زیبایی

تقویت کردن ناخن برای سلامتی ناخن!

تقویت کردن ناخن
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ناخن زیبا اما بیمار!

بهتر است بدانید ناخن‌های زیبای شما هم ممکن است بر اثر لاک زدن بیش از حد یا کاشت ناخن و … دچار بیماری شوند. پس خوب است کمی هم به غیر از زیبایی به فکر سلامت و تقویت کردن ناخن ها نیز باشید. درمان ناخن‌های آسیب‌دیده کار بسیار آسانی می باشد ولی بهتر است کمی مراقبشان باشیم، چرا که اگر از حد بگذرد دیگر نمی توان کاری کرد و جایگزینی ندارد. پس به فکر باشید. در این مطلب ما برای شما علت های نابودی ناخن و راهکاهای مقابله با آن را جمع آوری کرده ایم. در انتهای مطلب شما لیستی از بهترین روغن های رشد ناخن را مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

چگونگی ساختمان ناخن ها

می توان به طور کلی گفت که ناخن به طور طبیعی، ۳ میلی‌ متر در ماه در حال رشد می باشد. البته بگوییم این رشد هم تحت تأثیر عواملی همچون سن، سطح فعالیت و ارث، باعث می شود تا رشد آن کم و زیاد شود. خیلی جالب است بدانید که رشد ناخن‌های دست خیلی سریع ‌تر از ناخن‌های پا هستند. همچنین، در فصل تابستان هم، رشد آن‌ها سریع‌تر از زمستان می باشد.

می توان گفت ناخن‌ها توسط سلول‌های زنده پوستی انگشتان دست و پا و همچنین از کراتین که یک پروتئین سخت است، بوجود می آیند. ناخن را قسمتی دیگر نیز تشکیل می دهد! قسمت پنهان که ریشه آن می باشد و در آن رشد ناخن انجام می پذیرد.

قسمت قابل مشاهده ایی کـه مـا از آن به نام خود ناخن نام می‌بریم از کراتین مرده تشـکیل شده و کمـی مـحدب می باشد. این قسمت معمولا بی‌رنگ بوده اما به واسطه شبکه مویرگ‌های خونی که در زیر ناخن واقع شده است، به رنگ صورتی نمایش داده می شوند.

پوست زیر ناخن هم از بافت پیوندی تشکیل شده است و در آن عروق خونی و اعصاب وجود داشته، که نقش تغذیه قسمت قابل رؤیت را به عهده می گیرد.

مواد غذایی برای رشد و تقویت ناخن

به طور کلی، مواد غذایی مفید برای ناخن مربوط به مواد غذایی هستند که دارای پروتئین، ویتامین‌های گروه B، زینک و آهن می باشند و برخی هم از این مواد غذایی شامل غذاهای خوب و مغذی مثل برنج قهوه‌ای، آجیل، غلات کامل، سویا، شیر بدون چربی، تن ماهی، میوه و سبزیجات تازه می باشد و برای رشد و تقویت کردن ناخن ها بسیار مناسب می باشند.

۱_ ویتامین B12 برای تقویت کردن ناخن

ویتامین‌های گروه B مثل ویتامین B12 هم در سلامت و رشد کردن درست ناخن‌ها بسیار مؤثر می باشند و کمبود این ویتامین می‌تواند باعث تغییر شکل ناخن‌ها شود. از طرفی هم، تغییر شکل نوک ناخن‌ها می‌تواند در اثر کمبود یک یا گروهی از ویتامین‌های B اتفاق بیافتد.

۲_ ویتامین C و  E برای تقویت کردن ناخن

بهتر است بدانید که وجود ویتامین C در بدن باعث افزایش جذب آهن از مواد غذایی می‌شود. به منظور افزایش پیدا کردن آثار مفید آن در بدن، می‌توانید مواد غذایی که دارای ویتامین C هستند را با مواد غذایی که دارای ویتامین E هستند به طور هم زمان مصرف نمایید. چرا که ویتامین E نیز یکی دیگر از ویتامین‌هایی می باشد که در سالم بودن و رشد ناخن‌ها بسیار مؤثر است. می توان گفت ویتامین E باعث بهتر شدن جریان خون در زیر ناخن ها می‌شود. در نتیجه هم عمل اکسیژن‌ رسانی به ناخن بهتر انجام می گیرد و به این صورت آن‌ها مستحکم‌تر شده و بهتر تقویت می‌‎شوند.

 بیماری های ناخن

شاید برایتان کمی سخت باشد بخواهید قبول کنید که ناخن ها هم بیمار می شوند. ولی باید گفت ناخن‌های شما هم مثل یک موجود زنده نفس می‌کشند و ممکن است بیمار نیز شوند. تا به حال برای شما پیش آمده است که به نقطه‌ها و لکه‌های سفید ناخن خود توجه کنید؟ یا به عفونت‌های قارچی که در کنار ناخن‌ های شما به رنگ‌های زرد و سبز ایجاد می‌شوند و یا حتی فرو رفتن گوشت در ناخن‌ و انواع تومور و زگیل؟! تمام این‌ها نشان می‌دهد که ناخن‌های شما بیمار می باشند و باید هرچه سریع ‌تر برای درمان کردن و زیبایی آن‌ها راهی پیدا کنید و همیشه به فکر تقویت کردن ناخن ها باشید.

عفونت ناخن

در میان انواع بیماری های ناخن، عفونت‌های قارچی ناخن بسیار شایع می باشند. به خصوص قارچ ناخن پا!

قارچ ناخن پا

این عفونت در ناخن‌های پا بیشتر شایع‌تر از ناخن‌های دست می باشد. چون این عفونت‌های قارچی بیشتر محدود به نواحی مرطوب و گرم می باشند و چه جایی بهتر از داخل کفش‌ها که هم گرم است و هم مرطوب!

در این موارد، انتهای ناخن از بستر آن جدا شده و پوسته‌های سفید، سبز، زرد یا سیاه زیر ناخن تجمع می کنند و کم کم قاعده ناخن را هم درگیر می سازد. البته بگوییم که این عفونت‌ ها ممکن است ناخن‌های دست را هم درگیر خود کنند. به عنوان مثال: عفونت‌های مخمری مثل “کاندیدا “در ناخن‌های دست شایع‌تر از پا می باشند. به خصوص اگر دست‌ها به طور مرتب در آب باشند یا شخص مبتلا به دیابت باشد.

علت نازک شدن ناخن ها

آیا تا بحال می‌دانستید که ناخن‌ها ۱۰ برابر قدرت جذب بیشتری نسبت به پوست دارند؟ به همین خاطر است که آن‌ها نسبت به عوامل بیرونی حساس‌تر می باشند و خیلی زود نرم، نازک و شکننده می‌شوند. هر عامل بیرونی از تغییر آب و هوا گرفته تا استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی یا لاک ناخن می‌تواند باعث شکننده شدن ناخن‌ ها می شود.

تقویت کردن ناخن

تقویت کردن ناخن با آبلیمو

بهترین راه برای تقویت کردن ناخن ‌های شکننده و نازک این می باشد که به ناخن‌‌های خود کمی استراحت دهیم. یعنی به مدت چند ماه از لاک ناخن استفاده نکنیم، هنگام شستن ظرف یا لباس، حتمٱ از دستکش استفاده کنیم، حتما ناخن‌ها رو خشک نگه داریم، از مکمل‌های بیوتین برای تقویت کردن آن‌ها استفاده نماییم یا غذا‌های غنی از بیوتین مثل تخم مرغ، کلم بروکلی، حبوبات و … بخوریم. تمام این کار ها کمک می‌کنند تا ناخن‌هایی قوی‌تر و محکم‌ تری داشته باشیم.

شاید یکی از قدیمی‌ترین راه‌های زنانه برای تقویت کردن این عضو نازک و کوچک استفاده از آبلیمو باشد. البته بگوییم که این هم برای خودش راه حلی می باشد. شما می‌توانید راه‌ های دیگری را هم برای تقویت و سلامت ناخن هایتان امتحان کنید.

مواد طبیعی برای تقویت کردن ناخن ها

از مواد طبیعی و بهترین روغن های رشد ناخن که برای سلامت و تقویت ناخن ها بسیار مهم و عالی باشد می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

_روغن نارگیل

_سرکه سیب

_روغن ویتامین E

_روغن درخت چای

_آب لیمو

پس، بهتر است کمی هم به فکر این کوچولو های زیبا باشید و سعی کنید با داشتن رژیم غذایی مناسب ناخن‌های زیباتری را برای خود داشته باشید و آن‌ها را از شر بیماری‌ها خلاص کنید و به رشد و تقویت‌ آنها کمک نمایید. همچنین با استفاده از بهترین روغن های رشد ناخن میتوانید سلامت آنها را تضمین کنید.

در این قسمت ما برای شما لیستی از بهترین روغن های رشد ناخن را گردآوری کرده ایم. این موارد را از دست ندهید.

[ux_products auto_slide=”3000″ cat=”1919″ products=”12″ orderby=”rand”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *