آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

شناخت جوجوبا و خواص درمانی آن

گیاه روغنی جوجوبا
این پست چقدر براتون مفید بود؟

تمام گیاهانی که در این جهان وجود دارد دارای خواص دارویی و درمانی می باشد و فرق نمی کند در گرمترین مناطق جهان رشد کنند یا اینکه در سردترین نقطه جهان. یکی از این گیاهانی که با اینکه در یک بیابان بی آب و علف رشد می کند اما خواص درمانی بسیاری برای سلامتی بدن انسان دارا می باشد گیاه روغنی جوجوبا است.

گیاه جوجوبا با نام جوجویا نیز شناخته می شود. بومی بیابان سونورا در آمریکا بوده و توسط یک اسپانیایی کشف شده است. گیاه جوجوبا با اینکه در بیابان رشد می کند و آب کمی به آن می رسد اما دارای میوه یا دانه روغنی می باشد. همین دانه روغنی خواص منحصر به فردی برای سلامت انسان دارا می باشد و می توان از طریق این میوه روغن جوجوبا را استخراج نمود. اگر شما هم مایل هستید با خواص درمانی جوجوبا آشنا شوید پیشنهاد می کنیم با عطاری آنلاین تا انتهای این مطلب باقی بمانید.

دانه‌های روغنی جوجوبا از نظر ظاهر شباهت بسیاری به دانه های قهوه دارد و تنها فرقش در اندازه آنها است. چراکه دانه جوجوبا بزرگتر از قهوه می باشد.

کاربرد روغن جوجوبا بعد از ممنوعیت صید نهنگ در صنایع آریشی بیشتر از قبل شده و امروزه با تحقیقاتی که بر روی این گیاه روغنی صورت گرفته تایید شده که حتی خواص و کاربرد برتری نسبت به روغن نهنگ دارد.

خواص جوجوبا

خواص گیاه جوجوبا

مراقبت از مو

یکی از کاربرد های مفید جوجوبا بهره بردن آن در سلامت و مراقبت از مو است. بهتر است بدانید یکی از دلایلی که باعث مشکلات مو می شوند مسدود شدن دهانه ریشه مو با چربی می باشد. این عمل باعث می شود تا پوست سر پوسته پوسته گردد.

استفاده از روغن جوجوبا به صورت مالشی بر روی پوست سر و مو باعث می شود تا این چربی ها نرم شده و منافذ ریشه مو باز گردد ئ در نتیجه عملکرد رویش ریشه مو بهبود پیدا نماید.

همچنین باعث حفظ رطوبت در سطح مو شده و از خشکی و شکنندگی مو تا حد امکان جلوگیری می نماید. از خارش و شوره سر نیز جلوگیری می نماید.

گیاه روغنی جوجوبا

خواص گیاه جوجوبا در مراقبت پوست

گیاه روغنی جوجوبا همچون موم به محافظت و سلامت پوست کمک شایانی می نماید.خوبی که روغن جوجوبا نسبت به سایر روغن های طبیعی دارد این است که دیر تر فاسد می گردد و به همین دلیل بسیار به صرفه تر از سایر روغن ها می باشد.

جوجوبا باعث کنترل چربی پوست شده و از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست تا حد ممکن می تواند جلوگیری نماید. شما می توانید از جوجوبا به عنوان یک درمانگر خانگی در زمانی که پوستتان مستعد جوش و اگزما است استفاده و از خواص نرم کنندگی و مرطوب کنندگی آن نیز بهره ببرید.

همچنین مناسب پوست های خشک بوده و می توان به تمام نقاط بدن از گیاه روغنی جوجوبا به صورت موضعی استفاده نمود.

خواص ویتامین E موجود در گیاه روغنی جوجوبا

ویتامین E موجود در جوجوبا همچون آنتی اکسیدان کاربرد داشته و باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست می شود. در نتیجه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد از پیری زودرس تا حد ممکن جلوگیری می نماید.

همچنین ویتامین E  موجود در جوجوبا که همچون آنتی اکسیدان عمل می کند به پیشگیری از سرطان کمک می نماید. به خصوص سرطان هایی که توسط اشعه فرابنفش خورشید ممکن است ایجاد گردد.

این ویتامین همچنین همچون یک سد در برابر پوست و نور خورشید قرار می گیرد و اجازه نمی دهد پوست دچار آفتاب سوختگی گردد. حتی این ویتامین به ضخیم و مقاوم شدن موها نیز کمک می نماید.

گیاه روغنی جوجوبا

خواص ویتامین B کمپلکس

وجود ویتامین B موجود در جوجوبا به سلامت سلول ها کمک کرده و با رادیکال های آزاد مبارزه می نماید. این ویتامین همچنین به بهبود زخم، بریدگی، بهبود لک و کاهش علائم پیری کمک شایانی می نماید.

عوارض گیاه روغنی جوجوبا

جوجوبا درست است که خواص درمانی و دارویی فراوانی برای سلامت و زیبایی انسان به همراه دارد اما ممکن است در مواردی استفاده از آن برای برخی افراد جایز نباشد.

روغن جوجوبا به دلیل داشتن اسید اوره خوراکی نبوده و در صورت میل نمودن می تواند آسیب جدی به قلب برساند. به همین دلیل بهترین روش برای استفاده از جوجوبا به صورت موضعی می باشد تا به این صورت جذب پوست و بدن شود.

بهتر است قبل از استفاده از جوجوبا با یک پزشک مشورت کامل صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *