نسخه های گیاهی

تناسب اندام و لاغری با گیاه گلپر

2/5 - (1 امتیاز)

گُلپَر گیاهی که گلدار می باشد و دانه ایی بسیار معطر دارد و به عنوان ادویه در بعضی از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد.
می توان به صراحت گفت گلپر از جمله ادویه هایی است که دارای خواص زیادی برای بدن می باشد و همچنین به کاهش وزن و کاهش چربی های شکم و پهلو و در نتیجه تناسب اندام کمک شایانی می کند. دکتر اویل یک محصول عالی از گیاه گلپر را برای شما آماده کرده که خواص بی نظیری دارد. روغن گلپر دکتر اویل برای شما همراهان همیشگی محیا شده است.

انواع گلپر

گیاه گلپر کلٱ به دو نوع می باشد:

اولین نوع آن، نوع خوشبویی است که به آن گلپر و کولاپر گفته می شود. این نوع در همه کوهستان های ایران مخصوصا دامنه های البرز به عمل می آید و قابل یافت است.

نوع دوم آن که آنجدان می باشد که بدبو است و به نام های: آنغوزه، گیاه انگژد، گیاه انگشت گنده، گیاه حلتیت منتن و گیاه حلتیت سیاه می باشد. این نوع از گلپر نیز در جنوب شرقی ایران، استان فارس و کوه های خراسان به طور خودرو به رویش دارد و از صمغ آن، آنغوزه و انگژد نام می باشد، برای صادرات از آن استفاده می کنند.

خواص گلپر برای لاغری

برای لاغر کردن باید اشتهای کاذب فرد کنترل شود. با مصرف گلپر که به دلیل طبیعت گرمی که دارد می تواند باعث شود تا اشتهای کاذب کنترل گردد. کنترل اشتهای کاذب کمک شایانی به کاهش وزن است.

یکی از چربی سوزهایی که بسیار برای لاغر کردن مناسب است و بدون اینکه عوارضی داشته باشد می توان از آن به راحتی استفاده کرد، چای گلپر می باشد. به همین دلیل نوشیدن یک فنجان چای گلپر پس از ورزش کردن، می تواند باعث افزایش چربی سوزی در بدن شود.

همچنین خوب است بدانید که ساقه و برگ گلپر که به گلپر ترشی معروف است، دارای همان خواص گلپر می باشد و خوردن آن با خوراک و یا اضافه کردنش به ترشی ها بسیار مفید بوده و از فساد و خراب شدن ترشی نیز پیشگیری می کند.

چای گلپر یک نوشیدنی فوق العاده عالی می باشد و برای افرادی که دارای طبع سردی هستند مناسب می باشد و همچنین در هضم غذا، آب کردن چربی های شکمی و اطراف آن، تقویت کردن حافظه و در درمان کردن اشتهای کاذب بسیار پر فایده می باشد.

طرز آماده سازی چای گلپر برای لاغری

مواد لازم و طرز تهیه آن:

گلپر یک قاشق غذاخوری، آب یک لیوان، عسل به مقدار لازم.

ابتدا گلپر و آب را درون قوری ریخته و بر روی حرارت ملایم شعله قرار دهید تا کم کم به جوش آید. سپس اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار بگیرد تا دم بکشد. سپس برای اینکه تلخی آن از بین برود مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید. برای اینکه نتیجه مطلوبی از چای گلپر بگیرید، بهتر است روزانه دو فنجان چای گلپر بنوشید.

ولی این نکته را نیز در نظر بگیرید که استفاده بیش از اندازه از این چای باعث می شود تا دچار تپش قلب شوید. استفاده کردن این چای برای بانوان باردار منع شده است. زیرا به دلیل طبع گرم گلپر، احتمال سقط جنین وجود دارد.

روغن گلپر

شربت گلپر

خوب است بدانید که شربت گلپر نیز تاثیر چشمگیری در چربی سوزی و همچنین کاهش چربی های اطراف شکم و پهلو دارد. مصرف کردن این شربت به کنترل کردن اشتها کمک کرده و می تواند منجر به کاهش وزن و لاغری و در آخر تناسب اندام شود.

مصرف کردن شربت گلپر برای دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد و خاصیت ضد نفخ و بادشکنی در خود دارد و برای بر طرف کردن دل درد، دل پیچه و مشکلات گوارشی و رفع یبوست نیز بسیبار مفید می باشد.

طرز آماده سازی شربت گلپر

شربت گلپر از ترکیبات گلپر، آویشن، نعناع، رازیانه و عسل آماده می شود. برای درست کردن شربت گلپر به ۴۰ گرم گیاه خشک گلپر، عرق آویشن یک لیتر، عرق نعناع نیم لیتر، عرق رازیانه نیم لیتر و عسل نیم کیلو نیاز دارید.

ابتدا عرقیجات که شامل آویشن، نعناع و رازیانه است را با هم مخلوط می کنیم. سپس گیاه خشک گلپر را بعد از نیم کوب کردن به آنها اضافه می کنیم. بعد اجازه دهید گیاه گلپر ۳ تا ۴ ساعت در عرقیجات باقی بماند. سپس آن را به مدت ۵ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید و بجوشانید. بعد محلول به دست آمده را کناری گذاشته تا به حرارت متعادل و دمای ۵۰ درجه سانتی گراد برسد، آن را صاف کرده و در آخر عسل را به آن اضافه می کنیم و شربت آماده میل کردن می باشد. این چای برای کاهش وزن مناسب است.

طریقه مصرف و نگهداری

بهتر است دانه گلپر را در حد نیاز پودر کنیم و مورد استفاده قرار دهیم. چون گلپر پودر شده اسانسش به سرعت تبخیر می شود و خاصیت آن از بین می رود.

برای نگهداری از گلپر بهتر است از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید و از شیشه های که رنگی تیره دارند یا ظروف فلزی با درب محکم، استفاده کنید.

اندازه ظرفی که ادویه در آن می ریزد باید متناسب باشد چون هوای داخل ظرف می تواند باعث اکسیده شدن اسانس شده و بو و خاصیت آن را تغییر دهد.

بهتر است گلپر را در مکانی بدون نور و رطوبت با دمای خنک نگهداری کنید.

اگر گلپر را در شرایط مناسب نگهداری کنید، می توانید از آن حدود دو سال استفاده نمایید بدون اینکه از خاصیت آن کم شود.

عوارض مصرف بیش از اندازه گلپر

_ مصرف بیش از اندازه گلپر می تواند به شدت سمی و خطرناک باشد.

_ مصرف کردن خام ریشه گلپر نیز به شدت سمی بوده و قبل از مصرف باید به طور کامل اول آن را خشک کنید.

_ بهتر است بانوان باردار و خانم هایی که در دوران شیردهی قرار دارند از گلپر استفاده نکنند. همچنین برای کودکان زیر دوسال نیز ممنوع می باشد.

_ افرادی هم که دچار زخم معده یا روده و همچنین دیابت هستند نباید از گلپر استفاده کنند.

 

این مطالب نیز برای شما مفید است :

روغن به اصل

روغن چای سفید

راههایی برای لاغری در مدت کم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *