مجله عطارچیان

خانه » مجله عطارچیان » خواص ویتامین E برای پوست
آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

خواص ویتامین E برای پوست

ویتامین E طبیعی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

اگر به دنبال روش های طبیعی برای حمایت از پوست خود هستید، ویتامین ها برای کمک به حفظ ظاهر و سلامت پوست بهترین گزینه هستند. بهترین منبع ویتامین ها خوراکی های سالم، میوه و گیاهان هستند. ما اینبار با ویتامین E خدمتتان رسیده ایم و می خواهیم در این مطلب ببینیم که چگونه این ویتامین می تواند سلامت پوست را تضمین نماید. پس اگر به سلامت پوست خود اهمییت می دهید پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه عطاری آنلاین باشید.

ویتامین ها علاوه بر کمک به شکل ظاهری پوست، می توانند برای درمان انواع بیماری های پوستی مانند: آکنه، پسوریازیس و اثرات پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب روی پوست استفاده شوند.

ویتامین E

تعریف ویتامین E طبیعی

ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی و دارای خاصیت ضد التهابی است. ویتامین E به حمایت از سیستم ایمنی بدن، عملکرد سلول ها و سلامت پوست کمک می کند. به عبارتی این ویتامین یک آنتی اکسیدان است و در مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد تولید شده توسط متابولیسم مواد غذایی و سموم در محیط موثر عمل می نماید.

ویتامین E ممکن است در کاهش آسیب UV به پوست مفید باشد. همچنین ممکن است در کاهش علائم درماتیت آتوپیک و بیماری کبد چرب و کاهش سرعت پیشرفت آلزایمر خفیف تا متوسط موثر عمل کند.

از ویتامین E حتی برای بزرگ شدن رگ های خونی استفاده می شود و خطر لخته شدن خون را تا حد ممکن کاهش می دهد.

نور ماورا بنفش و قرار گرفتن در معرض آفتاب میزان ویتامین E در پوست را کاهش می دهد. سطح ویتامین E نیز با افزایش سن کاهش می یابد. با این حال، ویتامین E در بسیاری از غذاها، به صورت مکمل و به عنوان یک ماده موثر در محصولاتی که به صورت موضعی استفاده می شوند، موجود است.

ویتامین E طبیعی

ویتامین E موجود در غذاها

ویتامین E در بسیاری از غذاها یافت می شود، از جمله:

  • برخی از غذاهای فرآوری شده تجاری، مانند: غلات، آب میوه و مارگارین
  • غذای دریایی و ماهی قزل آلا
  • کلم بروکلی، اسفناج و سایر سبزیجات سبز
  • آجیل و دانه ها، مانند دانه های آفتابگردان و فندق
  • روغنهای گیاهی، از جمله آفتابگردان، جوانه گندم و روغن گلرنگ

ویتامین E طبیعی در غذا اغلب در برچسب های مواد غذایی ذکر شده است. ویتامین E نیز به صورت مصنوعی تولید می شود. اما باید گفت ویتامین E طبیعی از نسخه مصنوعی آن قوی تر است.

نکته

ویتامین E در صورت ترکیب با ویتامین C می تواند حتی بهتر جذب شود.

مقدار ویتامین توصیه شده

میزان ویتامین E مورد نیاز روزانه شما بر اساس سن شماست.

مطابق با: نوجوانان، بزرگسالان و زنان باردار باید هر روز حدود ۱۵ میلی گرم (میلی گرم) مصرف کنند. زنان شیرده حدود ۱۹ میلی گرم نیاز دارند. نوزادان و کودکان در رژیم روزانه خود به ویتامین E کمتری نیاز دارند.

بیشتر افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که غذای سالم در دسترس است، ویتامین E کافی از غذا را می توانند دریافت کنند.

افرادی که شرایطی دارند که توانایی هضم یا جذب چربی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد ممکن است به ویتامین E بیشتری نیاز داشته باشند. این شرایط شامل فیبروز کیستیک و بیماری کرون است . برای این افراد و افراد دیگر که نگران دریافت ویتامین E هستند، مکمل ها می توانند کمک کنند. ویتامین E ماده سازنده بسیاری از مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی است.

مکمل های ویتامین E

خوردن غذاهای غنی از این ماده مغذی به طور معمول برای حمایت از سلامت پوست کافی است.

وقتی از راه خوراکی و از طریق غذا یا مکمل مصرف می شود، ویتامین E طبیعی توسط سبوم، ترشحات روغنی تولید شده توسط غدد چربی به پوست منتقل می شود.

افرادی که پوست چرب دارند ممکن است غلظت بیشتری از ویتامین E در درم و اپیدرم خود داشته باشند.

نواحی چرب پوست، مانند صورت و شانه ها نیز ممکن است غلظت بیشتری از ویتامین E نسبت به مناطق خشک داشته باشند.

پوست

ویتامین E موضعی

ویتامین E به صورت کرم و به عنوان روغنی برای استفاده موضعی موجود است. این ماده به بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله: کرم های ضد پیری، سرم چشم، ضد آفتاب و مواد آرایشی اضافه می شود.

ویتامین E به راحتی جذب پوست می شود. استفاده موضعی از طریق کرم یا سایر محصولات ممکن است میزان ذخیره شده ویتامین E در غدد چربی را افزایش دهد.

محصولاتی که هم ویتامین E و هم ویتامین C دارند، در صورت قرار گرفتن در معرض نور ماورا UV بنفش ممکن است به سرعت از بین بروند.

در حالی که روغن ویتامین E بسیار ضخیم است و به سختی روی پوست پخش می شود، می تواند یک مرطوب کننده عالی برای مناطق خشک و لکه دار پوست باشد. استفاده از محصولات حاوی ویتامین E بعنوان یک ماده تشکیل دهنده ممکن است برای استفاده کلی روی پوست مفید باشد. نواحی مشكلی كه بسیار خشك هستند، مانند كوتیكل و آرنج، ممكن است از استفاده موضعی روغن ویتامین E بهره مند شوند.

بسیاری از مکمل های ویتامین E به شکل کپسول وجود دارد که می تواند شکسته شود و مستقیماً در مناطق خشک استفاده گردد.

بیشتر بدانید: داروی گیاهی ویتامین D

تداخلات دارویی

مصرف مکمل های ویتامین E ممکن است در برخی از داروهای کاهش دهنده کلسترول تداخل ایجاد کند. همچنین ممکن است باعث کاهش اثر شیمی درمانی و پرتودرمانی برای سرطان شود.

مکمل های ویتامین E همچنین می توانند با وارفارین (کومادین)، دارویی که برای جلوگیری از لخته شدن خون تجویز می شود، تداخل داشته باشد.

قبل از مصرف مکمل های ویتامین E با پزشک خود صحبت کنید، خصوصاً اگر بیماری زمینه ای دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید