زیبایی

حنا هندی چه فواید و عوارضی دارد؟!

حنا هندی
3.4/5 - (17 امتیاز)

امروز می خواهیم در این مطلب از فواید و همچنین مزایای حنا هندی صحبت کنیم، ابتدا آموزش تاتو موقت و همچنین روش خیساندن حنا را برایتان بازگو خواهیم کرد سپس از فواید و مضرات این حنا خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

از تاریخچه آن اگر بخواهید، باید گفت که یکی از گیاهان پرطرفدار در منطقه خاورمیانه و همچنین کشورهای آسیای شرقی است. بیش ترین کاربرد آن نیز، به تقویت دادن به موها می توان اشاره کرد. ولی همین افرادی که از این حنا استفاده می کنند، شاید به خوبی ندانند که، این گیاه می تواند تا چه حدی در سلامت پوست و همچنین درمان کردن بیماری ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

می توان گفت؛ یکی از انواع حناهایی که براي طرح انداختن بر روی دست و پا و ناخن بیشترین کاربرد و استفاده را دارا می باشد، حنا هندی است. هندی ها از این حنا عالی براي تقویت بخشیدن به موهای خود بسیار استفاده می کنند. روغن حنا نیز از محصولات پرطرفداری است که بسیار برای سلامتی پوست و مو مناسب است. با ما در مقاله ی روغن حنا همراه باشید.

فواید حنا مشکی براي مو

بهتر است بدانید این نوع حنا قادر است، موهای سفید را مشکی کرده و همچنین به علت داشتن پروتئینهای بسیار زیاد باعث رشد کردن و تحریک موها نیز مي شود. افردی که از این نوع حنا استفاده مي کنند موهایشان سرزنده تر، بسیار ضخیم و همچنین سالم باقی می ماند.

حنا باعث تقویت فولیکول های مو شده و سلامتی ریشه ها را به موها بازگردانده و به فرد هدیه مي دهد. خوب است بدانید که حنا از ریزش موها پیشگیری کرده و خوب است بدانید برای درمان و پیشگیری از موخوره هم بسیار پرفایده و مثمرثمر می باشد.

حنا هندی مشکی همچنین باعث می شود تا موها درخشان تر و زیباتر نیز شوند و از سفید شدن زودرس موها نیز جلوگیری مي کند.

از فواید دیگر آن نیز می توان به:

_به بهبود یافتن زخم ها بسیار کمک می کند.

_باعث کاهش تب در بدن می شود.
_ به عنوان یک درمان کننده سردرد می توان از آن بهره گرفت.

_دارای خاصیت ضد پیری بوده و همچنین به تقویت مو نیز بسیار کمک شایانی می کند.

_باعث تنظیم PH پوست می شود.

_از ریزش مو جلوگیری کرده و همچنین باعث زیبایی و درخشندگی موها نیز خواهد شد.

حنا هندی

عوارض حنا هندی

باید گفت که حنا هندی اصل، به هیچ وجه ضرری براي مو ها نخواهد داشت. ولی خوب حناهای تقلبی نیز در بازار وجود دارد که باعث بوجود آمدن عوارضی مثل: التهابات پوستی مي شود. برخی از متخصصان نیز اعتقاد دارند که به علت وجود پارافنیلین دی آمین در حنا، فرد ممکن است که دچار آلرژی شود و عوارضی همچون سوزش و خارش در او پدیدار شود.

نمونه هایی از ماسک مو به وسیله حنا هندی

۱_ ماسک حنا هندی و روغن نارگیل

این ماسک برای رشد سریع مو بسیار تأثیرگذار بوده و باعث تقویت موها مي شود.

طرز تهیه و استفاده از ماسک حنا و روغن نارگیل

ابتدا نصف فنجان حنا و همچنین نصف فنجان آب گرم و مقدار کمی روغن نارگیل را با هم ترکیب نموده و سپس یک ساعت اجازه دهید تا مواد خوب استراحت کند و به عمل بیاید. بعد از گذشت ۱ ساعت شما می توانید حنا را به موهای خود بزنید. سپس بعد از گذشت حدود نیم ساعت تا ۱ ساعت خوب موهای خود را بشویید.

۲_  ماسک حنا هندی و تخم مرغ

استفاده کردن از این ماسک باعث می شود تا موها تقویت پیدا کرده و تاثیر بر روی درخشندگي موها نیز تأثیر بسیاری بگذار و همچنین از ریزش مو نیز جلو گیری می کند.

طرز تهیه و استفاده از ماسک حنا و تخم مرغ

ابتدا شما یک ظرف مناسب برداشته و به اندازه یک فنجان آب گرم، یک فنجان حنا و نصف فنجان آبلیمو را درون ظرف ریخته و خوب با هم ترکیب کنید و اجازه دهید تا حدود یک ساعت این مواد استراحت کند. پس از آنکه استراحت کرد، یک عدد تخم مرغ و همچنین کمی روغن را به مواد ترکیبی خود اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید.

حال ماسک شما آماده است و می توانید بر روی موهای خود بمالید و بعد از گذشت ۲ ساعت موهای خود را به آرامی و کامل بشویید.
شما می توانید به وسیله این نکات و راهکارهایی که برایتان درباره حنا هندی بیان کردیم مشکلاتی که بر روی موهایتان ایجاد شده است را می توانید به راحتی از بین ببرید. و زیبایی موهایتان را نیز بازگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *