پوست, درمان و رفع لک پوست, شفاف شدن پوست

درمان لکه های خورشیدی | لک های بوجود آمده با نور خورشید را در خانه درمان کنید.

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی لکه های خورشیدی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”شیرین بیان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%86%d8%a7%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

یکی از رایجترین لکه های که روی پوست ایجاد می شوند لکه های خورشیدی، لکه های کبدی یا لنتیجین خورشیدی می باشد. احتمال ایجاد لکه های خورشیدی در تمام افراد وجود دارد اما بیشتر در افرادی با پوست روشن و افراد بالای چهل سال شایع است. پس از تابش نور خورشید بر روی پوست اشعه ماوراء بنفش باعث تکثیر سلول های رنگی پوست به نام ملانوسیت می شود. شکل و اندازه آنها متفاوت است و معمولاً در نواحی: صورت، شانه ها، ساعد و پشت دست ها که بیشتر در معرض نور خورشید قرار گرفته اند رخ می دهد. لکه های آفتابی واقعی بی ضرر و غیر سرطانی هستند اما می توان آنها را برای اهداف زیبایی درمان کرد. روش های زیادی برای درمان لکه های کبدی یا لکه های خورشیدی وجود دارد با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

درمان لکه های خورشیدی

درمان لکه های خورشیدی در منزل

موارد زیر برخی از درمان های خانگی هستند که ممکن است به محو شدن یادرمان کامل لکه های خورشیدی روی صورت شما کمک کند.

آلوئه ورا

یکی از راه های درمان لکه های خورشیدی استفاده از آلوئه ورا می باشد. ترکیبات فعال موجود در گیاه آلوئه ورا آلیسین و آلوئین هستند و می توانند لکه های خورشیدی و سایر رنگدانه ها را روشن کنند.

شیرین بیان

بسیاری از کرم های موضعی برای روشن کردن لکه های خورشیدی شامل عصاره شیرین بیان هستند. ملاسما به عنوان یکی از مواد فعال موجود در عصاره شیرین بیان ممکن است به روشن شدن لکه های خورشیدی و دیگر تغییر رنگ پوست که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تشدید می شود کمک کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید شیرین بیان در عطاری انلاین[/info_box]

درمان لکه های خورشیدی با ویتامین C

این آنتی اکسیدان طبیعی مزایای متعددی برای پوست و آفتاب دارد. آسکوربیک اسید موضعی از پوست شما در برابر اشعه ها محافظت می کند و تولید کلاژن را افزایش می دهد که در روشن شدن لکه های تیره موثر می باشد.

ویتامین E

یکی دیگر از راه های درمان لکه های خورشیدی بهره بردن از این ویتامین می باشد. رژیم غذایی سرشار از ویتامین E و مصرف مکمل ویتامین E محافظت در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید را به همراه دارد و می تواند سلامت پوست شما را بهبود بخشد.

البته هنگامی که همراه با ویتامین C مصرف شود تاثیرات بسیار مفید تری را دارد. استفاده از روغن ویتامین E مزایای بیشتری برای پوست شما در برابر آسیب خورشید دارد و باعث روشن شدن لکه های خورشیدیمی شود.

سرکه سیب

اسید استیک که در سرکه سیب وجود دارد  ممکن است به روشن شدن رنگدانه های پوست و بهبود ظاهر کلی پوست شما کمک کند.

چای سبز

استفاده از کیسه های چای سبز بر روی پوست می تواند به محو شدن لکه های خورشیدی کمک کند. در حالی که هیچ شواهد علمی به طور خاص در مورد اثر بخشی کیسه های چای سبز وجود ندارد ولی نشان داده شده است که عصاره چای سبز دارای اثر رنگدانه ای است.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید چای سبز عطاری انلاین[/info_box]

چای سیاه در درمان لکه های کبدی

چای سیاه هنگامی که ۲ بار در روز و  ۶ روز در هفته و به مدت ۴ هفته استفاده می شود روی پوست برنزه تاثیر می گذارد.

پیاز قرمز

پوست پیاز قرمز خشک حاوی موادی است که می توانند پوست را روشن کنند.

آب لیمو

آب لیمو مدتها است که به عنوان یک درمان خانگی برای روشن شدن مو و پوست مورد استفاده قرار می گیرد و جزء رایجی از کرم های روشن کننده پوست است. در حالی که بسیاری به توانایی آب لیمو برای از بین بردن لکه های خورشیدی سوگند یاد می کنند، آب لیمو اسیدی است و می تواند باعث خشک شدن و همچنین تحریک پوست و چشم شود.

دوغ

اسید لاکتیک موجود در دوغ ممکن است هنگام اعمال لکه های خورشیدی روی پوست باعث روشن شدن آن شود.

شیر برای درمان لکه های کبدی

درست مانند دوغ، شیر دارای اسید لاکتیک است که ممکن است به روشن شدن لکه های خورشیدی کمک کند. ثابت شده است که شیر ترش در درمان تغییر رنگ پوست موثر است.

عسل

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است  و در اکثر محصولات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. اعتقاد بر این است که باعث رشد سلول های جدید می شود و ممکن است به از بین بردن لکه های خورشیدی روی پوست کمک کند.

کرم های بدون نسخه

شما می توانید از کرم های حاوی گلیکولیک اسید، هیدروکسی اسید، هیدروکینون، کوجیک اسید یا دئوکسیاربوتین استفاده کنید.

درمان حرفه ای

سطوح لیزری

در این روش با استفاده از پرتوهای نوری پوست آسیب دیده از خورشید به صورت لایه لایه حذف می شود و بعد از حذف پوست جدید می تواند رشد کند. زمان استفاده از لیزر بر روی پوست به مقدار لکه های خورشیدی روی پوست شما بستگی دارد واز ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت می باشد و بعد از ۱۰ الی ۲۰ روز کاملا بهبود پیدا می کند.

نور پالس شدید

یکی دیگر راه های درمان لک خورشیدی استفاده از نور با پالس شدید می باشد. در این روش از پالس های انرژی نور برای هدف قرار دادن لکه های خورشیدی روی پوست استفاده می کند. این کار را با گرم کردن و از بین بردن ملانین انجام می دهد که لکه های رنگی را از بین می برد.

یک جلسه معمولاً کمتر از ۳۰ دقیقه طول می کشد و درد کمی ایجاد می کند. تعداد جلسات مورد نیاز در افراد مختلف بسته به لکه ها متفاوت است.

کرایوتراپی برای درمان لکه های خورشیدی

کرایوتراپی نیز به عنوان یک روش دیگر برای درمان لکه های کبدی یا خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرد. کرایو تراپی لکه های خورشیدی و سایر ضایعات پوستی را با انجماد با محلول نیتروژن مایع از بین می برد.

ممکن است از اکسید نیتروژن (به جای نیتروژن مایع) برای درمان لکه های تیره سطحی مانند لکه های خورشیدی استفاده شود چون تهاجمی نیست و احتمال ایجاد تاول کمتر است. ترینگ سرما درمانی فقط چند دقیقه طول می کشد و عموماً به خوبی تحمل می شود.

لایه برداری شیمیایی

این روش شامل استفاده از محلول اسیدی روی پوست است که باعث ایجادیک زخم کنترل شده می شود که در نهایت پوست کنده می شود و راه را برای پوست جدید ایجاد می کند. لایه برداری شیمیایی می تواند دردناک باشد و باعث احساس سوزش شود که چند دقیقه طول می کشد  اما این را می توان با کمپرس سرد و داروهای ضد درد بدون نسخه درمان کرد.

میکرودرم ابریژن

برداشتن ملایم خارجی ترین لایه پوست با استفاده از یک اپلیکاتور مخصوص با نوک ساینده و سپس ساکشن برای از بین بردن پوست مرده میکرودرم ابریژن می گویند. تقریباً یک ساعت طول می کشد و درد کمی ایجاد می کند و نیازی به بیهوشی هم ندارد. پوست شما صورتی می شود و پس از درمان احساس سفتی می کنید اما این فقط موقتی است.

خطرات لکه های خورشیدی

لکه های خورشیدی بی ضرر هستند و هیچ خطری برای سلامتی شما ندارند. آنها نیازی به درمان ندارند و پزشک شما معمولاً تنها با نگاه کردن به آن می تواند تفاوت بین لکه خورشیدی و چیزی جدی تر مانند سرطان پوست را تشخیص دهد.

درمان لکه های خورشیدی به طور کلی بی خطر است اما مانند هر روش درمانی یا روش دیگری همیشه خطراتی وجود دارد. همیشه قبل از استفاده از هر گونه درمان خانگی با پزشک مشورت کنید. مخصوصا لکه های که تاریک هستند، در حال افزایش، رشد نامنظم، خارش دار، دردناک، قرمز، دارای خونریزی و یا دارای رنگ غیر معمول هستند حتما به پزشک مراجعه کنید.

جلوگیری و درمان لکه های خورشیدی

ممکن است بتوانید با محدود کردن قرار گرفتن در معرض اشعه ها از لکه های خورشیدی روی صورت خود جلوگیری کنید. شما می توانید این کار را با: اجتناب از خورشید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر، استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از بیرون رفتن و استفاده مجدد آن هر دو ساعت، انتخاب محصولات آرایشی حاوی کرم ضد آفتاب و پوشاندن پوست خود با لباس و کلاه از بروز این لکه ها جلوگیری کنید.

حرف آخر

لکه های خورشیدی بی ضرر هستند اما در صورت آزار آنها را می توان به طور موثر درمان کرد. هرگونه لکه روی پوست شما که تیره است یا ظاهر آن تغییر می کند باید توسط پزشک شما ارزیابی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *