پوست, زیبایی و بهداشتی

جوانسازی پوست و عواملی که بر جوان شدن پوست موثر هستند.

این پست چقدر براتون مفید بود؟

هر چه سن فرد به سمت میانسالی پیش می رود مشکلات و بیماریهایی نیز گریبانگیرش می گردد و بدن هر سال که می گذرد روبه کهولت می رود. به همین خاطر بهتر است بعد از سن سی و پنج حتمٱ به فکر خود باشیم و یک شیوه مناسب برای سلامتی خود در نظر بگیریم. نه اینکه قبل از ۳۵سالگی می توان هر کاری کرد نه منظور ما این است که بعد از این سن بدن استحکام خود را از دست می دهد و کم کم ضعیف می گردد. یکی از مشکلاتی که در این سن به سراغ هر فردی می رود و به زیبایی چهره‌شان تاثیر بسزایی می گذارد چین و چروک و پیری پوست است.

 زمانی که پوست دچار چروک می گردد، در اصل زیر پوست دچار خالی شدن می شود و شکستگی در پوست صورت می پذیرد.

برای مقابله کردن و پیشگیری از این مشکل می توان به وسیله راهکارهای مناسب باعث جوانسازی پوست شد.

عوامل موثر در جوانسازی پوست

۱_ داشتن تغذیه سالم

برای اینکه باعث جوان شدن پوست صورت و بدن خود شوید حتمٱ از میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی خود بهره ببرید و مورد استفاده روزانه خود قرار دهید. از مصرف قند و سرخ کردنی ها تا جایی که امکان دارد پرهیز نمایید و به سمت غذاهای آپز و پختنی بروید. با انجام این اعمال باعث حفظ جوانی پوست خود می شوید.

جوانسازی پوست

۲_استفاده از ضد آفتاب پوست

ضد آفتاب تا حدودی می تواند در از بین بردن علائم پیری پوست موثر باشد. استفاده روزانه از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب حتی در منزل هم کارساز می باشد و استفاده از آن فقط ختم به بیرون از منزل نمی شود. 

۳_ استفاده روزانه از روغن نارگیل برای پوست

این روغن به عنوان یک نرم کننده کاملٱ طبیعی شناخته شده می باشد. وقتی از این روغن استفاده می کنید چین و چروک را برطرف نموده و باعث حفظ رطوبت و درمان خشکی پوست نیز می شوید.

۴_ استفاده از کرم های ضد چروک دور چشم

کرم های ضد چروک به دلیل دارا بودن بتاکاروتن در خود باعث می شوند تا پوست و همچنین چشم در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت شود. بهتر است بدانید چشمها یکی از اجزای مهم صورت و زیبایی فرد به شمار می رود و محافظت و سلامت نگاه داشتن آن به غیر از اینکه باعث زیبایی چهره می گردد، باعث می شود تا بینایی فرد هم دچار مشکل نگردد.

۵_ مصرف دخانیات ممنوع

همه می دانتیم مصرف دخانیات برای سلامت بدن مضر می باشد. حال وقتی فردی دخانیات مصرف می کند، با آن همه مواد مضر، ببینید چه بلایی بر روی پوست حساس می آورد. اگر برای زیبایی خود و همچنین مهمتر از همه به سلامت خود اهمئیت می دهید بهتر است حتمٱ از مصرف دخانیات و مواد الکلی خوداری کنید.

نکته

حتی اگر دخانیات مصرف نمی کنید سعی کنید در معرض دود غیر مستقیم دخانیات هم قرار نگیرید. چرا که باعث آسیب پوستی و انواع سرطانها برای بدن می شود.

۶_ تغییر نوع خوابیدن و استراحت

ممکن است چین و چروکی که بر روی پوست شما ایجاد شده است به علت طرز نادرست خوابیدن شما باشد. پس در زمان استراحت و خوابیدن بر روی بالش به پوست خود فشار وارد نکنید. چرا که به مرور زمان اینکار باعث تعضیف شدن بعضی از قسمتهای پوست شما می گردد.

چگونه بخوابیم که این مشکل پیش نیاید؟

شما می توانید برای جلوگیری و کاهش چین و چروک پوست و همچنین جوانسازی پوست خود به پشت بخوابید.

جوانسازی پوست

۷_ شستن مرتب پوست

یکی از راهکارهای جوانسازی و پیشگیری از چین و چروک پوست شستن مرتب پوست می باشد. کافی است به غیر از اینکه صبح ها صورت خود را به خوبی می شویید در هنگام شب هم حدود پنج دقیقه وقت بگذارید و به خوبی پوست خود را شستشو دهید تا مواد آرایشی و آلودگی که به پوست تان چسبیده پاک گردد و پوست در هنگام خواب بتواند نفس بکشد و استراحت نماید.

نکته

منظور از خوب شستن مالیدن محکم پوست نیست بلکه با مواد پاک کننده ملایم پوست را پاکسازی نمایید و بعد با آب سرد پوست صورت را آب بکشید.

۸_ استفاده از صابون ها و ماسک های کلاژن ساز پوست

این نوع صابون و ماسک به دلیل داشتن کلاژن در خود باعث ترمیم پوست شده و به جوانسازی پوست کمک بسزایی می نماید.

راهکارهای دیگری هم برای جوانسازی پوستتان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده نمایید ولی نسبت به این مواردی که برایتان کفتیم این موارد هزینه بردار می باشد.

_ لیفتینگ

_ ژل

_ لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *