخت چای را در ماسک خاک رس خود مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. زیرا، روغن درخت چای یک ضد باکتری و ضد التهاب امتحان شده و واقعی است. روغن درخت چای، را به عنوان یک مبارزه کننده طبیعی موثر برای آکنه می توان استفاده کرد، در دوزهای بالا و زمانی که مستقیماً روی پوست استفاده شود، قوی عمل می کند.

  • نکته

مراقب باشید زیرا غلظت های بالاتر می تواند پوست را تحریک کند. همچنین، به دلیل خواص بالقوه اختلال در هورمون، ۱ تا ۲ قطره را با عسل یا در ماسک خاک رس بنتونیت کلسیم رقیق کنید تا مانعی بین پوست و محرک های احتمالی ایجاد نکند. یا چند قطره روغن درخت چای را با ۱۲ قطره روغن دیگر، مانند: زیتون، جوجوبا یا بادام شیرین مخلوط کنید.

آن را مثل مرطوب کننده (با اجتناب از چشم) روی پوست تمیز ماساژ دهید. بگذارید ۵ تا ۸ دقیقه بماند. از یک حوله گرم برای ماساژ دادن استفاده کنید و بقیه روال مراقبت از پوست خود را ادامه دهید (اگر این کار را انجام می دهید تونر را حذف کنید). بنابراین استفاده مداوم موفق تر از درمان لکه بینی یک شبه خواهد بود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان آکنه | ۱۳ درمان خانگی قدرتمند برای آکنه[/info_box]

فندق، گلاب و خاک رس بهترین ماسک صورت برای آکنه

فندوق آسیاب شده و گلاب را مخلوط کرده و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه رو صوت بماند. فندق جادوگر یک عصاره گیاهی است، که اغلب به عنوان منقبض کننده پوست استفاده می شود، این فندق، ممکن است به حذف چربی اضافی از روی پوست کمک کند و به طور طبیعی ضد باکتری است و خواص ضد التهابی اش، آن را به گزینه خوبی برای درمان برآمدگی های خشن و قرمز تبدیل می کند.

برای تهیه یک ماسک تسکین دهنده پوست که قدرت مبارزه با آکنه را دارد، سعی کنید چند قطره فندق جادوگر را با گلاب یا آب چای سفید مخلوط کنید. از آن آب برای آبرسانی به ماسک خاک رس بنتونیت خود استفاده کنید. در تحقیقاتی ثابت شده است که از موادی که الکل دارند خودداری کنید، زیرا می‌تواند پوست را از بین ببرد و تحریک‌کننده باشد.

ماسک آلوئه ورا و زردچوبه

آلوئه ورا و زردچوبه یا چای سبز را مخلوط کنید و به پوست خود بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید آلوئه یک ماده آرام بخش طبیعی است. اگر آکنه بسیار ملتهب و تحریک شده باشد برای کمک به آرامش پوست می تواند مفید باشد.

همچنین، این گیاه، دارای اسید سالیسیلیک طبیعی و منبع مطمئن گوگرد است که آن را به یک مخالف ایده آل برای آکنه تبدیل می کند، به خصوص برای افرادی که پوست چرب دارند. آلوئه ورا و زردچوبه را می توان با سایر مواد قدرتمند، مانند: پودر زردچوبه یا چای سبز مخلوط کرد تا به کنترل چربی و پوست حساس کمک کند

همچنین، آلوئه ورا ممکن است از درون به بیرون کار کند. نوشیدن آب آلوئه ورا ممکن است به بهبود آکنه خفیف تا متوسط ​​کمک کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان آکنه بارداری | آکنه بارداری چیست و چگونه برطرف می شود؟[/info_box]

ماسک بلغور جو دوسر، بدون شکر  از بهترین ماسک های صورت برای آکنه

بلغور جو دو سر را بجوشانید و وقتی نرم و خنک شد بر روی صورت خود بمالید و بگذارید: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. جو دو سر حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و سبوس جو دوسر به طور خاص منبع خوبی از ویتامین های B کمپلکس، ویتامین E، پروتئین، چربی و مواد معدنی است.

در زمان استفاده از بلغور جو دوسر برای مشکلات پوستی می‌توانید برای نتایج بهتر، چند قطره روغن درخت چای یا زردچوبه اضافه کنید. قبل از اینکه هر چیزی را به صورت خود بمالید. مطمئن شوید که پوست شما کاملاً تمیز شده و منافذ شما آماده است.

برای آرام کردن پوست خود، ابتدا یک حوله داغ روی صورت خود بگذارید تا سلول‌های مرده و مواد زائد پوست را از بین ببرید. اما اگر روزاسه، پسوریازیس یا آکنه شدید دارید، از یک متخصص پوست بپرسید. اگر درخواستی ندارید، بخار را کنار بگذارید تا از واکنش احتمالی جلوگیری کنید.

چگونه پوستی قوی داشته باشیم؟

هر زمان که ماسک زدن را تمام کردید، سعی کنید روال خود را تنظیم کنید تا اجازه دهید پوستتان استراحت کند و التیام یابد. اطمینان حاصل کنید که از هر عامل تحریک کننده یا مانعی که می تواند موفقیت شما را خراب کند، کنار گذاشته باشید.

برای مثال: اگر درمان اسیدی را انتخاب کردید، از قرار دادن هر نوع اسید دیگر روی پوست خود در آن روز خودداری کنید. از شستشوی بیش از حد پوست قبل یا بعد از درمان خودداری کنید. از استفاده از مواد فعال ضد آکنه در تمام مراحل روتین خود اجتناب کنید.

همیشه از مرطوب کننده استفاده کنید و حتما، قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در حالی که ماسک زدن می تواند یک راه عالی برای مبارزه با جوش باشد، شما باید فقط یک یا دو بار در هفته ماسک بگذارید.

شما نمی خواهید پوست خود را به طور کامل خشک کنید یا توانایی طبیعی آن برای مبارزه با آکنه و لکه ها را از بین ببرید. ماسک‌هایی خانگی و طبیعی که ذکر شد، برای درمان‌های موضعی یا اقدامات نگهداری هفتگی عالی هستند، اما مطمئن شوید که از یک رژیم قوی برای مبارزه با آکنه برای روتین روزمره خود دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *