زیبایی و بهداشتی, صابون

خرید صابون دست ساز

گیاهان دارویی
3.8/5 - (5 امتیاز)

صابون به عنوان اولین شوینده پوست و موها به حساب می آید و بسیار هم توانسته تا کنون جایگاه خود را در بین مردم حفظ نماید. استفاده از هر صابونی برای سلامت پوست و مفید نمی باشد.  بهترین انتخاب برای سلامت پوست و مو خرید صابون دست ساز می باشد.

امروزه هم صابون های شیمیایی و هم طبیعی و دست ساز در بازار فراوان شده اما روند رشد استفاده از صابونهای دست ساز نسبت به سالهای گذشته بهتر و بیشتر شده است.

به طور کلی مواد اولیه ایی که در صابون های دست ساز با صابون های شیمیایی فرق می کند.

با تحقیقاتی که محققان بر روی صابون های گیاهی و دست ساز انجام داده اند به این موضوع دریافته اند که صابونهای دست ساز با وجود ترکیبات طبیعی بسیار با مو و پوست ما هماهنگی و سازگاری دارند و حتی امروزه طرفداران بی شماری را نیز بدست آورده و حتی مردم عادی نیز از اهمیت این صابون های دست ساز طبیعی آگاه می باشند.

خرید صابون دست ساز

خرید صابون دست ساز یا تجاری کدام؟

می توان گفت دلایل زیادی هستند که باعث می شود تا ما اقدام به خرید صابون دست ساز نماییم از مواردی که می توانیم نام ببریم به این شرح می باشد:

۱_مواد تشکیل دهنده صابون

از دلایل مهمی که باعث می شود تا صابون های دست ساز بهترین باشند مواد تشکیل دهنده آن می باشد. این مواد تشکیل دهنده صابون از موادی که در طبیعت و خالص هستند تشکیل می گردد.

بهتر است بدانید مواد طبیعی که در صابون های دست ساز وجود دارند باعث می شود تا بافت پوست ترمیم پیدا کند و زیباتر گردد. این مواد تشکیل دهنده صابون بسته به نوع خود از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد مغذی تشکیل می گردد که بسیار برای سلامت پوست مفید می باشد.

اما صابون های تجاری از ترکیب مواد شیمیایی و مصنوعی بدست می آید. اغلب هم این صابون ها از موادی تهیه می شوند که بسیار برای سلامت فرد مشکل ساز می شود و باعث ایجاد سرطان می گردد. حتی رایحه ایی که این صابون ها دارند نیز باعث تحریکات پوپستی می گردد.

۲_ نگهدار محیط زیست

صابون های دست ساز چون از ترکیبات طبیعی به دست می آید با محیط زیست سازگار تر است و به راحتی در محیط تجزیه می گردد.

اما خوب صابون های تجاری به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی در خود به هیچ عنوان تجزیه نمی گردند و مشکلات محیطی را بوجود می آورند.

۳_ برای پوست مناسب است

بهتر است توجه کنید که صابون های طبیعی باعث شادابی و لطافت پوست می گردند اما صابون های تجاری برعکس طبیعی عمل می کنند و باعث خشکی، خارش و حتی باعث نازک شدن پوست می گردد.

۴_ کمترین عوارض جانبی را به همراه دارد

صابون های دست ساز نسبت به صابون های تجاری بی ضرر می باشند و اگر ضرری وجود داشته باشد هم به دلیل استفاده اشتباه آن بر می گردد که آن هم به مرور زمان بهبود پیدا می کند.

این صابون ها برعکس صابون هلی تجاری از ایجاد خارش، اگزما و آکنه پیشکیری می نماید و زیبایی را به پوست ارمغان می دهد.

صابون

چرا خرید صابون طبیعی از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد؟

به دلیل اینکه می توان دستور العملهای صابون دست ساز را به وپسیله روغن های طبیعی تغییر داد و آن روغنی که برای پوست مفید است را در ترکیبات جای داده و اجرایش نمود.

به عنوان نمونه برای داشتن صابون سخت کافی است روغن نارگیل به ترکیبات صابون دست ساز اضافه گردد بدون هیچ گونه مواد شیمیایی.

یا برای پوست های خشک روغن کنجد بهترین گزینه است.

به طور کلی هر مواد طبیعی که مناسب سلامت پوست است را می توان در ترکیبات صابون دست ساز جای داد.

در ترکیبات صابون دست ساز می توان از روغن های طبیعی نیز استفاده نمود. روغن هایی همچون:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *