روغن طبیعی, زیبایی, سلامت, ناخن

تقویت ناخن های شکننده | داروهای خانگی برای تقویت ناخن های شکننده

3/5 - (1 امتیاز)

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه تقویت ناخن های شکننده در منزل را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن بادام” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d9%84%d8%ae-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”نمک دریا” link=”https://attarchian.com/product/%d9%86%d9%85%da%a9-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن درخت چای” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

داروهای خانگی برای تقویت ناخن های شکننده

تقویت ناخن های شکننده

با روغن نارگیل ماساژ دهید.

یکی از راه های تقویت بستر ناخن استفاده و ماساژ دادن ناخن ها با روغن نارگیل می باشد. اسیدهای چرب سالم موجود در روغن نارگیل باعث مرطوب شدن ناخن ها می شود و ناخن های ضعیف و شکننده را تقویت و تغذیه می کند

علاوه بر این روغن نارگیل می تواند روی بستر ناخن عمل کرده و رشد ناخن را تقویت کند. ماساژ دادن ناخن ها با روغن نارگیل همچنین می تواند گردش خون را افزایش داده و رطوبت را حفظ کند. شما می توانید از روغن بادام نیز به عنوان جایگزین روغن نارگیل استفاده کنید.

ابتدا یک دوم قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کرده و روی ناخن ها بمالید و ماساژ دهید و همین عمل را هر روز ۳ بار و هر بار به مدت ۴ تا ۶ دقیقه انجام دهید.

در سرکه سیب خیس کنید.

آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم از جمله مواد مغذی هستند که در سرکه سیب وجود دارند که باعث تغذیه و تقویت ناخن ها می شوند. اسید مالیک و اسیداستیک موجود در سرکه سیب به عنوان عوامل ضد قارچی و ضد باکتریایی عمل می کنند که می تواند به جلوگیری و مدیریت عفونت ناخن کمک کند.

ابتدا سرکه سیب را با نسبت مساوی با آب مخلوط کنید تا رقیق شود و سپس ناخن های خود را به مدت چند دقیقه در محلول بخیسانید و کوتیکول ها را به آرامی به عقب فشار دهید. این درمان را یک بار در روز به مدت یک هفته انجام دهید.

از نمک دریا برای تقویت ناخن های شکننده استفاده کنید.

خیساندن ناخن در ترکیب آب و نمک دریا می تواند به تقویت ناخن های شکننده کمک کند. ترکیب نمک دریا و آب برای ناخن های شما می تواند ناخن های شکننده را تقویت کرده و کوتیکول های شما را نرم کند. برای انجام این روش کافی است یک قاشق غذاخوری نمک دریا را در یک کاسه آب گرم حل کنید و دستان خود را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه هر روز در محلول بخیسانید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] نمک دریا به همراه انواع و اقسام نمک ها در عطاری انلاین[/info_box]

ویتامین E بمالید.

ویتامین E می تواند سلامت ناخن شما را بهبود بخشد. استفاده از روغن ویتامین E روی ناخن ها می تواند به تقویت ناخن ها و جوانسازی آن کمک نماید.

برای استفاد از این روش می توانید به راحتی کپسول ویتامین E را سوراخ کنید. روغن غلیظ را روی هر ناخن بمالید.

آب لیمو و روغن زیتون

خیساندن روغن زیتون و آب لیمو می تواند به درمان ناخن های شکننده کمک کند. روغن زیتون و آب لیمو از عوامل طبیعی رایج هستند که برای درمان های مختلف پوستی از جمله شکنندگی ناخن ها استفاده می شوند.

روغن زیتون می تواند به کوتیکول های ناخن نفوذ کرده و به تقویت و ترمیم آنها کمک کند. آب لیمو می تواند در حالی که لکه ها را از بین می برد به درخشان شدن آنها کمک کند.

در این روش کافی است یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و سپس مخلوط را گرم کنید. مخلوط را روی ناخن های خود ماساژ دهید و نوک انگشتان خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید.

از روغن درخت چای استفاده کنید.

روغن درخت چای دارای خواص آنتی بیوتیکی و ضد قارچی است که می تواند به بهبود شکنندگی ناخن ناشی از عفونت های قارچی کمک کند.

برای استفاده از این روش ابتدا چند قطره روغن درخت چای را با یک دوم قاشق غذاخوری روغن ویتامین E رقیق کنید و سپس روغن را روی ناخن های خود ماساژ دهید. ناخن های خود را بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. این دارو را ۲ بار در ماه تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن درخت چای در دکتر اویل [/info_box]

ناخن را با کره مرطوب کنید.

استفاده از کره می تواند به تغذیه ناخن ها و بازگرداندن رطوبت آنها کمک کند بنابراین ترمیم ناخن های شکننده را تقویت کرده و رشد ناخن های قوی را تقویت کند.

ابتدا برای مرطوب کردن دستان خود از جمله ناخن هر روز از کره استفاده کنید. همچنین می توانید حدود ۲۰ دقیقه قبل از خواب روغن را روی ناخن های خود ماساژ دهید و آن را یک شب بگذارید روی ناخن ها بماند.

ناخن های خود را در آب پرتقال فرو کنید.

آب پرتقال دارای مقدار زیادی اسید فولیک است که برای سلامت ناخن مفید می باشد. برای استفاده از این روش طبیعی ابتدا آب پرتقال تازه را بیرون بیاورید و ناخن های خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵دقیقه در آن خیس دهید و با آب گرم بشویید. این درمان را روزانه تا ۳ هفته تکرار کنید.

اقدامات زیر نیز برای مراقبت از خود می تواند مفید باشد.

برای تقویت ناخن های شکننده به طور مرتب آن را مرطوب کنید.

مرتباً دستان خود را مرطوب کنید. همیشه بعد از شستن دستان خود از مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن ناخن حاوی لانولین یا آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید. با این حال اگر ناخن های شما به جای خشک شدن نرم هستند از استفاده زیاد از مرطوب کننده ها خودداری کنید.

از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب خودداری کنید.

فعالیت هایی که ناخن های شما را در معرض آب قرار می دهد از جمله شستن مکرر دست ها خوداری کنید. سعی کنید از فعالیت های طولانی مدت آب خودداری کنید. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آب هنگام انجام کارهای خانه می توانید دستکش لاستیکی با روکش پنبه استفاده کنید و از داروهای خانگی برای تقویت ناخن های شکننده استفاده کنید. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آب هنگام انجام کارهای خانه می توانید دستکش لاستیکی با روکش پنبه بپوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *