خواص گیاهان دارویی, درمان, رژیم غذایی, سبزیجات, سلامت, گیاهان دارویی

سالم ترین سبزیجات سبز برگ | چه سبزیجاتی برای سلامتی ما مفید هستند؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه سالم ترین سبزیجات سبز برگ برای بدن را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”سبزی خشک” link=”https://attarchian.com/product-category/%d8%b3%d8%a8%d8%b2%db%8c-%d8%ae%d8%b4%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه چغندر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%86%d8%ba%d9%86%d8%af%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”عطاری آنلاین” link=”https://attarchian.com” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بخش زیادی از رژیم غذایی ما را سبزیجات تشکیل می دهند، مخصوصا سبزیجات سبز برگ که خواص زیادی برای سلامتی ما دارند و ویتامین ها و فیبر و مواد معدنی در آنها بسیار فراوان است و کالری کمتری دارند.

سبزیجاتی که در رژیم غذایی ما گنجانده می شود فایده های زیادی در سلامت ما مانند: کم کردن چاقی، بیمار قلبی، فشارخون و بیماری های ذهنی دارند.

سالم ترین سبزیجات سبز برگ

سالم ترین سبزیجات سبز برگ

کلم پیچ

ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانی که در سبزی کلم پیچ موجود است. از مغذی ترین سبزی در جهان محسوب می شود. ۶۷ گرم کلم خام ۱۳۴ درصد ویتامین C، ۲۰۶ درصد ویتامینA و ۶۸۴ درصد K در خود دارد

آنتی اکسیدان هایی مانند: لوتئین و بتاکاروتن باعث می شود تا استرس اکسیداتیو که نوعی بیماری می باشد کاهش پیدا کند. این گیاه بهتر است به صورت خام مصرف شود تا ویتامین های آن از بین نرود چون پخت و پز مواد مغذی آن را باطل می کند.

میکروگرین ها

سبزیجات بالغ نشده ای که از دانه های سبزی تولید می شود میکروگرین نام دارد. جزء گیاهان دارویی هستند و ۱-۳ سانت ارتفاع دارند. بیشتر برای تزئین استفاده می شوند ولی کارکردهای دیگری نیز دارند.

با آنکه بسیار کوچک هستند ولی رنگ و طعم فراوانی دارد و مواد مغذی سرشاری در خود جای داده اند.
ویتامین هایی مانند: K ،C و E دارند این سبزیجات همیشه در دسترس هستند و می توان در خانه آنها را پرورش داد.

کولارد گرینز از سالم ترین سبزیجات سبز برگ

سبزی کولارد سبزی های برگ داری که بسیار ضخیم می باشندو جزو سبزی های بهاره هستند. طعم آنها کمی به تلخی می رسد و شبیه کلم می باشد

این سبزی سرشار از کلسیم و ویتامین های: B9، A، C است. به عبارتی در سبزیجاتی که برگ دار هستند ویتامین K وجود دارد. ۱۹۰ گرم از این سبزی پخته شده ۱۰۴۵ِ درصد ویتامین K دارد.

به دلیل نقشی که ویتامین K در سبزی کولارد دارد در لخته شدن خون نقش موثری می تواند ایفا کند. در مورد بهبود استخوان ها هم نقش بسزایی دارد.

کولارد سبزی است که برگ های تلخ و ضخیمی دارد و ویتامین K در آن بسیار فراوان یافت می شود. از لخته شدن خون جلوگیری کرده و برای استخوان بسیار مفید است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان عفونت ادراری | ۱۰ درمان خانگی برای عفونت ادراری[/info_box]

اسفناج

اسفناج سبزی محبوب دیگری که برگ های سبز دارد و در: سوپ ها، سس و سالاد بسیار کارآمد می باشد. اسفناج خیلی مغذی می باشد، سرشار از فولات که گلبول های قرمزخون را تولید می کند و از نقص لوله عصبی در دوران بارداری جلوگیری می کند. پس بهتر است در دوران بارداری مخصوصا سه ماه اول از اسفناج استفاده شود تا فولات افزایش پیدا کند.

کلم

کلم نوعی سبزی است که برگ های ضخیمی دارد و به رنگ های مختلف: سبز، سفید، قرمز و بنفش یافت می شود.
این سبزی به خانواده براسیکا که کلم بروکسل، کلم پیچ و کلم بروکلی نیز جزء آن است. این گیاه حاوی گلوکوزینولات است و طعم تلخی دارد.

این سبزی طبق تحقیقاتی که شده در برابر سرطان مانند: ریه و مری بسیار محافظه کننده است. این گیاه را می شود تخمیر یا ترش کرد، چرا که برای سلامتی مفید است مانند: بهبود دهنده هضم غذا، حمایت کننده سیستم ایمنی بدن و تا حدودی به کاهش وزن نیز کمک می کند.

سبزی چغندر

چغندر سبزی است که از قرون وسطی تا به حال برای سلامتی بسیار موثر بوده است. مواد مغذی فراوانی دارد و برگ های این گیاه سرشار از: پتاسیم، کلسیم، فیبر، ریبوفلاوینو و انواع ویتامین در خود دارد.

آنتی اکسیدان که در این سبزی موجود است اختلالات چشمی را درمان می کند و باعث کاهش ماکولا و آب مروارید می شود. در انواع سالاد و سوپ از سبزی چغندر استفاده می شود.

شاهی از سالم ترین سبزیجات سبز برگ

شاهی گیاهی سبز که شباهت زیادی با خردل و آروگولا دارد و از خانواده گیاهان آبزی می باشد. در طب سنتی استفاده می شود. از بیماری سرطان جلوگیری می کند و طعم تلخ و تندی دارد.

کاهو رومین

کاهو رومین برگ های تیره و محکم دارد که جزء سبزی های برگ دار معمولی است، دنده مرکزی آن سفت است و بافت تردی دارد. در سالاد سزار از این کاهو استفاده می شود.

انواع ویتامین در خود دارد. ۴۶ گرم کاهو دارای: ۸۲ درصد ویتامین A و ۶۰ درصد ویتامین K می باشد.

البته این گیاه از بیماری قلبی جلوگیری می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]داروهای گیاهی خانگی | داروهای گیاهی خانگی چه فوایدی برای بدن دارند؟[/info_box]

سوسیس چارد از سالم ترین سبزیجات سبز برگ

سوسیس چارد برگ هایی سبز تیره و ساقه هایی ضخیم دارد که به رنگ های: قرمز، سفید، زرد یا سبز می باشد.
در مناطق مدیترانه ای بیشتر استفاده می شود و جزء خانواده چغندر و اسفناج می باشد. طعم آن خاکی است و منبع مواد مغذی مانند: پتاسیم، منگنز و ویتامین های C، A و K می باشد.

این نوع چغندر حاوی فلاونوئید است و برای کاهش سطح قند خون موثر است. با تحقیقی که روی موش ها انجام شده به این نتیجه رسیده اند که اسید سیرینگیک را اگر ۳۰ روز مصرف نمایید قند خون را کاهش می دهد. بیشتر مردم ساقه آن را دور می ریزند ولی این ساقه ها بسیار ترد مقوی هستند.

آروگولا

اروگولا نوعی سبزی می باشد، برگ های کوچک و طعم فلفلی دارد و به نام های: رولت، کلوورت، راکت … مشهور است. در انواع سالاد استفاده می شود و به عنوان چاشنی هم بکار می رود. این گیاه برای زیبایی و درمانی نیز مناسب است.

سرشار از مواد مغذی است و ویتامین هایی مانند: کاروتنوئید و ویتامین A و B9, K را به همراه دارد. منبع نیترات های غذایی در این سبزی وجود دارد و در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود. رگ های خونی را گشاد می کند تا جریان فشار خون افزایش پیدا کند.

اندیو

این سبزی برگ های کمتری نسبت به سبزی های دیگر دارد چون رشد کمی دارد. طعم تلخ و آجیلی داشته و ترد می باشد. این سبزی را هم پخته و هم خام می توان مصرف کرد. سرشار از کامفرول که نوعی آنتی اکسیدان است برای کاهش التهاب و رشد سلول های سرطانی مناسب می باشد.

بوک چوی

بوک چوی، کلم چینی با برگ هایی سبز تیره و ضخیم است که برای درست کردن سوپ ها و سرخ کردنی ها به عنوان یک افزودنی اضافه می شود. مواد معدنی سلنیوم موجود در آن برای پیشگیری از سرطان مفید است و برای کارکرد غده تیروئید نیز مناسب می باشد. همچنین نقش مهمی در متابولیسم بدن دارد.

شلغم سبز از سالم ترین سبزیجات سبز برگ

یکی دیگر از سبزی ها که برگ های سبز دارد و ریشه اش مانند چغندر است شلغم سبز می باشد. طعم تندی دارد و بیشتر از پخته آن استفاده می شود.

مواد مغذی مانند: کلسیم، منگنز، فولات و ویتامین های C ،A و K در آن موجود است و بیشتر از خود شلغم مفید می باشد. برای درمان بیماری های قلبی و سرطان مناسب می باشد و باعث کاهش التهاب می شود.

شلغم سبز باعث کاهش استرس در بدن می شود، چون آنتی اکسیدان های زیادی مانند: کوئرستین، میریستین، بتاکاروتن و گلوکوتروپائئولین را دارد و به جای کلم پیچ و اسفناج از آن می توان در غذاها استفاده نمود.

در آخر

سبزی ها برای بدن انسان بسیار مفید می باشند و بیشتر آنها در تمام سال در دسترس هستند و مواد مغذی فراوانی برای بدن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *