تغذیه, درمان, دمنوش و چای, سلامت

خواص چای سیلان | تغذیه، فواید و مضرات بالقوه چای سیلان

گیاه دارویی برای درمان لثه
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی چای سیلان را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاهان دارویی” link=”https://attarchian.com/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

چای سیلان به دلیل طعم غنی و عطر معطرش در بین علاقمندان به چای محبوب است. در حالی که تفاوت هایی از نظر طعم و محتوای آنتی اکسیدانی وجود دارد اما از همان گیاهی که انواع دیگر چای وجود دارد و دارای مجموعه ای مشابه از مواد مغذی است، می بالد.

چای سیلان دارای مزایای سلامتی چشمگیر مانند: افزایش چربی سوزی، کنترل بهتر قند خون و کاهش سطح کلسترول می باشد. ما دراین مقاله مشخصات: تغذیه‌ای، فواید و مضرات احتمالی چای سیلان و نحوه درست کردن آن در خانه را برای شما توضیح داده ایم با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

چای سیلان چیست؟

چای سیلان به چای تولید شده در ارتفاعات سریلانکا اطلاق می شود که قبلاً سیلان نامیده می شد. مانند سایر انواع چای از برگ های خشک و فرآوری شده گیاه چای تهیه می شود و ممکن است حاوی غلظت بالاتری از چندین آنتی اکسیدان، از جمله: میریستین، کورستین، و کامفرول باشد و از نظر طعم هم کمی متفاوت است. نت مرکبات و طعم کامل چای به دلیل شرایط محیطی منحصر به فرد است که در آن رشد می کند و معمولاً در انواع: اولانگ، سبز، سیاه و سفید سیلان موجود است که بر اساس روش‌های پردازش و تولید خاص، متفاوت می باشد.

خواص چای سیلان

خواص درمانی چای سیلان

چای سیلان منبع عالی آنتی اکسیدان ها است و همچنین ترکیباتی که به مقابله با آسیب سلولی اکسیداتیو کمک می کند. آنتی‌اکسیدان‌ها نقش اساسی در سلامت دارند و ممکن است در برابر بیماری‌های مزمن مانند: سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی محافظت کنند و به طور خاص، چای سیلان سرشار از آنتی اکسیدان های میریستین، کورستین و کامفرول است.

چای سبز سیلان حاوی ترکیبی است که خواص تقویت کننده سلامت قدرتمندی را در مطالعات انسان و لوله آزمایش نشان داده است و توجه داشته باشید که انواع چای سیلان مقدار کمی کافئین و چندین ماده معدنی کمیاب از جمله: منگنز، کبالت، کروم و منیزیم را تامین می‌کنند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]کاهش وزن با داروهای گیاهی | ۱۳ گیاه که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.[/info_box]

به کاهش وزن کمک می کند.

افزودن چای سیلان به رژیم غذایی روزانه می تواند چربی سوزی کند و کاهش وزن را افزایش دهد و همچنین چای سیاه با مسدود کردن هضم و جذب چربی برای کاهش دریافت کالری به کاهش وزن بدن کمک می کند. برخی از ترکیبات موجود در چای همچنین ممکن است به فعال کردن آنزیم خاصی که در تجزیه سلول های چربی که از تجمع چربی جلوگیری می کند کمک کند.

مصرف عصاره چای سبز به مدت ۱۲ هفته منجر به کاهش قابل توجه وزن بدن، دور کمر و توده چربی شود و مصرف چای داغ با دور کمر کمتر و شاخص توده بدنی کمتر مرتبط است.

باعث تثبیت قند خون می شود.

قند خون بالا می تواند چندین اثر نامطلوب بر سلامت از جمله: کاهش وزن، خستگی و تاخیر در بهبود زخم داشته باشد. افزودن انواع خاصی از چای سیلان به برنامه روزانه ممکن است به ثابت نگه داشتن سطح قند خون و جلوگیری از عوارض جانبی نامطلوب کمک کند.

نوشیدن چای سیاه می تواند به طور قابل توجهی سطح قند خون در افراد مبتلا به پیش دیابت و بدون پیش دیابت را کاهش دهد. نوشیدن چای سبز در کاهش سطح قند خون و انسولین هورمونی که قند خون را تنظیم می‌کند، نیز موثر است و مصرف منظم چای ممکن است با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان میگرن | درمان میگرن با گیاهان داروی[/info_box]

سلامت قلب از خواص چای سیلان

چای سیلان ممکن است به کاهش عوامل خطر برای: قلب، بیماری و بهبود سلامت قلب کمک کند. چای سبز و اجزای آن می‌توانند کلسترول تام و بد، همچنین تری گلیسیرید نوعی چربی موجود در خون را کاهش دهند. چای سیاه می تواند سطح کلسترول تام و بد را در افراد با سطوح بالا کاهش نماید. البته تحقیقات بیشتری مورد نیاز است زیرا مطالعات دیگر تأثیر قابل توجهی از چای سیاه بر سطح کلسترول را مشاهده نکرده اند.

عوارض جانبی بالقوه

چای سیلان در صورت مصرف متعادل می تواند یک مکمل سالم و ایمن به رژیم غذایی شما باشد. ولی بسته به نوع چای حاوی حدود ۱۴ تا ۶۱ میلی گرم کافئین در هر وعده است. کافئین نه تنها اعتیادآور است بلکه با عوارض جانبی مانند: اضطراب، بی خوابی، فشار خون بالا و مشکلات گوارشی نیز مرتبط است.

البته برای زنان باردار توصیه می شود مصرف کافئین را به کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز محدود کنند. زیرا این ماده می تواند از جفت عبور کند و خطر سقط جنین یا وزن کم هنگام تولد را افزایش دهد. کافئین همچنین می‌تواند با برخی داروها از جمله داروهای بیماری‌های قلبی، آسم، همچنین محرک‌ها و برخی آنتی‌بیوتیک‌ ها تداخل داشته باشد.

چای سیلان هنوز هم نسبت به نوشیدنی هایی مانند قهوه دارای کافئین بسیار کمتری است و آن را به یک جایگزین عالی برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال کاهش کافئین هستند.

بهتر است برای کاهش خطر عوارض جانبی فقط چند وعده در روز مصرف کنید و در صورت داشتن هر گونه نگرانی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]فواید چای بابونه | با خواص درمانی بابونه آشنا شویم.[/info_box]

طرز تهیه چای سیلان

دم کردن یک فنجان چای سیلان در خانه راهی آسان و خوشمزه برای لذت بردن از مزایای سلامتی این نوشیدنی است. ابتدا برگ های چای سیلان انتخابی خود را به قوری اضافه کنید. به طور کلی توصیه می شود در هر ۲۳۷ میلی لیتر آب از یک قاشق چای خوری برگ چای استفاده کنید.

قوری را با آب جوشیده در حدود ۹۰ تا ۹۶ درجه سانتیگراد پر کنید و درب آن را بپوشانید و در نهایت اجازه دهید تا برگ‌های چای حدود ۳ دقیقه دم بکشد و سپس در فنجان‌ها ریخته و سرو کنید. به خاطر داشته باشید که اجازه دهید برگ های چای برای مدت طولانی تری دم بکشد تا هم محتوای کافئین و هم طعم آن را افزایش دهد.

در آخر

چای سیلان به چایی گفته می شود که در ارتفاعات سریلانکا تولید می شود و این چای در انواع: اولانگ، سبز، سفید و سیاه موجود است. https://attarchian.com/چای سیلان علاوه بر اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است با فواید سلامتی مانند: بهبود سلامت قلب، کنترل قند خون و همچنین کاهش وزن مرتبط است. همچنین تهیه آن در خانه آسان است و طعمی منحصر به فرد دارد که آن را از سایر چای ها متمایز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *