نسخه های گیاهی

چه طور پشه ها را از خودمان دور کنیم

این پست چقدر براتون مفید بود؟

چه طور پشه ها را از خودمان دور کنیم

 

هیچ چیزی نمی تواند به اندازه صدای بال وزوز پشه هایی که دور سر ما پرسه می زنند، آرامش یک شب تابستانی زیبای ما را به هم بریزد. درست است که محصولات مختلفی برای مبارزه کردن با پشه ها اختراع و تولید شده است اما قبل از هر چیزی بهتر است اول این روش ها که هیچ ماده شیمیایی در آن ها استفاده نشده است را امتحان کنید.

 ۱.از شر آب راکد خلاص شوید

پشه‌ها در آب هایی که یک جا راکد هستند و هیچ استفاده ایی نمی شود تولید مثل می‌کنند، پس اگر می خواهید از شر پشه ها راحت شوید. آب های راکد در منزلتان مثل ناودان، زیر گلدان، یا هرجای دیگر که آبی راکد مانده خلاص شوید و آن آب ها را دور بریزید و هر وقت ممکن است از شر آب راکد خلاص شوید.

 

روغن

۲. روغن چریش

روغن چریش، ازعصاره‌ی درخت چریش گرفته می شود که بومی کشور هند است، و همچنین به عنوان یک ضد آفت طبیعی هم مورد استفاده قرار می‌ گیرد تا حشرات مضر را از شاخه و برگ درختان دور کند. این روغن برای انسان‌ها نیز بسیار موثر و مورد استفاده است و بدون هیچ‌گونه اثر مضری یک دفع‌کننده‌ی پشه‌ی عالی برای داخل خانه بشمار می آید. یک پژوهش علمی نشان داده‌است ترکیب کردن روغن نارگیل و روغن چریش به نسبت مساوی باعث می شود محلولی به‌دست آید که پشه‌ها را حداقل ۸ ساعت از فرد دور نگه می‌دارد. فقط لازم است این ترکیب را روی پوست بدن‌ شخص مالیده شود.

۳. شمع سنبل هندی راه حل دفع پشه ها

یکی از بهترین راه های طبیعی دور کردن پشه استفاده از عصاره‌ی سنبل هندی است و بهترین روش برای استفاده مفید از آن، استفاده‌ کردن از آن در درست کردن شمع‌های دست‌ساز است. رایحه‌ای که شمع سنبل هندی در هوا پخش می کند برای دور نگه داشتن پشه‌ها به اندازه‌ی کافی مناسب است. شما می توانید تعدادی از این شمع‌ها را اطراف ایوان خانه‌تان روشن کنید تا حصاری غیر قابل نفوذ برای پشه‌ها درست شود.

۴.لباس محافظ بپوشید برای فرار از پشه ها

هر وقت امکان داشت که بیرون از خانه بروید لباس محافظ بپوشید، به‌ویژه وقتی جاهایی می‌روید که تعداد درختان زیاد است. بهتر است از بلوز‌های گشاد آستین‌بلند و شلوار برای به کمتر کردن گزیدگی پشه ها انتخاب کنید.

۵. پودر قهوه

آب راکد مناسب‌ترین بستر برای تولید مثل پشه است. اگر خلاص شدن از شر آب جمع‌شده غیرممکن یا سخت است، برای اینکه از بیرون آمدن پشه‌های جدید از تخم و تولید مثل بیش‌تر آن ها پیشگیری کنید، روی هر آب راکدی که در اطراف خانه‌تان وجود دارد کمی پودر قهوه بپاشید.

نیش

۶. سیر و بوی کشنده برای پشه ها

عطر سیر تند بوی به‌ خصوصی دارد که برای دور نگه داشتن پشه‌ها بسیار مناسب است. چند حبه سیر را له کرده، بگذارید در آب بجوشد، سپس این آب را در اطراف خانه یا روی پوست‌ خود اسپری کنید تا از نیش پشه‌ها در امان باشید. فقط این را هم در نظر بگیرید که اسپری کردن به بدن باعث می شود که افرادی که در اطرافتان هستند حس خوشایندی نداشته باشند.

۷. استفاده رزماری بر روی زغال

وقتی بیرون از خانه مشغول کباب درست کردن هستید، امکان اینکه پشه‌ها به شما حمله کنند. بسیار بالا است. به عنوان یک راه‌حل، می توان چند ساقه رزماری را روی زغال‌های داغ قرار داد تا بویی را پخش کند که به‌طور عالی پشه‌ها را دور می‌کند و در عین حال به غذا هم طعمی لذیذ و خوشمزه می‌دهد.

۸. کافور

برای اینکه از شر پشه‌ها در خانه راحت شوید، استفاده کردن از کافور، می تواند روشی آسان، موثر، و سازگار با محیط زیست هم باشد. و حتی نسبت به دیگر راهکارهای طبیعی دفع پشه، این راه کار ماندگار‌ی بیشتری دارد. برای انجام دادن اینکار اول تمام درها و پنجره‌ها را ببندید تا از خارج شدن بو جلوگیری کرده باشید. بعد کافور را درون آتش بگذارید و اجازه دهید حدود نیم ساعت آنجا بماند. تا شما به یک اتاق خالی از پشه برسید.

۹. روغن درخت چای

به یک دفع کننده‌ی موثر و طبیعی پشه می توان به روغن درخت چای هم اشاره کرد. کمی روغن درخت چای را به پوست‌ خود بمالید و یا چند قطره از آن را به یک بخارساز اضافه کنید تا رایحه‌ی آن باعث شود پشه‌ها از شما دور شوند.

۱۲. ماءالشعیر

فقط ماءالشعیر را در یک کاسه بریزید تا جایی که پر شود. سپس آن را در خانه خود قرار دهید تا پشه‌ها را دفع کند.

۱۳. روغن یاس خوشه‌ای و روغن نارگیل

یاس خوشه‌ای دارای خاصیت های زیادی است. این گیاه دارای :ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس است و همینطور خاصیت ضد انگلی نیز دارد. برای خلاص شدن از شر پشه‌ها، می توانید روغن یاس خوشه‌ای و روغن نارگیل را به صورت مساوی با هم ترکیب کنید و آن را در تمام نقاط بدن خود بمالید. این کار شما باعث می‌شود که به مدت حدود  هشت ساعت پشه‌ها از شما دور باشند.

۱۴. روغن اوکالیپتوس و روغن لیمو

با ترکیب کردن این دو روغن با هم و استعمال کردن بر روی بدن خود باعث می شوید پشه ها از شما دور شوند.

۱۵. ریحان و فرار کردن پشه ها

اگر ریحان را در باغچه‌ خود کاشته باشید و یا چند گلدان را در اطراف خانه بگذارید، پشه‌ها دیگر به شما نزدیک نخواهند شد.

۱۶. نعناع

هر چند ما بوی نعناع را دوست داریم، اما پشه‌ها از بوی نعناع متنفر هستند. شما به وسیله روغن نعناع و یا عصاره نعناع و ترکیب آن با آب داخل یک بطری اسپری بریزید. سپس مخلوط را در هر کجا که می‌خواهید پشه‌ها  از بین بروند اسپری کنید.

۱۷. روغن اسطوخدوس و پشه ها

روغن اسطوخودوس از هر ماده‌ی شیمیایی برای از بین بردن پشه ها بهتر و موثرتر است. پشه‌ها بوی روغن اسطوخودوس نمی توانند تحمل کنند، و به همین دلیل فورا نابود می‌شوند. به خاطر همین موضوع آن را در اتاق خود یا به طور مستقیم روی پوست‌ خود اسپری کنید تا پشه‌ها متفرق شوند.

۱۸. چوب پنبه

چوب پنبه را خارج از منزل خود بسوزانید و بویی که از آن منتشر می‌شود، باعث می شود که از ورود پشه‌ها به خانه جلوگیری شود.

۱۹. گیاهانی مثل نعنای گربه‌ای و بابونه گاوی برای از بین بردن پشه‌ها فوق العاده هستند.

فقط کافی است تعداد کمی از این گیاهان را در باغچه‌ی خود بکارید یا آنها را داخل گلدان و در اطراف خانه‌ی خود قرار دهید. تا شر پشه ها را برای همیشه کم کنید

۲۰. روغن دانه سویا

روغن دانه‌ی سویا نوعی روغن فوق العاده دیگری است که برای دفع پشه‌ها بهترین انتخاب می تواند باشد. فقط کافی است چند قطره از آن را روی یک شمع ریخته و آن را روشن کنید، و بنشید و تماشا کنید که چه‌طور پشه‌ها از محیط اطراف‌تان دورخواهند شد.

پشه

 ۲۰: روغن علف لیمو و پشه ها

این روغن برای دور کردن پشه‌ها یک عامل شناخته‌شده است.کافیست چند قطره از این روغن را در یک بطری اسپری پر از آب بریزد و سپس آن را در اطراف خانه‌ی خود اسپری کنید، بعد ببینید چه طور پشه‌ها را از محیط خانه خود دور خواهید کرد.

باید ها و نبایدها در مورد پشه ها :

– یک توری به در و پنجره‌های خانه خود نصب کنید.

– درها و پنجره‌های خانه خود را هنگام شب حتمٱ ببندید.

– به خاطر داشته باشید که پشه‌ها جذب روشنایی می‌شوند.

_ اجازه ندهید آب راکد در نزدیکی خانه‌تان وجود داشته باشد چون این آب جایی برای زاد و ولد پشه‌ها محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *