زیبایی

راز داشتن پوستی نرم و لطیف همچون پوست نوزادان

این پست چقدر براتون مفید بود؟

داشتن پوستی نرم و لطیف

خوب است به یاد بیاورید که همه ی ما مثل نوزدانی که دارای پوستی زیبا هستند، دارای پوستی نرم و زیبا بودیم اما با زیاد شدن سن، پوست ما چربی خود را ازدست داده و چروک می شود. اما خیلی افراد هم هستند که نادانسته و یا ناخواسته با سبک زندگی نادرستی که دارند وضعیت پوست خود را بدتر از قبل می کنند. به طوری که می توان گفت خشکی پوست بخشی از ویژگی های ظاهری آنها به حساب خواهد آمد. برای داشتن  پوستی نرم و لطیف همچون نوزادان می توانید از نسخه های گیاهی و خانگی که در این مطلب آورده‌ایم استفاده کنید.

روش های مناسب گیاهی برای داشتن پوستی نرم و لطیف

۱_ استفاده کردن از روغن زیتون

بهتر است بدانید که اگر یک شیشه روغن زیتون در منزل خود دارید پوست شما می تواند به راحتی درمان شود. برای اینکه بتوانید پوستی نرم و لطیف داشته باشید بهتر است هر شب در زمان خواب یه لایه نازک از روغن زیتون را روی صورت خود بمالید و صبح وقتی بیدار می شوید ببینید که دارای چه پوست درخشانی هستید.

۲_ استفاده از پوست میوه ها برای داشتن پوستی نرم و لطیف

اگر علاقه دارید یک درمان  سریع، آسان و ارزان داشته باشید می توانید از  موز، پرتقال و لیمو که خاصیت شگفت انگیزی دارند استفاده کنید. اینگونه که ابتدا لایه داخلی میوه را برداشته و بر روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه به خوبی بشویید.

۳_  استفاده کردن از آلوئه ورا

از دیگر نسخه های دیگر گیاهی و همچنین از نسخه های زیبایی استفاده کردن از گیاه  آلوئه ورا می باشد. شما می توانید آلوئه ورا را در چند نسخه مورد استفاده خود قرار دهید.

اول_  شما می توانید تا چند روز در هفته ژل آلوئه ورا بر روی پوست خود مالیده و همانگونه تا چند دقیقه بگذارید تا خشک شود. سپس بعد از خشک شدن آن را با آب به خوبی بشویید.

نسخه دوم_  یک قاشق ژل آلوئه ورا را برداشته با دو قاشق آب‌ لیمو و یک قاشق هم عسل ترکیب نموده و بر روی صورت و گردن خود بمالید و کمی ماساژ دهید و بعد از خشک شدن از که حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد پوست را با آب به خوبی بشویید.

۴_ استفاده کردن از تفاله‌ی قهوه برای داشتن پوستی نرم و لطیف

بهتر است بعد از مصرف کردن قهوه تفاله های آن را دور نریزید. چرا که یک مشت از آن می تواند پوست شما را پوسته پوسته و نرم سازد.
طریقه مصرف کردن قهوه بر روی پوست نیز اینگونه می باشد: ابتدا مقداری تفاله قهوه را به همراه شیر ترکیب نموده تا خمیری بدست بیاید. سپس آن را به آرامی روی پوست خود بمالید. و بعد گذشت چند دقیقه پوست خود را با آب به خوبی بشویید.

۵_ استفاده از حمام روغن به خاطر داشتن پوستی نرم در صورت و بدن

شما می توانید با انجام دادن این روش دارای پوستی نرم و لطیف شوید. کافی است به اندازه ۱قاشق روغن بادام یا روغن جوجوبا و یا حتی زیتون را به آب حمام خود اضافه کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه خود را در آن محلول خیس کنید.

۶_ داشتن پوستی نرم و لطیف به وسیله اسکراب شکری

شما می توانید برای داشتن این اسکراب، یک نصف فنجان شکر را با ۱/۲ فنجان روغن ترکیب نموده و به آرامی آن ترکیب را بر روی دست خود ماساژ دهید و بعد از گذشت حدود ۲ یا ۳ دقیقه دست ها را به طور کامل به خوبی بشویید.

نکته هایی برای جلوگیری از خشکی پوست

بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که پوستی که دچار خشکی می شود ترک خورده و دچار پوسته پوسته شدن می شود. پس شما می توانید به روش های طبیعی از این مسئله پیشگیری کنید.

۱_ حتمٱ نباید تشنه شوید تا بخواهید آب بنوشید. بهتر است روزانه حدود ۷ تا۱۰ لیوان آب را حتمٱ بنوشید.

۲_ از هویج استفاده کنید. اینگونه که یک هویج را رنده کرده و به آن عسل اضافه کنید و بعد روی صورت خود بمالید تا مثل یک ماسک در بیاید بعد گذشت ۲۰ دقیقه پوست را بشویید و بعد ببینید پوست‌ شما تا چقدر نرم شده است و خس خوب را با اینکار تجربه کنید.

شما می توانید با این راهکارهای گیاهی و همچنین خانگی به راحتی در منزل و بدون اینکه وقت خود را برای مواد شیمیایی و یا صرف نوبت در مطب متخصصان بگذرانید. از این راهکارهای مناسب برای داشتن پوستی نرم و لطیف استفاده کنید و نتیجه مطلوب را نیز بعد از استفاده کردن مشاهده نمایید. امیداوریم این مطالب برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *