پوست, درمان, شوره سر, مو

درمان درماتیت سبورئیک | درمان طبیعی درماتیت سبورئیک یا شوره سر

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی و طبیعی درماتیت سبورئیک را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن ماهی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن درخت چای” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

یک بیماری التهابی پوستی که همه ما شاید یک بار با آن مواجه شده باشیم شوره سر یا درماتیت سبورئیک می باشد. این بیماری باعث پوسته پوسته شدن پوست سر و حتی باعث ظاهر شدن لکه های قرمز بر روی پوست سر می شود.

همچنین در مناطقی از صورت که دارای غدد چربی زیادی هستند نیز قابل رویت می باشند. این بیماری مسری نیست و به عنوان یک آلرژی یا واکنش خود ایمنی شناخته می شود. درماتیت سبورئیک یک بیماری مزمن است یعنی، قابل کنترل می باشد ولی قابل درمان نیست.

شما می توانید با درمان های معمولی این بیماری را مدیریت کنید. با استفاده از داروهای خانگی می توانید این بیماری را تحت کنترل داشته و از عوارض داروهای شیمیایی به دور باشید.

 درمان درماتیت سبورئیک

درمان های خانگی درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک بسته به نوع پوست و حساسیت فرد می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. متخصص پوست می تواند به شما در یافتن یک مورد مناسب کمک کند چون هیچ درمان جایگزین جامعی برای این عارضه وجود ندارد.

  • روغن ماهی

یکی از داروهای خانگی موثر بر درماتیت سبورئیک روغن ماهی می باشد. مکمل روغن ماهی می تواند به جلوگیری از درماتیت که حساسیت ایجاد می کند کمک کند و سایر مزایای تغذیه ای را نیز ارائه دهد. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن می تواند به سلامت کلی سیستم ایمنی و قلبی عروقی کمک کند.

  • آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است با خواص ضد التهابی که عصاره آن در درمان درماتیت سبورئیک موثر است. مکمل های حاوی ژل یا عصاره آلوئه ورا می توانند به مهار بیماریهای حاد کمک کنند. آنها همچنین می توانند از شدت حرکات احتمالی جلوگیری کنند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه آلوئه ورا در عطاری انلاین[/info_box]

  • پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها ممکن است به درمان انواع مختلف درماتیت به ویژه در کودکان کمک کنند. اما تحقیقات کمی برای ارتباط پروبیوتیک ها با نتایج موثر درماتیت سبورئیک وجود دارد. با این حال پروبیوتیک ها می توانند سیستم گوارشی را تقویت کنند. این می تواند مشکلات التهابی را در بدن کاهش دهد.

  • روغن درخت چای

روغن درخت چای بخاطر داشتن خواص: ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی به یک درمان ایده آل برای درماتیت سبورئیک تبدیل شده است. شامپو، نرم کننده ها و سایر محصولاتی که می توانید با آنها سر و پوست خود را بشوئید اگر حاوی روغن درخت چای باشند ممکن است به تسکین خارش نیز کمک کنند.

  • سرکه سیب

سرکه سیب باعث ترشح فلس روی پوست سر شما می شود. همچنین ممکن است التهاب را کاهش دهد. برای استفاده از سرکه سیب ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید سپس محلول رقیق شده سرکه سیب را به محل مورد نظر بمالید و بگذارید سرکه و آب چند دقیقه روی پوست سر شما بماند و در پایان خوب آبکشی کنید.

  • روغن زیتون

یکی دیگر از گزینه های درمان درماتیت سبورئیک استفاده از روغن زیتون می باشد. شما می توانید ابتدا روغن را بر روی پوست سر بمالید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بر روی سر شما باشد. سپس با برس موهای خود را بصورت یکنواخت شانه بزنید تا پوسته های سر ازبین بروند و در پایان مثل همیشه موهای خود را با شامپو بشویید و آبکشی کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن زیتون اصل در دکتر اویل[/info_box]

  • رژیم غذایی

با اینکه درماتیت سبورئیک مستقیماً با هیچ عادت غذایی مرتبط نیست. اما این بدان معنا نیست که رژیم غذایی شما هیچ تاثیری بر افزایش بیماری شما ندارد. غذاهایی بخورید که از سیستم دفاعی بدن حمایت می کنند و بر غذاهایی که دارای خواص ضد التهابی هستند تمرکز کنید. ممکن است متوجه شوید علائم شما کاهش می یابد. برای مبارزه با التهاب از رژیم غذایی استفاده کنید که شامل :

مقدار زیادی سبزیجات سبز و برگدار، گوجه فرنگی ها، روغن زیتون، میوه های حاوی آنتی اکسیدان مانند: گیلاس، توت فرنگی و زغال اخته، غذاهای سرشار از ویتامین C مانند مرکبات و فلفل دلمه ای، بادام ها، سیب زمینی های شیرین و غذاهای حاوی مقدار زیادی ویتامین E مانند جوانه گندم و آووکادو باشد.

چه زمانی به پزشک خود مراجعه کنیم؟

درماتیت سبورئیک مشکلی برای سلامتی جسمی بوجود نمی آورد ولی بخاطر اینکه یک بیماری مزمن می باشد باعث ناراحتی می گردد. سعی کنید در صورت داشتن علائم مانند: پوسته پوسته شدن پوست سر، خارش و یا قرمزی با پزشک خود مشورت کنید.

درمان های پزشکی برای درماتیت سبورئیک

درمان های موضعی رایج ترین راه حل توصیه شده برای شیوع درماتیت سبورئیک است. کورتیکواستروئیدها، کرم ها و شامپوهای حاوی کورتیکواستروئیدها یا هیدروکورتیزون می توانند به کاهش التهاب شدید کمک کنند. اینها فقط برای استفاده کوتاه مدت مناسب هستند، زیرا می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند.

همچنین ژل های ضد باکتری یا کرم های ضد قارچ نیز می توانند در مورد عفونت قارچی یا باکتریایی به شما کمک کنند. شما حتی می توانید از نور درمانی استفاده کنید و با قرار دادن ناحیه آسیب دیده در معرض اشعه ماوراء بنفش به تسکین پوست و کاهش خارش و قرمزی کمک کنید. یکی دیگر از درمان های کرم زغال سنگ می باشد که می تواند روند مرگ و افتادن سلول های پوست را کند نماید. کرم زغال سنگ را روی نواحی پوسته پوسته بمالید و چند ساعت بگذارید و بعداً شامپو بزنید تا برداشته شود.

شامپوهای دارویی نیز می توانند در درمان درماتیت سبورئیک موثر باشند. ۲ بار در هفته به مدت یک ماه یا بیشتر از محصولی حاوی: کتوکونازول، سیکلوپیروکس، سلنیوم سولفید، روی پیریتیون، زغال سنگ و سالیسیلیک اسید استفاده کنید. در صورت لزوم می توانید آنها را به طور نامحدود استفاده کنید. مکمل این درمان ها با یک درمان جایگزین یا طبیعی می تواند به کاهش عوارض جانبی در طولانی مدت کمک کند.

جلوگیری

هنوز علت اصلی بیماری درماتیت سبورئیک مشخص نیست ولی دوری از استرس تا حد زیادی به شما در کاهش این بیماری پوستی کمک می کند. برای جلوگیری از افزایش این بیماری از پوشیدن کلاه های پشمی و ژاکت خودداری کنید. در عوض پارچه هایی مانند: پنبه و ابریشم را انتخاب نمایید.

شما می توانید مناطق آسیب دیده را به طور مرتب با شامپوی ملایم بشویید، در طول شدت بیماری از ژل های حالت دهنده و اسپری مو خودداری کنید واز محصولات حاوی الکل اجتناب کنید زیرا ممکن است واکنش التهابی ایجاد کنند.

از سیستم ایمنی بدن خود حمایت کنید. ضعف سیستم ایمنی بدن نیز می تواند به شدت علائم کمک کند. مراقب خود باشید و مطمئن شوید که از رژیم غذایی سرشار از ویتامین E ، C و K استفاده می کنید.

کلام آخر

انواع روش های درمانی جایگزین می تواند به شما در جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی طولانی مدت کرمهای تجویزی و بدون نسخه کمک کند. راههای درمان درماتیت سبورئیک شامل درمانهای خانگی و کرمهای موضعی است. با کمک متخصص پوست می توانید درمانی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *