تقویت سیستم ایمنی بدن, سلامت, گیاهان دارویی

تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان | پنج گیاه برای بالا بردن ایمنی بدن در زمستان

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان با گیاهان دارویی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”زردچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه ریحان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%ad%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه چای” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%86%d8%a7%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه شیرین بیان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه چریش” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%86%d8%b1%db%8c%d8%b4/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن چریش” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%86%d8%b1%db%8c%d8%b4-120-%d9%85%db%8c%d9%84/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

عطسه و سرفه مداوم در اطراف شما نشانه آمدن فصل زمستان است. اغلب مردم زمستان را فصل خوب و مفیدی نمی دانند اما باید بدانید فصل زمستان بهترین فصل برای بهبودی است چرا که باعث هضم قوی می شود و همین امر باعث بهبود سلامتی می شود. اگر گوارش شما ضعیف شود قطعا سلامتی شما به خطر می افتد و ایمنی بدن شما ضعیف می شود. ایمنی بدن ذاتی نیست و تحت تاثیر فصل ها و سن قرار می گیرد.

ایمنی بدن در واقع قدرت جسمی و روحی است که به رژیم غذایی و ورزش بستگی دارد. ما در این مطلب برخی گیاهان را که برای ایمنی و سلامت بیشتر بدن مناسب هستند را به شما معرفی می کنیم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان

تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان

۱٫ زردچوبه

زردچوبه یکی از شناخته شده ترین ادویه ها در جهان است که به طور گسترده مورد تحقیق و استفاده قرار گرفته است. این یک گیاه قوی برای تقویت ایمنی بدن است. انواع بیماریها مانند: سرماخوردگی، خشکی پوست، دردهای مفصلی و تورم با زردچوبه درمان می شود.

شما می توانید با خوردن هر روز شیر زردچوبه یکی از ساده ترین راه ها برای گنجاندن زردچوبه در رژیم غذایی خود امتحان کنید. راه دیگر این است که برای پخت و پز از گیاهی با ادویه زردچوبه استفاده کنید. روغن را روی حرارت قرار دهید تا آب شود و سپس پودر زردچوبه را اضافه و آن را خوب مخلوط کنید تا روغن گیاهی تند تهیه شود. آن را به برنج و بقیه غذاها اضافه کنید.

۲٫ ریحان: تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان

ریحان یک گیاه معطر، خوشمزه و زیبا است و یکی از گیاهان جادویی می باشد که می تواند تقریباً به همه کمک کند. به همین دلیل از آن به عنوان مقدس ترین گیاه روی زمین نام می برند و به آن ریحان مقدس نیز گویند. به دلیل خواص ضد آسم و ضد عفونی خاص برای تقویت مقاومت تنفسی مفید است.

می توانید روز خود را با یک فنجان چای سبز ریحان یا چای سیاه شروع کنید. افزودن چند قطره زنجبیل و مقداری عسل به چای سلامت بدن را بیشتر می کند. خوردن روزانه چند برگ تازه ریحان راهی شگفت انگیز برای تقویت ایمنی شما است. حتی می توانید ۳ تا ۴ برگ ریحان را وقتی که معده خالیست بجوید تا به ایمنی بدن کمک کنید.

۳٫ زنجبیل

زنجبیل به خودی خود یک دارو محسوب می شود. این دارو به ویژه برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. اما مزایای بیشماری دارد که از مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا تسکین درد مفاصل را شامل می شود. زنجبیل همچنین به افزایش ایمنی و دفع انواع عفونت ها کمک می کند.

بهتر است قبل از ناهار و شام زنجبیل تازه بخورید تا هضم غذا را افزایش دهد. بهترین راه برای گنجاندن زنجبیل در رژیم غذایی این است که ۲ یا ۳ برش نازک زنجبیل را در کمی نمک و آب لیمو آغشته کرده و قبل از وعده غذایی اصلی میل کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید زنجبیل خشک شده در عطاری انلاین[/info_box]

۴٫ شیرین بیان: تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان

شیرین بیان یک گیاه سنگین، لزج و شیرین است که برای درمان اختلالات متعدد استفاده می شود. یک گیاه احیا کننده است که سیستم های بدن را تقویت کرده و ایمنی را افزایش می دهد. همچنین به عنوان تقویت کننده مغز شناخته می شود زیرا عملکرد سیستم عصبی را افزایش داده و از پیری جلوگیری می کند.

چندین روش برای گنجاندن شیرین بیان در رژیم غذایی وجود دارد. متداول ترین روش این است که با جوشاندن چند چوب شیرین بیان در آب محلول مقوی تهیه کنید. حتی می توانید برگ های ریحان و پودینا را به آن اضافه نمایید. برای تسکین سرماخوردگی، پودر شیرین بیان با عسل به عنوان یک مقوی قوی عمل می کند.

۵٫ مارگوسا یا چریش

مزایای سلامتی برگهای مارگوسا (چریش) از دیرباز مشهور بوده است. به طور سنتی در داروها به عنوان ضد عفونی کننده برای مبارزه با ویروس ها و باکتری ها استفاده می شود و همچنین برای: اختلالات ادراری، اسهال، تب، بیماری های پوستی، سوختگی و بیماری های التهابی توصیه می شود.

جدا از جویدن روزانه برگ چریش می توانید روغن چریش را نیز در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. روغن چریش در درمان بیماریهای تنفسی بسیار مفید است و سرفه را تسکین می دهد.

کلام آخر

با قرار دادن این گیاهان قدرتمند در رژیم غذایی روزانه خود در زمستان می توانید از سلامت بیشتری برخوردار باشید. اجازه ندهید لرزهای زمستانی شما را از بین ببرد و از تک تک این فصل تعطیلات با قدرت لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *