بارداری, دمنوش و چای, زنان, سلامت, گیاهان دارویی, محصولات طبیعی

دمنوش در زمان بارداری | کدام دمنوش های گیاهی در دوران بارداری بی خطر است؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه بهترین دمنوش های گیاهی در زمان بارداری را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه نعناع” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%b9%d9%86%d8%a7%d8%b9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه بادرنجبویه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%b1%d9%86%d8%ac%d8%a8%d9%88%db%8c%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

دمنوش های گیاهی

برای تسکین دردهای رایج در هنگام بارداری دمنوش های گیاهی تا حد زیادی می توانند کمک کننده باشند. باید توجه داشته باشید تمام دمنوش ها در زمان بارداری مفید نیستند و بعضی از این دمنوش ها خطرناک می باشند.

اگر در دوران بارداری علاقه به مصرف دمنوش دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید. ما در این مقاله دمنوش هایی که یک خانم در زمان بارداری خود می تواند از آن استفاده کند را برای بیان خواهیم کرد و حتی بعضی از دمنوش ها که مضر می باشند نیز در این مقاله به آنها پرداخته شده است.

شما می توانید انواع دمنوش های گیاهی را به همچون درست کردن یک چای از مواردی مانند: گل ها، ریشه ها، انواع توت ها، دانه ها و برگها برای خود آماده کنید. این چای های گیاهی معمولاً حاوی کافئین نیستند و ممکن است برای آرام کردن شکم ناراحت، تسکین اعصاب فرسوده، یا القای خواب استفاده نمود.

دمنوش در زمان بارداری

دمنوش های گیاهی بی خطر در زمان بارداری

ابتدا باید از یک مارک معتبر و دارای استاندارد استفاده کنید. باید توجه داشته باشید این دمنوش ها مانند داروها مورد بررسی توسط نهادهای نظارتی نیستند و یا خیلی کم نظارت بر این محصول ها انجام می شود. فرآورده های گیاهی ممکن است حاوی آلاینده هایی مانند فلزات سنگین باشند. کیفیت و قدرت چای های گیاهی ممکن است به طور قابل توجهی بین محصولات متفاوت باشد.

دمنوش های زیر به طور کلی برای نوشیدن در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شوند. با این حال بهتر است قبل از مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]روش های طبیعی افزایش باروری[/info_box]

چای برگ تمشک قرمز

استفاده از این دمنوش در سه ماه اول بارداری پیشنهاد نمی شود ولی این چای در سه ماهه دوم و سوم محبوبیت زیادی دارد. برگ تمشک قرمز سرشار از آهن است و برخی از حامیان سلامت طبیعی معتقدند چای برگ تمشک به کوتاه شدن زایمان کمک می کند.

چای برگ نعناع

از برگ نعناع برای کاهش حالت تهوع، تهوع صبحگاهی و گاز معده استفاده می شود. اما ممکن است سوزش سر دل را بدتر کند که یک مسئله رایج در دوران بارداری است.

چای بادرنجبویه از دمنوش های مناسب در زمان بارداری

بادرنجبویه رایحه نشاط آور و مرکباتی دارد و باعث درمان بی خوابی، کاهش استرس، کاهش اضطراب و کمک به هضم می شود.

چای میوه ها و ادویجات

دمنوش های گیاهی تهیه شده از میوه های خشک و ادویه جات ترشی جات در مقادیری که معمولا در غذاها یافت می شود عموماً برای مصرف بی خطر هستند. شما می توانید از چای تهیه شده از انواع: توت ها، سیب و مرکبات استفاده کنید.

انواع دمنوش های مضر در زمان بارداری

[info_box title=”” image=”” animate=””]دمنوش خانگی برای لاغری | چگونه با دمنوش خانگی می توان وزن را کم نمود؟[/info_box]

چای بابونه

این گیاه اغلب برای از بین بردن استرس و بهبود خواب استفاده می شود. نوشیدن یک فنجان چای بابونه هرازگاهی احتمالاً مشکلی در دوران بارداری ایجاد نمی کند اما نوشیدن منظم یا به مقدار زیاد ممکن است باعث انقباضات رحمی شود و منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

اگر به گیاهان ابروسیا، گل همیشه بهار و گل های داودی حساسیت دارید بابونه نیز می تواند واکنش منفی ایجاد کند.

دمنوش برگ گزنه در زمان بارداری

برگ گزنه در بسیاری از چای های به اصطلاح بارداری یافت می شود اما این لزوماً آن را ایمن نمی کند. استفاده از برگ گزنه در دوران بارداری بحث برانگیز است و برخی از پزشکان چای گزنه خشک را به عنوان یک مقوی بارداری در سه ماهه دوم و سوم توصیه می کنند. برخی دیگر ادعا می کنند چای تهیه شده از گزنه تازه ممکن است باعث انقباضات رحمی شود یا منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود. بهتر است تا قبل از اینکه تحقیقات درستی در این زمینه صورت بگیرد از دمنوش برگ گزنه استفاده نکنید.

چای برگ قاصدک

این گیاه دیگری است که اغلب در چای های بارداری یافت می شود. قاصدک سرشار از ویتامین A و کلسیم است و گاهی اوقات برای کمک به تورم در دوران بارداری استفاده می شود. برگ قاصدک نیز یک ادرارآور است به این معنی که حجم ادرار شما را افزایش می دهد و باید با احتیاط فراوان استفاده شود.

چای پنی رویال

پنی رویال در هیچ زمانی از بارداری توصیه نمی شود و ممکن است باعث انقباضات رحمی و قاعدگی شود.

چای ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یکی دیگر از گیاهانی است که در دوران بارداری باید از آن اجتناب کنید. چون مصرف زیاد ممکن است خطر زایمان زودرس را افزایش دهد.

دمنوش های گیاهی ملین در زمان بارداری

این دمنوش ها برای درمان یبوست و ناراحتی رایج بارداری استفاده می شود. آنها همچنین ممکن است باعث کم آبی بدن شوند، تعادل الکترولیت شما را مختل کنند و باعث انقباضات رحمی شوند. چای های ملین احتمالاً در دوران بارداری خطرناک نیستند و اگر باردار بوده و یبوست دارید، سعی کنید فیبر و مایعات مصرفی خود را افزایش دهید و بیشتر حرکت کنید. همچنین می توانید در مورد استفاده از نرم کننده مدفوع با پزشک خود صحبت کنید.

چای پوست درخت نارون لغزنده

پوست نارون لغزنده ممکن است با پوشاندن معده به تسکین سوزش سر دل و حالت تهوع کمک کند. پوست داخلی نارون لغزنده ممکن است اگر در مقادیر کم استفاده شود، در دوران بارداری بی خطر باشد. باید توجه داشته باشید پوست بیرونی ممکن است باعث سقط جنین شود. تأیید اینکه چه نوع پوست نارون لغزنده در برخی دمنوش‌های گیاهی وجود دارد دشوار است، بنابراین ممکن است بخواهید در دوران بارداری از آن اجتناب کنید.

چای های تهیه شده با ریشه کاسنی

ریشه کاسنی دارای آهن فراوان می باشد و ممکن است باعث قاعدگی و سقط جنین شود. بسیاری از دمنوش های گیاهی تجاری حاوی ریشه کاسنی برشته شده هستند.

در آخر دمنوش در زمان بارداری

تحقیقات زیادی در مورد استفاده از دمنوش های گیاهی در دوران بارداری انجام نشده است. در نتیجه بیشتر سازمان‌های بهداشتی و پزشکان به افراد باردار توصیه می‌کنند که از مصرف بی‌خطر آن استفاده کنند و از مصرف همه گیاهان در مقادیر بیشتر از مواد غذایی اجتناب کنند.

در حالی که چای‌های گیاهی وجود دارد که ممکن است نوشیدن آن‌ها در دوران بارداری بی‌خطر باشد اما ممکن است نوشیدن آن‌ها در مقادیر فراوان مضر باشد. حتما قبل از استفاده از دمنوش های گیاهی در زمان بارداری با پزشک صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *