سوپ و غذای گیاهی

رژیم غذایی با سوپ کلم

این پست چقدر براتون مفید بود؟

رژیم با سوپ کلم

سوپ کلم یک رژیم غذایی است که در مدت کوتاه برای داشتن کاهش وزن بسیار مناسب می باشد. یعنی با داشتن رژیم سوپ کلم بعد از مدت کوتاهی شاهد کاهش وزن خود می توانید باشید. همان طور که از نامش پیدا است، مقادیر زیادی از سوپ را کلم تشیکل می دهد.

سوپ کلم درست است می تواند باعث کاهش وزن شود، اما به خاطر داشتن کالری کم به محض اینکه رژیم غذایی را متوقف کنید احتمال برگشت به سایز قبلی امکان دارد.

سوپ کلم چگونه رژیمی می باشد؟

سوپ کلم یک نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع می باشد. طرفداران آن نیز ادعا می کنند که داشتن هفت روز رژیم غذایی می تواند باعث کاهش وزن تا ۴/۵ کیلو گرم شود. در اصل شما یک هفته، تقریباً چیزی جز سوپ خانگی کلم نمی خورید. هم چنین می توانید هر روز ۲ تا ۱ غذای دیگر مثل شیر، میوه و یا سبزیجات میل کنید.

داشتن یک برنامه غذایی برای رژیم سوپ کلم

پایه و اساس این رژیم غذایی را سوپ خانگی کلم تشکیل می دهد. برای شروع، اول شما می بایست دسته های بزرگی از سوپ را برای تمام هفته خود آماده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که مواد غذایی خاص برای سوپ ممکن است که متفاوت باشند.

مواد لازم و طرز تهیه سوپ کلم:

۲ عدد پیاز

۲عدد فلفل سبز

۲ قوطی گوجه فرنگی

یک مشت کرفس

۱ کله کلم

۳ عدد هویج

۱ بسته قارچ

۱-۲ مکعب از آبگوشت یا سبزیجات یخی (اختیاری)

۶-۸ فنجان آب

طرز تهیه ی این سوپ برای رژیم غذایی به این شکل است که، ابتدا سبزیجات را به صورت مکعبی خرد کرده و درون یک قابلمه بزرگ بریزید، سپس پیاز را با مقدار کمی روغن سرخ کنید. بعد به سبزیجات اضافه کرده و با آب و یا کوکتل سبزیجات بپوشانید و در صورت تمایل مکعب های آب گوشت یا مرغ را با هم ترکیب کنید. بگذارید بر روی شعله تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن حرارت را متوسط کنید. اجازه دهید تا زمانی که سبزیجات نرم شوند، حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه همانگونه آرام بماند. می توانید سوپ را با نمک، فلفل، سس تند، گیاهان و یا ادویه فصلی تهیه کنید. این را بدانید که شما باید هر روز، سوپ کلم بخورید، پس حداقل برای چند وعده غذا تهیه و آماده داشته باشید.

رژیم غذایی

برنامه کامل برای داشتن رژیم لاغری

در برنامه رژیم غذایی به شما اجازه داده می شود که هر روز ۱ تا ۲ غذای کم کالری علاوه بر سوپ بخورید. اما مهم اینجا است که نمی توانید هیچ جایگزینی برای آن داشته باشید. فقط می توانید آب و یا نوشیدنی های بدون کالری مثل چای شیرین نشده را بنوشید. و توصیه می شود که در این مدت از مولتی ویتامین استفاده کنید. این ها قوانین رژیم سوپ کلم می باشد.

روز اول: سوپ کلم و میوه نامحدود، اما به غیر از موز.

روز دوم: فقط خوردن سوپ و سبزیجات.

فقط از خوردن نخود، ذرت و لوبیا در این رژیم غذایی پرهیز کنید. همچنین می توانید یک عدد سیب زمینی‌ پخته شده با کره یا روغن داشته باشید و میل کنید.

روز سوم: از بیشتر میوه ها و سبزیجات استفاده کنید، علاوه بر سوپ. فقط از سیب زمینی پخته شده و موز استفاده نکنید.

روز چهارم: استفاده کردن موز به صورت نامحدود، شیر بدون چربی و همچنین سوپ کلم.

روز پنجم: به شما اجازه داده می شود ۱۰ تا ۲۰ اونس گوشت مورد مصرف داشته باشید (۲۸۰ الی ۵۶۷ گرم) که می تواند به جای آن از مرغ یا ماهی استفاده شود. هم چنین می توانید تا ۶ عدد گوجه فرنگی تازه هم در برنامه رژیم خود داشته باشید. حداقل هم ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

روز ششم: استفاده از سوپ، گوشت و سبزیجات. روی سبزیجات پر شاخ و برگ بیشتر تمرکز داشته باشید و به سمت سیب زمینی پخته شده نیز نروید.

روز هفتم: در این روز شما می توانید رژیم غذایی را با سبزیجات، برنج و آب میوه نامحدود دنبال کنید، اما بدون اینکه شکری اضافه کنید.

نکات تکمیلی رژیم غذایی کلم

مطالعات انجام شده در این رابطه نشان می دهند که وقتی افراد چاق به مدت ۴ تا ۱۲ هفته تحت مراقبت یک پزشک، رژیم های غذایی کم کالری خود را دنبال می کنند، می توانند پیشرفت های قابل توجهی در کاهش وزن داشته باشند و همچنین سلامت متابولیک را تجربه کنند.

یک پتانسیل دیگری که سوپ کلم به شما می دهد این است که شما مجبور نمی شوید گرسنه بمانید، چون هر روز می توانید بسیاری از غذاهای مجاز را که در برنامه رژیمتان است را بخورید.

این رژیم غذایی به خاطر داشتن مقدار زیادی میوه و سبزیجات دارای کالری و فیبر بالایی است؛ علاوه بر این، این رژیم غذایی بسیار ارزان می باشد.

توصیه نمی کنیم که رژیم سوپ کلم را برای بیشتر از یک هفته ادامه دهید چون باعث عدم تعادل مواد مغذی می شود.

بهتر است قبل از انجام دادن این رژیم حتمٱ با پزشک متخصص در این باره مشورت کنید، تا دچار مشکلات بیشتر نشوید. چون این رژیم غذایی دارای کالری نمی باشد.

امیدواریم با این مطالب توانسته باشیم شما را در داشتن یک اندام ایده آل یاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *