سوپ و غذای گیاهی

سوپ پای مرغ درمانی موثر برای سرماخوردگی و نرمی استخوان؟!

سوپ پای مرغ
2.3/5 - (24 امتیاز)

سوپ پای مرغ

کسانی که دچار سرما خوردگی می شوند، غالبٱ به دلیل ضعف، تب خفیف، ضعیف شدن سیستم ایمنی و بی‌اشتهایی، تمایلی به غذا خوردن در خود نشان نمی دهند و نمی‌توانند به خوبی غذا میل کنند، پس ممکن است سرماخوردگی، باعث ایجاد اختلال در تغذیه شود. به همین خاطر بهتر است، هنگام سرماخوردگی، غذاهایی که حالت مایع و نیمه جامد دارند و نرم، گرم و مغذی می باشند را مصرف کنند تا ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز به مقدار کافی به بدن افراد برسد. در این شرایط انواع سوپ‌های گرم و مایع می‌توانند مفید باشند. اما اصرار بر خوردن سوپ پای مرغ به هیچ‌وجه مطلوب نمی باشد.

می توان گفت انواع سوپ‌هایی که از ترکیبات مختلف خوراکی و انواع گروه‌های غذایی مثل گروه: گوشت‌ها، حبوبات، سبزی‌های تازه و صیفی‌جات، غلات و حتی آب‌میوه‌های مناسب مثل: آب لیموی تازه یا آب نارنج تازه که هنگام مصرف به سوپ اضافه می‌شود، برای درمان سرماخوردگی، مناسب می باشند و می‌توانند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را به تنهایی تأمین کنند.

بهتر است بدانید که عصاره پای مرغ، همراه با کمی پیاز پخته شده، دارای کلسیم بالایی می باشد.

سوپ پای مرغ یک خوراکی مناسب است؟

برخی خوراکی‌ها مثل بخش‌های غضروفی گوشت که ترکیب‌های ژلاتینی در خود دارند، دارای کلسیم هستند و می‌توانند مقداری از نیاز به این ماده معدنی را تأمین کنند، از این نظر پای مرغ می‌تواند یک منبع خوب و مناسب کلسیم باشد. اما موضوع این است که سرماخوردگی روی دریافت کلسیم تأثیری ندارد و نیاز فردی که سرماخورده است، به کلسیم، تفاوتی با افراد دیگر ندارد که بخواهیم توصیه کنیم حتمٱ سوپ ژلاتینی یا سوپ پای مرغ میل کنند.

به طور کلی می توان گفت که پای مرغ نمی‌تواند خوراک مناسبی برای خانواده ها باشد. چون تمیز کردن آن کار آسانی نیست و در بافت‌های آن نیز چربی‌های اشباع وجود دارد.

پای مرغ برای هیچ گروه سنی به عنوان یک انتخاب مناسب و خوب توصیه نمی‌شود و همان‌طور که گفتیم، سوپ‌هایی که حاوی انواع گروه‌های غذایی مثل گوشت‌ها، سبزی‌ها، صیفی‌جات، حبوبات و غلاتی همچون جو هستند، به مراتب کامل‌تر و مغذی‌تر هستند تا سوپ پای مرغ .

 

آیا سوپ مرغ برای درمان نرمی استخوان کودکان مفید می باشد؟

یک متخصص تغذیه در آزمایش هایی که بر روی پای مرغ انجام داده، اعتقاد دارد که مصرف کردن سوپ پای مرغ بهترین دارو و منبع عالی کلسیم و ویتامین D برای کودکان مبتلا به نرمی استخوان (راشیتیسم) می باشد.

حتی متخصصان در این باور هستند که مادران می‌توانند در کنار داروهای تجویز شده توسط پزشک، از سوپ پای مرغ نیز برای بهبودی سریع‌تر فرزندان‌شان استفاده کنند. حتی در بزرگسالان مبتلا به این بیماری نیز، مصرف عصاره پای مرغ می تواند بسیار سودمند نیز باشد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، برخی خوراکی‌ها مثل بخش‌های غضروفی گوشت که ترکیب‌های ژلاتینی دارند، دارای کلسیم هستند و می‌توانند مقداری از نیاز به این ماده معدنی را برای بدن تأمین کنند، با این نظر می توان گفت پای مرغ می‌تواند یک منبع مناسب کلسیم باشد.

همچنین عصاره پای مرغ، دارای زیادی از ویتامین D، ویتامین A، کلسیم، فسفر و اسیدهای چرب می باشد. به همین خاطر هم افرادی که از داروهای پایین آورنده چربی خون مانند استاتین استفاده می‌کنند نباید این غذا را مورد مصرف روزانه خود قرار دهند.

سوپ پای مرغ برای افراد مبتلا به مشکلات مفصلی می تواند یک ماده مناسب و همچنین مغذی باشد. اما بهتر است بدانید که پای مرغ و خاصیت اصلی آن به خاطر کلاژن فراوان موجود در آن است. حال می خواهیم برخی از فواید بی‌نظیر کلاژن برای بدن را بیان کنیم:

سوپ

فواید کلاژن موجود در سوپ پای مرغ

۱_ باعث بازسازی پوست، از بین بردن چین و چروک و باعث ایجاد ظاهری جوان و شاداب در پوست می شود.

۲_ می توان گفت که پای مرغ سرشار از منیزیم، کلسیم و فسفر است و سیستم ایمنی بدن را می تواند تقویت ‌کند.

۳_ پای مرغ سرشار از پروتئین به خصوص آلبومین است. به همین خاطر باعث تسریع زخم‌ها در بدن می‌شود.

۴_ کلاژن و ژلاتین موجود در پای مرغ به سلامت نگه داشتن لثه‌ها کمک می‌کند.

۵_ کلاژن غنی از کلسیم و پروتئین بدون کربوهیدرات می باشد. به همین خاطر هم از پوکی و شکستگی استخوان نیز جلوگیری می‌کند و برای رشد قد کودکان نیز می تواند بسیار مناسب باشد.

۶_ کلاژن موجود در پای مرغ باعث می شود تا جریان خون بهبود یابد و عروق خونی را نیز تقویت می‌کند.

۷_ سوخت و ساز چربی‌ها را زیاد کرده و به بدن در کاهش وزن بسیار کمک می‌کند.

۸_ درد، تورم و التهاب به خصوص در اثر آرتروز مفصل را بسیار کاهش می‌دهد.

 

نکته‌ایی که قابل اهمیت می باشد و بهتر است بدانید این است که: میزان کلسترول موجود در پای مرغ بالا می باشد. پس برای کسانی که مشکل کلسترول خون بالا دارند مصرف کردن پای مرغ به هر شکلی باید با احتیاط همراه باشد و بهتر است در خوردن سوپ پای مرغ کمی احتیاط کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *