بیماری ها, درمان و رفع رفلکس اسید, سندورم روده تحریک پذیر, گوارش

درمان رفلاکس معده | ۸ درمان خانگی برای ریفلاکس اسید/GERD

بلغور گندم
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی رفلاکس معده را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”جوش شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%88%d8%b4-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه نعناع” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%b9%d9%86%d8%a7%d8%b9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه شیرین بیان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه ختمی” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%af%d9%84-%d8%ae%d8%aa%d9%85%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

هر انسانی در طول زندگی حداقل چندین بار ممکن است به ریفلاکس اسید یا سوزش سردل دچار شود. اگر این سوزش در هفته بیش از ۲ بار باشد به احتمال زیاد فرد دچار بیماری رفلاکس معده شده است.

البته سوزش سر دل به همراه سرفه و یا درد قفسه سینه  فقط یکی از علائم این بیماری می باشد. شما می توانید ابتدا از داروهای بدون نسخه برای درمان استفاده کنید که این داروها مانند آنتی اسیدها می باشند، یا می توانید عوض کردن شیوه زندگی و تغییر رژیم غذایی را مورد استفاده قرار دهید. اگر رفلاکس معده شما شدید باشد نیاز به داروهای قوی تر می باشد تا به مری شما آسیبی وارد نشود. شما می توانید از درمان های خانگی نیز برای درمان بیماری رفلاکس معده استفاده کنید. برای شناخت این داروهای خانگی تا پایان مطلب همراه ما باشید.

درمان خانگی رفلاکس معده

درمان رفلاکس معده

وزن مناسب

این بیماری برای هر انسانی ممکن است اتفاق بیفتد ولی انسانهای چاق بیشتر در معرض این بیماری هستند. هرچه اضافه وزن بیشتر و در قسمت شکم مشهود باشد فشار بیشتری به معده وارد می کند. بر اثر این فشار خطر افزایش اسیدهای معده به مری و ایجاد سوزش سر دل بیشتر می شود.

انتخاب غذاها و نوشیدنی های مناسب برای درمان رفلاکس معده

اگر وزن شما را حساب نکنیم باید بدانید بعضی از نوشیدنی ها و غذاها خطر ابتلا به رفلاکس معده را افزایش می دهند. سعی کنید از غذاها و نوشیدنی هایی مانند: سس گوجه فرنگی و سایر محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی، غذاهای پرچرب مانند محصولات فست فود و غذاهای چرب، غذاهای سرخ شده، آب میوه های مرکبات، جوش شیرین، کافئین، شکلات، سیر، پیازها، نعناع و الکل خوداری کنید. با مصرف نکردن یا کم کردن این غذاها می توانید رفلاکس معده را درمان کنید.

کم غذا بخورید.

هرچه مقدار کمی غذا بخوریم فشار کمتری به معده وارد می شود. با اضافه کردن وعده های غذایی با حجم کم می توانید از سوزش سر دل جلوگیری کنید. باید توجه داشته باشید بلافاصله بعد از غذا دراز نکشید چون این کار باعث سوزش سر دل می شود. همچنین سعی کنید شام را ۳ ساعت قبل از خواب میل کنید و در هنگام خواب با استفاده از یک بالش سر را بالاتر از بدن قرار دهید تا از سوزش سر دل جلوگیری شود.

برای درمان رفلاکس معده غذاهای مفید بخورید.

هیچ غذای جادویی وجود ندارد که بتواند رفلاکس اسید را درمان کند. اما شما می توانید با تغییر رژیم غذایی به معده خود کمک کنید. ما به شما غذاهای کم چرب و پر پروتئین را پیشنهاد می کنیم. غذاهای پر پروتئین باعث سیری شما می شود و از پرخوری جلوگیری می کند و غذاهای کم چرب می تواند علائم شما را کاهش دهد.

شما حتی می توانید بعد از غذا جویدن آدامس غیر نعنایی را نیز امتحان کنید زیرا این کار می تواند بزاق دهان شما را افزایش داده و اسید را از مری دور نگه دارد.

سیگار را ترک کنید.

سیگار تاثیر زیادی بر روی ریفلاکس اسید معده دارد. سیگار کشیدن به اسفنکتر تحتانی مری که مسئول جلوگیری از برگشت اسیدهای معده است آسیب می رساند. قطعا پس از ترک سیگار علائم مثبت آن را خواهید دید.

درمان رفلاکس معده با گیاهان دارویی

گیاهانی مانند: بابونه، شیرین بیان، ختمی و نارون لغزنده را می توان به صورت: چای، تنتور و مکمل برای درمان ریفلاکس معده استفاده نمود. جنبه منفی این گیاهان این است که مطالعات کافی برای اثبات اینکه آنها واقعاً می توانند ریفلاکس معده را درمان کنند وجود ندارد. علاوه بر این، آنها ممکن است با داروهای شما تداخل داشته باشند پس قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید و شناخت گیاهان دارویی در عطاری انلاین[/info_box]

از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.

پوشیدن لباس تنگ هیچ ایرادی ندارد مگر اینکه نخواهید علائم ریفلاکس معده را تجربه کنید. پوشیدن لباس های بسیار تنگ می تواند باعث افزایش ریفلاکس اسید شود. قسمت های پایین و کمربندها هر دو فشار غیر ضروری را بر شکم وارد می کنند در نتیجه به خطر سوزش سر دل شما می افزاید. برای کمتر شدن رفلاکس بهتر است از لباس تنگ و کمربند سفت اجتناب کنید.

تکنیک های آرامش را امتحان کنید.

ریفلاکس معده می تواند بسیار استرس زا باشد. از آنجا که ماهیچه های مری نقش بسزایی در پایین نگه داشتن اسیدهای معده دارند ممکن است یادگیری این تکنیک ها کمک کننده باشند یوگا با ارتقای آگاهی ذهن و بدن فواید بسیار زیادی می تواند برای جسم و روح داشته باشد.

حرف آخر

داروهای خانگی می توانند به کاهش سوزش سر دل و همچنین موارد ریفلاکس معده کمک کنند. هنگامی که ریفلاکس طولانی مدت و کنترل نشده رخ دهد خود را در معرض خطر بالاتری از آسیب مری قرار می دهید. این می تواند شامل: زخم، تنگی مری و حتی سرطان مری باشد. با این حال مهم است بدانید که درمان های خانگی به تنهایی ممکن است برای ریفلاکس اسید موثر نباشند. با متخصص گوارش در مورد اینکه چگونه برخی از این داروها می توانند مکمل برنامه درمانی باشند مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *