پوست و مو

ماسک سیب برای جوانسازی پوست شما!

عرق نعنا فلفلی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

فواید ماسک سیب

دیگر همه می دانیم که سیب یکی از میوه های اصلی در خانه ها و به خصوص یک میوه ثابت در ظرف های مهمانی به حساب می آید. این میوه فوق العاده دارای عطر و ظاهری اشتهاآور می باشد. شما می توانید با کمک سیب یک ماسک سیب عالی برای زیبایی، شادابی و سلامت پوست و مو خود بهرمند شوید. حتی می تواند در جوانسازی پوست و مو کمک به سزایی به شما کند.

انواع ماسک سیب برای پوست

۱_ پوست های تیره و خشک

شما می توانید به وسیله ماسک سیب، پوست تیره و خشک خود را از بین ببرید اینگونه که ابتدا، یک سیب کوچک را پوست کرده و هسته های آن را بیرون بیاورید. سپس به وسیله مخلوط کن آن را کاملٱ له کرده و به پوره تبدیل کنید. بعد از اینکار از یک آبکش رد کرده و بعد یک قاشق شیر و یک قاشق خاک رس طبی(منظور خاک رسی که تمیز و پاک باشه) را به آن اضافه کنید و از آن به عنوا ن یک ماسک پاک کننده عالی استفاده کنید. پس از استفاده از ماسک صورتتان را با آب شسته و بعد از خشک کردن از نرم کننده همیشگی خود استفاده کنید.

۲_ ماسک های ضد چین و چروک

برای انجام اينکار، کافی است يک سيب را پوست کرده و نصف آن را خرد کرده و با يک قاشق غذاخوري عسل ترکیب کنید و خوب هم بزنيد. سپس آن را بر روي صورت و گردن خود بماليد، بعد از اینکار قسمتی از پوست که چین و چروک دارد، را با نوک انگشتان خود شروع به ماساژ دادن کنید.

سپس بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب بشویید. بعد از چند نوبت تکرار، می بینید که چگونه چین و چروک از بین رفته و باعث جوانسازی پوست‌ خود خواهید شد.

در رابطه با چگونگی ماساژ دادن می توان گفت که، ماساژ را از پايين گردن آغاز کرده و به طرف بالا بياييد. بعد از سمت راست گردن به طرف چپ و برعکس شروع به ماساژ دادن کنید. بعد با نوک انگشتان خود به پوست صورت‌تان ضربات آرامي بزنيد تا جريان خون پوست صورت بيشتر شود. اين ماسک باعث می شود تا چروک صورت از بین رفته و درمان شود و همچنین باعث تازگی و تقويت شدن پوست نیز مي شود.

۳_ ماسک مخصوص پوست‌های معمولی

ابتدا دو عدد سیب را برداشته، پوست و هسته هایش را دربیاورید و سپس سیب را له کنید. سپس عسل را به آن اضافه کرده و به مدت حدود نیم ساعت درون یخچال نگهداری کنید. پس از آن با ضربات انگشتان خود، ماسک را به صورت بزنید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی صورت شما باقی بماند و بعد از آن صورت را با آب به خوبی بشویید.

شما می توانید در موقع زدن ماسک، پوست خود را با نوک انگشتان شروع به ماساژ دادن کنید. ماساژ را همانگونه که در بالا گفتیم طبق آن گفته ها انجام می دهیم.

ماسک سیب برای جوانسازی پوست
اين ماسک باعث می شود تا چین و چروک صورت درمان شده و از این مشکل جلوگیری می کند و همچنین باعث جوانسازی پوست و تقويت پوست صورت شما نیز مي شود.

۴_ ماسک سیب و ماست

این ماسک به عنوان یک ماسک مرطوب کننده فوق العاده می باشد. بعد از استفاده کردن از این ماسک پوست شما بسیار سالم و شاداب به نظر می آید. ماسک سیب براي پوست های خشک و چین و چروک دار نیز بسیار موثر می باشد. ولی اما اگر پوست شما پوستی حساس می باشد بهتر است در استفاده از این ماسک کمی دقت کنید. اسید موجود در سیب ممکن است باعث ایجاد تحریک در پوست شما شود.

ابتدا نصف سیب را پوست کرده و بعد رنده کنید و یک قاشق غذا خوری ماست و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. (ماست باید طبيعي و بدون شکر باشد) سپس به صورت یک لایه زخیم بر روی پوست خود بمالید این را هم بدانید اگر رنگ سیب تیره شد هیچ چیز بدی اتفاق نخواهد افتاد و مشکلی پیش نمی آید. پس از ۱۵ دقیقه این ماسک رو با آب ولرم از به خوبی بشویید.

۵_ ماسک لیمو و سیب

براي تهیه کردن این ماسک طبيعي شما احتیاج به نصف یک سیب رنده شده دارید و با دو قاشق آب لیموی تازه، یک قاشق ماست و یک قاشق آرد جو دو سر به خوبی مخلوط کنید. بعد ماسک آماده شده را بر روی پوست صورت‌تان بمالید تا عمل پاک سازی صورت انجام پذیرد و باعث جوانسازی پوست شوید. اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت‌تان بماند و بعد با آب بشویید.
بهتر است هفته ای یک بار از این ماسک فوق العاده استفاده کنید.

 از فواید ماسک سیب برای موها

_ از فواید سیب می توان به تقویت مو و ناخن ها اشاره کرد.

_ بخاطر مقدار بالای فیبر که در سیب وجود دارد، از ریزش مو پیشگیری کرده و باعث تقویت ریشه موهای‌تان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *