زیبایی

خواص فوق العاده پیاز

این پست چقدر براتون مفید بود؟

خواص فوق العاده پیاز

پیاز خوارکی است که در بیشتر غذاهای ما وجود دارد و می توان گفت از مواد خوراکی بسیار مفیدی است که در تمام زمینه ها، یک رد پایی می توان از آن دید.  در ادامه بیشتر در مورد خواص پیاز صحبت خواهیم کرد.

بهتر است بدانید که این ماده خوراکی سرشار از فواید طبی بی‌شمار است و می تواند به عنوان یک عامل برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف استفاده کرد. اما فقط به این جا ختم نمی شود و باید گفت پیاز دارای خواص زیبایی نیز می باشد.

بهتر است بدانید که پیاز علاوه بر دارا بودن ویتامین C و آنتی اکسیدان، دارای ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و باعث می شود تا تقویت کلاژنسازی در پوست ایجاد شده و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست پیشگیری کرده و پوست را سفت می کند.

پیاز دارای خواص بیشماری است که در یک مطلب نمی گنجد ولی سعی می کنیم به طور مختصر از فواید پیاز صخبت کنیم.

۱_ پیاز باعث ایجاد و تقویت کلاژن می شود.

باید گفت پیاز هم مثل سیر بر فعالیت ۲ نوع آنزیم که باعث بوجود آمدن التهاب و تحریک پذیری پوست می شود، تاثیر‌ گذار بوده و با کاهش دادن یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم، می تواند باعث شود تا پوستی زیبا و همچنین بدون چین و چروک داشته باشید.

۲_ مباره با چین و چروک به وسیله آنتی اکسیدان

همان گونه که گفته شد یکی از خواص پیاز، خاصیت آنتی اکسیدانی آن می باشد. همانطور که می دانید و گفته شد، آنتی اکسیدان ها تاثیر باور نکردنی در مراقبت کردن از پوست دارند. آنتی اکسیدان هایی که در پیاز وجود دارند با رادیکال های آزادی که باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شوند مقابله کرده و پوست شما را از بوجود آمدن چین و چروک محافظت می کنند.

۳_ پیاز به عنوان یک لایه بردار

عصاره ایی که در پیاز وجود دارد، چون دارای اسیدهای گیاهی می باشد می تواند روی پوست پیلینگ مناسب انجام بدهد، یعنی باعث می شود تا پوست از ریزش و رفع لایه سلول های مرده و کراتینی پاک شود و این فعالیت، باعث می شود تا پوستی  شادابی داشته باشید. شما با اینکار پوستی بدون لک، جوش، تمیز و با طراوت خواهید داشت. که این عمل در بررسی ها و تحقیقات علمی نیز به اثبات رسیده است. بعد از شستن پوست اگر لازم باشد بهتر است به مقدار لازم کرم گیاهی روی پوست خود بمالید. البته ناگفته نماند که پوست های چرب معمولا نیاز به کرم نخواهند داشت.

شما می توانید به وسیله پیاز به راحتی به جنگ آکنه ها رفته و آنها را از روی پوست خود محو کنید.

در پیاز ترکیبات دیگری نیز وجود دارد به نام کرومیم(chromium). خوب است بدانید که یکی از عوامل مهم در بروز آکنه وجود داشتن باکتری است که کرومیم می تواند میزان آلودگی های باکتریایی را کم کرده و به کمتر شدن آکنه بسیار کمک کند. بنابراین، شما می توانید با وارد کردن این ماده غذایی در برنامه رژیم غذایی روزانه خود دارای پوستی شاداب و زیبا باشید.

خواص پیاز

 خواص پیاز در ماسک پیاز

حال با گفته هایی که در بالا در رابطه با پیاز گفته شد می خواهیم چند نمونه ماسک که با پیاز آماده می شود و برای پوست مناسب می باشد برایتان بیان کنیم.

ماسک اول: ماسک آب پیاز

از خواص ماسک آب پیاز می توان گفت که آب پیاز خام اثر بسیار مفیدی در بهداشت و همچنین لطافت پوست دارد. به‌ خصوص برای پوست‌هایی که چرب و ضخیم هستند مناسب می باشد.

آب پیاز به علت داشتن مواد ضدعفونی‌کننده گوگرد دار و اسیدهای مفید چون اسید سیتریک می‌تواند به بهترین وجه جوش‌های معمولی و سرسیاه صورت و نواحی بینی را ضدعفونی کرده و به راحتی درمان کند.

این ماسک فوق العاده به طور طبیعی پوست را روشن کرده و لک ها را از بین می‌برد و از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند.

مواد لازم و طرز تهیه:

یک عدد پیاز متوسط

یک عدد پیاز را رنده كنيد و از پارچه تمیز عبور دهید. سپس شیره تهیه شده را توسط تکه ای پنبه روی پوست خود بمالید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید که البته بگوییم که این زمان به میزان تحمل هر شخص قابل تغییر می باشد.

اگر دارای پوست نازک و حساس می باشید، زمان کمتری لازم است. ولی اگر پوست ضخیم یا چرب دارید مطمئنا به زمان بیشتری برای ادامه کمپرس آب پیاز نیاز خواهید داشت.

بعد از اتمام زمان مصرف، پوست را با آب و صابون یا شامپوی مناسب به خوبی بشويید تا بوی احتمالی پیاز نیز از بین برود یا توسط پنبه آغشته به سرکه رقیق شده سیب، پوست را تلطیف کنید.

بهتر است هفته‌‌ای ۴-۳ مرتبه در هر موقع از روز یا شب این كار را انجام دهيد تا تاثیرش را ببینید.

ماسک دوم: ماسک عسل و پیاز

مواد لازم و طرز تهیه:

۴۰گرم عسل طبيعی – ۱۰گرم آب پياز سفيد

ابتدا عسل را بر روی حرارت قرار دهید و در دمای پايين حدود ۱۰ دقيقه آن را داغ كنيد. بعد آب پياز را به آن اضافه كنيد و حدود ۵ دقيقه آن را هم بزنيد. سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا مواد سرد شود. بعد از آنکه سرد شد به اندازه يک لايه نازک از ماسک را به پوست صورت خود بمالید. حدود نيم‌ساعت صبر کنيد تا ماسک کاملٱ خشک شود. سپس با آب گرم صورت‌تان را خوب بشوييد.

از خواص این ماسک می توان به درخشندگی پوست و از بین بردن لک های صورت در مدت کوتاه اشاره کرد.

ماسک سوم: پیاز قرمز و ماست و کشک

مواد لازم و طرز تهیه:

پیاز قرمز – ماست و کشک – روغن اسطوخودوس و رزماری

ابتدا پیاز قرمز را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید، سپس آب آن را خوب بگیرید. آب پیاز را داخل کاسه ای بریزید و ۲ قاشق از این آب را داخل ظرف دیگری ریخته و به آن ماست یا کشک اضافه کرده و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

اگر دوست دارید ترکیبات خوش بویی داشته باشید به آن مواد کافی است دو قطره روغن اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید و بعد بر روی صورت خود بمالید. بعد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت را به صورت دورانی ماساژ داده تا مواد به خورد پوست‌تان برود.

نکته قابل ملاحظه این می باشد که اگر چشم هایتان به پیاز حساسیت دارند می توانید چشم ها را ببندید و بعد از ۳۰ دقیقه صورت را با آب بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *