زیبایی و بهداشتی, سلامت مو, صابون, مو

خواص صابون آووکادو

روغن رزماری 60 میلی لیتر
این پست چقدر براتون مفید بود؟

صابون گیاهی آووکادو یکی از محصولات طبیعی  می باشد که به عنوان صابون خشکی مو و شادابی پوست مورد مصرف قرار می گیرد. این صابون از روغن آووکادو بدست می آید و از دیگر مواد تشکیل دهنده آن می توان به روغن نارگیل، آب مقطر، روغن آفتابگردان، هیدروکسید سدیم و گلیسیرین بهداشتی اشاره کرد.  برای آشنای بیشتر با صابون مناسب موی خشک با ما همراه باشید.

صابون آووکادو چیست؟

صابون آووکادو از روغن آووکادو برای بهبود خشکی مو استفاده می شود که روغن آووکادو نیز از میوه آن بدست می آید.

آووکادو جزو گیاهان گلدار و از خانواده برگ بوئیان است. این گیاه برگهای سبز رنگی دارد و گلهای آن به رنگ زرد مایل به سبز است. میوه ی آن به شکل گلابی است که پوست آن سبز تیره و هسته ای خیلی بزرگ به رنگ قهوه ای دارد که در دل میوه قرار گرفته است. حدود ۱۰هزار سال قبل از میلاد در مکزیک رشد می کرده و تکثیر این میوه از راه پیوند زدن صورت می گیرد و تا ۲۰متر رشد می کند. این میوه در آمریکا یک میوه محبوب به حساب می آید و هم اکنون در بیشتر رستوران ها به صورت سالاد یا دسر با ادویه های مختلف میل می شود.

این میوه بسیار مفید است و فقط در مناطق گرمسیری رشد و پرورش می یابد و دارای ویتامین بسیار فراوان می باشد. میوه ای روغنی و کرم دار است که به گلابی تمساح و میوه کره ای معروف می باشد ویتامین و مواد معدنی بسیار زیادی مانند پتاسیم، لوتئین، اسید فولیک، ویتامین B1، ویتامین B6, ویتامین B5، ویتامین B3، ویتامین B12 و روی دارد که این ویتامین ها برای پوست و مو مناسب هستند.

از آووکادو صابون نیز تهیه می شود که با نام صابون خشکی مو و شادابی پوست از آن یاد می شود.

روغن آووکادو

روغن آووکادو یکی از سالم ترین روغن ها شناخته شده است که دارای تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A، اسید اولئیک و اسید های چرب ضروری می باشد. این روغن سبز رنگ و بوی بسیار تندی دارد ولی اگر تصفیه شود رنگ آن تغییر می کند و زرد رنگ می شود.

از خواص روغن آووکادو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برای لاغری و کاهش وزن مناسب است‌.
  • از بروز بیماری دیابت جلوگیری می کند.
  • کلسترول خون بالا را کاهش می دهد.
  • برای درمان بیماری های پوست و مو می توان از روغن آووکادو استفاده کرد.

بهترین و با کیفیت ترین صابون آووکادو را می توانید از سایت صابونچی خریداری کنید. متخصصین صابونچی بدون هیچ افزودنی مضر این صابون خشکی مو را تهیه می کنند.

خواص آووکادو

میوه آووکادو برای بهبود خشکی مو مناسب است.

اسید اولئیک فراوانی دارد که یکی از بزرگترین عامل پیشگیری از ابتلا به سرطان محسوب می شود.

از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند و سیستم عصبی را سالم نگه می دارد.

به دلیل وجود زیاد فولات در آن سکته قلبی را کم می کند.

این میوه دارای ویتامین E و همچنین Aمی باشد، ویتامین A موجود در آن ایمنی و مقاومت بدن را در برابر باکتری ها و عفونت ها زیاد می کند و داروی بسیار خوبی برای بیماری های کیسه صفرا می باشد.

فیبر موجود در آن باعث سیری زیاد می شود و اسید های چربی که دارد با ایجاد احساس سیری باعث لاغری و کم شدن وزن می شود.

این میوه پوست را آبرسانی و لطیف می کند و سلول های مرده پوست را شاداب و سرحال می سازد.

صابون مناسب موی خشک

خواص صابون آووکادو

برای تهیه این صابون از کره ۱۰۰درصد طبیعی آووکادو (روغن آووکادو) استفاده شده است. به همین دلیل با پوست دست و صورت سازگار است مناسب برای هر نوع پوست خصوصاً پوست های حساس است.

خشکی مو

یکی از ویژگی های مهم صابون آووکادو درمان خشکی مو و شاداب کردن مو می باشد. در این صابون موادی وجود دارد که مو و پوست را هیدراته می کند و مانع از خشکی مو و شاداب شدن پوست می شود.

رفع عفونت های باکتریایی پوست

باکتری های زیادی بر روی پوست همه ی ما وجود دارد که بعضی از آن ها مفید و بعضی نیز مضر می باشند. استفاده از شوینده نامناسب هر دو نوع باکتری را از بین می برد و پوست را عاری از هرنوع باکتری می سازد در صورتی که استفاده از صابون آووکادو باکتری های مفید را از باکتری های مضر جدا می کند و فقط باکتری های مضر را از بین می برد.

ضد چین و چروک

این صابون برای رفع چین و چروک پوست صورت هم استفاده می شود. زیرا حاوی ویتامین E است که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. فقط کافیست هفته ای یک بار از این صابون استفاده کنید و از پوست عاری هر گونه چین و چروک لذت ببرید.

همچنین صابون آووکادو در کنار خشکی مو دارای خواص زیر نیز می باشد:

  • آبرسان پوست است و رطوبت پوست را حفظ می کند.
  • شوره سر را از بین می برد.
  • آلودگی های روی پوست را پاک می کند‌.
  • به بهبود موخوره در مو ها کمک می کند.
  • از ایجاد التهابات پوستی جلوگیری می کند.
  • نرم کننده قوی پوست است.
  • موها را خوش حالت می کند.
  • برای افراد با موهای وز مناسب است.

طریقه مصرف صابون مناسب موی خشک

برای درمان خشکی مو از این صابون در حمام برای شستشو موها استفاده نمایید.

برای استفاده از این صابون ابتدا صورت یا بدن خود را خیس کرده و آن را روی بدن یا صورتتان ماساژ دهید بعد از ۱ الی ۲دقیقه با آب فراوان بشویید و با حوله نخی خشک کنید.

نکـته

قبل از مصرف این صابون تست حساسیت انجام دهید زیرا ممکن است برای برخی افراد حساسیت ایجاد کند.

 

صابون آووکادو که مناسب برای خشکی مو است را می توانید از سایت صابونچی با قیمت مناسب خریداری کنید و طراوت را برای موهایتان به ارمغان آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *